Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ETCS Seviye-1 Sisteminde Noktasal Hız Tespitine Dayanan Hemzemin Geçit Tasarımının İncelenmesi

Yıl 2021, , 263 - 273, 31.07.2021
https://doi.org/10.47072/demiryolu.946095

Öz

Bu çalışmada noktasal ve hız aralıklarına duyarlı bir geçit modelinin fonksiyonel tasarımının ETCS (European Train Control System) seviye-1 sisteminde uygulanması incelenmiştir. Bu inceleme geçidin kapalı kalma süresi ve geçit donanım gereksinimi bakımından yapılmıştır. İnceleme sonrası geçidin toplam kapalı kalma süresindeki kısa süreli kazanıma karşın donanım gereksiniminin ve dolayısıyla kurulum maliyetinin belirgin biçimde yükseldiği tespit edilmiştir. İncelenen modelde yüksek maliyete rağmen emniyet ve işletmecilik veriminde zafiyetler etkileri olacağı bulunmuştur. Karmaşık geçit kontrol tasarımları yerine yol alt/üst geçidi yapılması önerilmiştir. Eğer bu mümkün değilse geçit noktasında statik hız profiline göre kapalı kalma süresi kısaltılmış geçit tasarım modelleri uygulanmalıdır.

Kaynakça

  • [1] S. Erdoğdu, A. Dikmen, “Demiryolu hemzemin geçitleri risk ölçüm modeli,” 11.Ulaştırma Kongresi, TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası, İstanbul, 2015
  • [2] O. Deniz, “Karayolu-Demiryolu Geçitlerinin Planlanması”, Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • [3] R. Bozalioğlu and E. A. Öztürk, "Hemzemin geçitlerde alt/üst geçit iyileştirmelerinin belirlenmesi," Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering , vol.24, no.1, pp.243-252, 2019, doi.org/10.17482/uumfd.425489
  • [4] Ş. Yıldırım et al., "Analysis experimental intelligent railway level crossing system," International Journal of Emerging Technology and Advances Engineering, vol.5, no.4, pp.1-5, 2015
  • [5] C. Bildirici , "Hemzemin geçit erken uyarı sistemi (HEGEUS)", Demiryolu Mühendisliği, sayı. 3, ss. 70-74, Haz. 2016
  • [6] F. Sarıkoç , "ERTMS ETCS Trafik kontrol sistemleri ve deneyimler", Demiryolu Mühendisliği, sayı. 3, ss. 61-69, Haz. 2016
  • [7] Guidence on the automatic operation of level crossings, UIC code 761, 4th edition, January 2004

Investigation of Level Crossing Design Based on Spot Speed Detection in ETCS Level-1 System

Yıl 2021, , 263 - 273, 31.07.2021
https://doi.org/10.47072/demiryolu.946095

Öz

In this study, the application of a functional design of a level crossing sensitive to spot check and speed ranges in the ETCS (European Train Control System) level-1 system was examined. This review has been done in terms of total closure time and hardware requirement of the level crossing. Upon inspection, it was found that despite the short gain in the total closure time of the crossing, the hardware requirement and therefore the cost of its installation increased significantly. In the model examined, it was observed that there may be weaknesses in safety and operational efficiency despite the high costs impacts. It was proposed to build a road underpass / overpass instead of complex level crossing control designs. If this option is not possible, level crossing design models with reduced closure times relying on the static speed profiles in the crossing point must be implemented.

Kaynakça

  • [1] S. Erdoğdu, A. Dikmen, “Demiryolu hemzemin geçitleri risk ölçüm modeli,” 11.Ulaştırma Kongresi, TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası, İstanbul, 2015
  • [2] O. Deniz, “Karayolu-Demiryolu Geçitlerinin Planlanması”, Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • [3] R. Bozalioğlu and E. A. Öztürk, "Hemzemin geçitlerde alt/üst geçit iyileştirmelerinin belirlenmesi," Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering , vol.24, no.1, pp.243-252, 2019, doi.org/10.17482/uumfd.425489
  • [4] Ş. Yıldırım et al., "Analysis experimental intelligent railway level crossing system," International Journal of Emerging Technology and Advances Engineering, vol.5, no.4, pp.1-5, 2015
  • [5] C. Bildirici , "Hemzemin geçit erken uyarı sistemi (HEGEUS)", Demiryolu Mühendisliği, sayı. 3, ss. 70-74, Haz. 2016
  • [6] F. Sarıkoç , "ERTMS ETCS Trafik kontrol sistemleri ve deneyimler", Demiryolu Mühendisliği, sayı. 3, ss. 61-69, Haz. 2016
  • [7] Guidence on the automatic operation of level crossings, UIC code 761, 4th edition, January 2004
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler)
Yazarlar

Fatih Sarıkoç 0000-0001-8504-339X

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 6 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

IEEE F. Sarıkoç, “ETCS Seviye-1 Sisteminde Noktasal Hız Tespitine Dayanan Hemzemin Geçit Tasarımının İncelenmesi”, Demiryolu Mühendisliği, sy. 14, ss. 263–273, Temmuz 2021, doi: 10.47072/demiryolu.946095.