Emniyetli ve konforlu bir demiryolu ulaşımın
sağlanması için, hat yatağı imalatının oturma ve ondülasyonlara yol açmayacak
şekilde oluşturulması gerekmektedir. Özellikle sanat yapıları ile zemin
geçişlerinde farklı oturmalar oluşabilmektedir. Bu oturmalar ise konfor ve
seyrüsefer açısından sorunlar oluşturabilmektedir. Bu çalışmada, sanat yapıları
ile dolgu arasındaki geçişler değerlendirilmiştir. Bu amaçla uygulamada en çok
kullanılan Alman ve Fransız modelleri kullanılmıştır. Yaklaşım dolgu
modellerinin, altındaki kaya, kum ve kil birimlere göre davranışları sayısal
yöntemle incelenmiştir. Bu amaçla, sanat yapısından belli bir uzaklıktan
itibaren 9 metrelik dolgu yüküne göre sonlu elemanlar yöntemi (FEM) kullanan
Plaxis 2D V. 8.2 bilgisayar programı kullanılarak yapılmıştır. Analiz
sonuçlarına göre, dolgu tipinden çok dolgularının altındaki zeminlerin önem
taşıdığı, rijit ortamlarda yaklaşım dolgu tipinin çok önemli olmadığı buna
karşın plastisitesi yüksek ortamlarda ise Alman yaklaşım dolgu modeli tipinin
Fransız dolgu tipine oranla nispeten daha yüksek performans gösterdiği sonucuna
varılmıştır.
Yaklaşım dolgusu Yüksek hızlı tren Sonlu eleman yöntemi Plaxis 2D
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 10 |