Konteynerlerin kullanımı ile deniz taşımacılığı yaygınlaşmış ve uluslararası ticarette en çok kullanılan taşımacılık türü haline gelmiştir. Konteynerlerin, deniz taşımacılığının ana altyapısını oluşturan limanlardan hinterlanda taşınması, taşıma zincirindeki en zayıf halkayı oluşturmaktadır. Ayrıca, hinterlant bağlantı maliyetlerinin uluslararası yük taşıma zincirinin en yüksek maliyet kalemini oluşturması, bu bağlantıların önemini daha da arttırmaktadır. Bu çalışmada, demiryollarının konteyner limanlarının hinterlant bağlantılarındaki önemi incelenmiş, liman hinterlandında demiryolu taşımacılığının gelişmesine yönelik güçlü ve zayıf yönler ile fırsat ve tehditleri tespit etmek amacıyla Mersin Limanı örnek alınarak bir SWOT analizi yapılmıştır. Çalışma sonuçları, Mersin Limanı’nın demiryolu hinterlant bağlantısının güçlendirilmesine ihtiyaç olduğunu ve bunun için de paydaşlar arasında iş birliği ve entegrasyonun sağlanmasının önemini ortaya koymaktadır.
Liman hinterland bağlantısı Demiryolu konteyner taşımacılığı Mersin limanı Dış ticaret
Değerli katkılarından ötürü Doç. Dr. Nur Jale Ece ve Fatih Yılmaz’a teşekkür ederim.
With the use of containers, maritime transport has rapidly widespread and has become the most preferred transport mode in international trade. The transport of containers from seaports -the main infrastructure of maritime transport- to the hinterlands constitutes the weakest link of the transport chain. The fact that hinterland connection costs constitute the highest cost item of the international freight transport chain further increases the importance of these connections. In this study, the importance of railways for the hinterland connections of container ports was analyzed and a SWOT analysis was conducted to reveal the strengths and weaknesses, opportunities, and threats for the development of rail transport in the port hinterlands by taking the Mersin Port as a case. The results of the study reveal the need for strengthening the railway hinterland connection of Mersin Port and the importance of ensuring cooperation and integration among stakeholders for this.
Port hinterland connectivity Railway container transport Mersin port International trade
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 14 |