Raylı ulaşım sistemlerinin hızlı, güvenilir ve emniyetli olabilmesi için sinyalizasyon sistemlerine ihtiyaç vardır. Sinyalizasyon sistemleri geçmişten günümüze birçok değişikliğe uğramış olmasına rağmen temel prensipler her zaman aynı kalmıştır. Kazaların, can ve mal kayıplarının önüne geçebilmek, güvenli işletme sağlayabilmek için trenler arasında belirli bir zaman ve mesafenin olması gerekmektedir. Bu çalışmada yüksek hızlı tren hatlarında sinyal blok mesafeleri hesaplanarak, Ankara-Eskişehir ile Ankara-Konya YHT (Yüksek Hızlı Tren) hatlarındaki blok mesafeleri ile karşılaştırmaları yapılmıştır. Sonuç bölümünde blok mesafelerinin hat kapasitesine etkisi, kurulum ve bakım maliyetleri değerlendirilerek tasarım ve uygulama aşamalarına dair önerilerde bulunulmuştur.
Yüksek Hızlı Tren Sinyalizasyon Sistemi Blok Mesafesi Fren Mesafesi
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğüne Teşekkür ederim.
Signaling systems are needed for the rail transportation systems to be fast, reliable and safe. Although the signalization systems have undergone many changes from the past to the present, the basic principles have always remained the same. In order to prevent accidents, loss of life and property, and to ensure safe operation, there should be a certain time and distance between trains. In this study, signal block distances on high-speed train lines are calculated and the block distances on Ankara-Eskişehir and Ankara-Konya YHT (High Speed Train) lines are compared. In the conclusion part, the effect of block distances on line capacity, installation and maintenance costs are evaluated and suggestions regarding the design and implementation stages are made.
High Speed Train Signaling Systems Block distance Braking distance
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 14 |