Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Increasing Passenger Comfort in Istanbul Metro Automatic Announcement Control Application with Signalization System

Yıl 2021, Sayı: 14, 110 - 121, 31.07.2021
https://doi.org/10.47072/demiryolu.932732

Öz

Operating companies on subway lines serve by developing positive solutions in many areas such as reducing travel times of passengers, providing punctual transportation convenience, and safe and economical transportation. As a result of these positive developments, the number of users using subway lines is increasing every year. This increase in the number of passengers provides new developments every day in comfort service. Based on this context, in this study will be a focus on the R&D work, which in order to protect the concept of social distance that came into our lives with the Covid-19 outbreak, will be carried out the prevent the chaos, that happens at peak and off-peak hours that passengers get on and off the train in M5 driverless subway line. At the end of the study, one minute before the train arrives on the platform; the passengers in the platform area and in the vehicle will be automatically announced with signaling and SCADA system integration. Moreover, informative announcements will be made about "the priority" and "pay attention to social distance".

Kaynakça

  • [1] E. Çekerek, İ. Kandilli ve M. Kuncan, “Yeraltı metro hatlarında video analiz yöntemiyle olay algılama kontrolünün gerçekleştirilmesi,” El-Cezeri Journal of Science and Engineering, pp 1025-1038, 2020.
  • [2] J. Stover, “CITYFLO 650 system overview,” Bombardier Company, 2006.
  • [3] O. İlhan, “Raylı Ulaşımda Sinyalizasyon Sistemlerinin Analizi ve Kadıköy - Kartal Metrosu İçin Sinyalizasyon Sistemi Uygulamaları,” Yüksek lisans tezi, Gebze Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli, 2011.
  • [4] B. Hunyadi ve A. Cano, “Architecture description for the signaling system," Alstom - Bombardier Transportation, 2016.
  • [5] Sandia National Labs, “The center for SCADA security," 2007.
  • [6] Á. Esteban, “Data transmission system,” Alstom - Bombardier Transportation, 2016.
  • [7] HUBBOX Endüstriyel Teknoloji, What are MODBUS Protocol and all its features? https://www.hubbox.io/en/blog/data-collect/modbus-protokolu-ve-tum-ozellikleri-nedir. [Accessed November 1, 2020].
  • [8] D.Planells, “ICD external interfaces: ATS-Platform PIS,” Alstom - Bombardier Transportation, 2016.
  • [9] Elmak Kontrol Sistemleri, “M5 UUCM – SCADA bakım kılavuzu,” 2020.
  • [10] Siemens Automation Systems, “WinCC OA online help,” 2020.

İstanbul Metrolarında Yolcu Konforunun Arttırılması Sinyalizasyon Sistemi ile Otomatik Anons Kontrol Uygulaması

Yıl 2021, Sayı: 14, 110 - 121, 31.07.2021
https://doi.org/10.47072/demiryolu.932732

Öz

Yer altı metro hatlarında, işletmeci firmalar yolcuların seyahat sürelerini azaltmak, dakik ulaşım kolaylığı sağlamak, güvenli ve ekonomik taşımacılık gibi birçok alanda olumlu çözümler geliştirerek hizmet etmektedir. Sunulan bu olumlu gelişmeler neticesinde metro hatlarını kullananların sayısında her geçen yıl artış gözlenmektedir. Yolcu sayısındaki bu artış konfor hizmetinde her geçen gün yeni gelişmeler olmasına neden olmaktadır. Bu kapsamdan yola çıkarak M5 Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy sürücüsüz metro hattında yoğun yolcu saatleri veya dışında yaşanan trenden inen ve binen yolcu arasındaki kargaşanın önlenmesinden ve son zamanlarda yaşanılan Covid-19 salgın hastalığındaki sosyal mesafenin korunması hususunda yapılan çalışmadan bahsedilmektedir. Çalışma sonucunda trenin perona gelmesine 1 dakika kala peron bölgesinde ve araç içerisindeki yolculara, sinyalizasyon ve SCADA sistemi yazılım entegrasyonuyla otomatik anons yaptırılıp inenlere öncelik verilmesi ve sosyal mesafeye dikkat edilmesi konusunda bilgilendirici anonslar yaptırılması sağlanmaktadır.

Destekleyen Kurum

Metro İstanbul AŞ

Teşekkür

Bu çalışmada kullanılan verilerin kullanımı ve destekleri için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Metro İstanbul A.Ş.’ye teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • [1] E. Çekerek, İ. Kandilli ve M. Kuncan, “Yeraltı metro hatlarında video analiz yöntemiyle olay algılama kontrolünün gerçekleştirilmesi,” El-Cezeri Journal of Science and Engineering, pp 1025-1038, 2020.
  • [2] J. Stover, “CITYFLO 650 system overview,” Bombardier Company, 2006.
  • [3] O. İlhan, “Raylı Ulaşımda Sinyalizasyon Sistemlerinin Analizi ve Kadıköy - Kartal Metrosu İçin Sinyalizasyon Sistemi Uygulamaları,” Yüksek lisans tezi, Gebze Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli, 2011.
  • [4] B. Hunyadi ve A. Cano, “Architecture description for the signaling system," Alstom - Bombardier Transportation, 2016.
  • [5] Sandia National Labs, “The center for SCADA security," 2007.
  • [6] Á. Esteban, “Data transmission system,” Alstom - Bombardier Transportation, 2016.
  • [7] HUBBOX Endüstriyel Teknoloji, What are MODBUS Protocol and all its features? https://www.hubbox.io/en/blog/data-collect/modbus-protokolu-ve-tum-ozellikleri-nedir. [Accessed November 1, 2020].
  • [8] D.Planells, “ICD external interfaces: ATS-Platform PIS,” Alstom - Bombardier Transportation, 2016.
  • [9] Elmak Kontrol Sistemleri, “M5 UUCM – SCADA bakım kılavuzu,” 2020.
  • [10] Siemens Automation Systems, “WinCC OA online help,” 2020.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Elektrik Mühendisliği
Bölüm Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler)
Yazarlar

Emre Çekerek 0000-0001-5730-3422

Mehmet Demir 0000-0003-1087-6367

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 4 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 14

Kaynak Göster

IEEE E. Çekerek ve M. Demir, “İstanbul Metrolarında Yolcu Konforunun Arttırılması Sinyalizasyon Sistemi ile Otomatik Anons Kontrol Uygulaması”, Demiryolu Mühendisliği, sy. 14, ss. 110–121, Temmuz 2021, doi: 10.47072/demiryolu.932732.