Bu çalışmada noktasal ve hız aralıklarına duyarlı bir geçit modelinin fonksiyonel tasarımının ETCS (European Train Control System) seviye-1 sisteminde uygulanması incelenmiştir. Bu inceleme geçidin kapalı kalma süresi ve geçit donanım gereksinimi bakımından yapılmıştır. İnceleme sonrası geçidin toplam kapalı kalma süresindeki kısa süreli kazanıma karşın donanım gereksiniminin ve dolayısıyla kurulum maliyetinin belirgin biçimde yükseldiği tespit edilmiştir. İncelenen modelde yüksek maliyete rağmen emniyet ve işletmecilik veriminde zafiyetler etkileri olacağı bulunmuştur. Karmaşık geçit kontrol tasarımları yerine yol alt/üst geçidi yapılması önerilmiştir. Eğer bu mümkün değilse geçit noktasında statik hız profiline göre kapalı kalma süresi kısaltılmış geçit tasarım modelleri uygulanmalıdır.
In this study, the application of a functional design of a level crossing sensitive to spot check and speed ranges in the ETCS (European Train Control System) level-1 system was examined. This review has been done in terms of total closure time and hardware requirement of the level crossing. Upon inspection, it was found that despite the short gain in the total closure time of the crossing, the hardware requirement and therefore the cost of its installation increased significantly. In the model examined, it was observed that there may be weaknesses in safety and operational efficiency despite the high costs impacts. It was proposed to build a road underpass / overpass instead of complex level crossing control designs. If this option is not possible, level crossing design models with reduced closure times relying on the static speed profiles in the crossing point must be implemented.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 14 |