Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Aslıhan Kuşçuoğlu. İlahiyat Eğitimi Üzerine Akademisyen Görüşleri Çerçevesinde Nitel Bir Araştırma

Yıl 2024, , 313 - 316, 31.05.2024
https://doi.org/10.33931/dergiabant.1406257

Öz

Faculties of theology are important higher education institutions that have come to the present day by representing the scholarly heritage accumulated in the historical process. However, these institutions are frequently the subject of debate due to problems in both the institutional level and the functioning of the elements in the program structure. These debates raise questions about the quality of education, effectiveness and appropriateness of the faculties of theology. As an educational institution, the main responsibility of the faculties of theology is to educate students on a sound scientific basis and to communicate the theological sciences effectively. It is of great importance that education programs are designed in accordance with the objectives and based on a strong theoretical foundation. In this context, Kuşçuoğlu's research focuses on the experiences of academics who are the managers of the education in order to better understand and evaluate the education in the faculties of theology and aims to examine the theological education through some basic elements by focusing on the principles of curriculum development in education.

Aslıhan Kuşçuoğlu. İlahiyat Eğitimi Üzerine Akademisyen Görüşleri Çerçevesinde Nitel Bir Araştırma

Yıl 2024, , 313 - 316, 31.05.2024
https://doi.org/10.33931/dergiabant.1406257

Öz

İlahiyat fakülteleri, tarihsel süreç içinde birikmiş ilmî mirası temsil ederek günümüze kadar gelen önemli yükseköğretim kurumlarıdır. Ancak, bu kurumlar hem kurumsal düzeyde hem de program yapısındaki unsurların işleyişi konusundaki sorunlar nedeniyle sıkça tartışma konusu olmaktadırlar. Bu tartışmalar, ilahiyat fakültelerinin eğitim kalitesi, etkinliği ve amacına uygunluğu üzerindeki soruları gündeme getirmektedir. Eğitim kurumu olarak, ilahiyat fakültelerinin temel sorumluluğu, öğrencilere sağlam bir bilimsel temel üzerinde eğitim vermek ve ilahiyat bilimlerini etkili bir şekilde iletmektir. Eğitim programlarının hedeflere uygun olarak, güçlü bir teorik temele dayandırılarak kurgulanması büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda Kuşçuoğlu’nun araştırmasında, ilahiyat fakültelerinde gerçekleştirilen eğitimi daha iyi anlamak ve değerlendirmek amacıyla öğretimin yöneticisi olan akademisyenlerin deneyimlerine odaklandığı ve eğitimde program geliştirme ilkelerini merkeze alarak, ilahiyat eğitimini bazı temel unsurlar üzerinden incelemeyi hedeflediği görülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Eğitimi
Bölüm Tanıtım Yazıları
Yazarlar

Safinur Genç 0000-0002-4084-6276

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2023
Kabul Tarihi 5 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

ISNAD Genç, Safinur. “Aslıhan Kuşçuoğlu. İlahiyat Eğitimi Üzerine Akademisyen Görüşleri Çerçevesinde Nitel Bir Araştırma”. Dergiabant 12/1 (Mayıs 2024), 313-316. https://doi.org/10.33931/dergiabant.1406257.