Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hasan Akgündüz. Education in the Dichotomy of Superstition and Reality (Theoretical and Historical Approaches to Education) Istanbul: Hayat Akademi, 2013.

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 2, 745 - 749, 30.11.2024
https://doi.org/10.33931/dergiabant.1501426

Öz

In our country, education and training processes are carried out in multi-stakeholder partnership. Of course, it is the books that fill an important space among the stakeholders. The content of books written about education, the messages they give and the level of influence on the field are important. In this book, theoretical and historical analyses on real known superstitions and superstitious known facts in education are conveyed. In the formation of the book; national-universal philosophy, philosophy of education, history and history of education have been in contact with current literature and the world of mind, and the information obtained from the world of mind has always been considered in quotes, based on the fact that the word comes from the outside meaning from the inside, only information experienced at an organic level has been credited; in other words, organic knowledge with a felt/energetic content based on the language of emotion that creates life, rather than the language of logic created by life. It can be easily stated that this book is a source book especially for those who are interested in the fields of Philosophy of Education and History of Education.

Kaynakça

  • Akbaba, Ahmet - Soycan, Ferdi. “İlkokullarda Görev Yapan Okul Yöneticilerinin Okullarını Örgütsel ve Toplumsal Değerlere Göre Yönetmesi ve Bu Değerleri Kazandırması ile İlgili Öğretmen Görüşleri”, Artuklu Human and Social Science Journal 1/1, (2016), 23-45.
  • Hançerlioğlu, Orhan. “İslam İnançları Sözlüğü”. 109-168. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1975.
  • Topaloğlu, Bekir - Çelebi, İlyas. Kelam Terimleri Sözlüğü. İstanbul: İSAM Yayınları, 2010.

Hasan Akgündüz. Hurafe ve Gerçek İkileminde Eğitim: Eğitime Kuramsal ve Tarihsel Yaklaşımlar

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 2, 745 - 749, 30.11.2024
https://doi.org/10.33931/dergiabant.1501426

Öz

Ülkemizde eğitim öğretim süreçleri çoklu paydaş ortaklığında gerçekleşmektedir. Paydaşlar içerisinde önemli bir alanı dolduran muhakkak ki kitaplardır. Eğitime dair yazılan kitapların içeriği, verdiği mesajları ve alanı etkileme düzeyi önem arz etmektedir. İncelediğimiz bu kitapta eğitimde gerçek bilinen hurafeler ve hurafe bilinen gerçekler üzerine kuramsal ve tarihsel çözümlemeler aktarılmaktadır. Kitabın oluşumunda; ulusal-evrensel felsefe, eğitim felsefesi, tarih ve eğitim tarihi güncel literatürü ve zihin dünyasıyla bağlantı hâlinde olunmuş ve zihin dünyasından edinilen bilgiler daima tırnak içinde mütalaa edilmiş, sözün dıştan anlamın içten geldiği gerçeğinden hareketle, sadece organik düzeyde deneyimlenmiş bilgiye; bir başka deyişle yaşamın yarattığı mantık dilinden ziyade yaşam yaratan duygu dili temelinde hissedilen/enerjitik içeriğe sahip organik bilgiye itibar edilmiştir. Bu kitabın; özellikle Eğitim Felsefesi ve Eğitim Tarihi alanlarına ilgi duyanlar için bir kaynak kitap niteliğinde olduğu rahatlıkla ifade edilebilir.Bu kitapın; özellikle Eğitim Felsefesi ve Eğitim Tarihi alanlarına ilgi duyanlar için bir kaynak kitap niteliğinde olduğu rahatlıkla ifade edilebilir.

Kaynakça

  • Akbaba, Ahmet - Soycan, Ferdi. “İlkokullarda Görev Yapan Okul Yöneticilerinin Okullarını Örgütsel ve Toplumsal Değerlere Göre Yönetmesi ve Bu Değerleri Kazandırması ile İlgili Öğretmen Görüşleri”, Artuklu Human and Social Science Journal 1/1, (2016), 23-45.
  • Hançerlioğlu, Orhan. “İslam İnançları Sözlüğü”. 109-168. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1975.
  • Topaloğlu, Bekir - Çelebi, İlyas. Kelam Terimleri Sözlüğü. İstanbul: İSAM Yayınları, 2010.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Eğitimi
Bölüm Tanıtım Yazıları
Yazarlar

Davut Karaman 0000-0003-2778-8574

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 14 Haziran 2024
Kabul Tarihi 7 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Karaman, Davut. “Hasan Akgündüz. Hurafe Ve Gerçek İkileminde Eğitim: Eğitime Kuramsal Ve Tarihsel Yaklaşımlar”. Dergiabant 12/2 (Kasım 2024), 745-749. https://doi.org/10.33931/dergiabant.1501426.