Bu çalışmanın amacı öğrencilerin 9. sınıf Kimya dersi konuları için gerekli bilişsel hazırbulunuşluk düzeylerine ne derece sahip olduklarını ve bu hazırbulunuşluk düzeylerinin okul türlerine göre nasıl değiştiğini belirlemektir. Ayrıca öğrencilerin bilişsel hazırbulunuşluk testine verdiği cevaplar incelenerek en çok hangi kazanımlarla ilgili bilgi eksiklikleri olduğu tespit edilmiştir. Tarama modeli kullanılan araştırmanın örneklemini, 2011-Ortaöğretim Yerleştirme Puanlarına göre Türkiye genelindeki farklı yüzdelik dilimlerde bulunan öğrencilerin alındığı, İzmir’in farklı merkez ilçelerde bulunan, farklı lise türlerinde okuyan 572 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma çerçevesinde öğrencilerin bilişsel hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemek için 40 sorudan oluşan 9. Sınıf Kimya Dersi Bilişsel Hazırbulunuşluk Testi (KBHT) geliştirilmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlar öğrencilerin 9. sınıf Kimya dersi içeriğinde bulunan üniteler için bilişsel hazırbulunuşluk düzeylerinin yeterli olmadığını göstermektedir. Okul türlerine göre öğrencilerin bilişsel hazırbulunuşluk düzeyleri incelendiğinde yalnızca Fen lisesinde okuyan öğrencilerin tüm üniteler ile ilgili hazırbulunuşluk düzeylerinin yeterli olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca KBHT’ye verilen cevaplardan öğrencilerin “Maddenin Tanecikli Yapısı”, “Fiziksel ve Kimyasal Değişim”, “Periyodik Özellikler” ve “Kimyanın Günlük Hayattaki Uygulamaları” konuları ile ilgili sorulara doğru cevap verme yüzdelerinin düşük olduğu belirlenmiştir.
Fen ve Teknoloji Programı 9. Sınıf Kimya Dersi Programı Bilişsel Hazırbulunuşluk
Diğer ID | JA44TM43FT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 37 |