Araştırmanın amacı, soruşturma temelli öğrenim yaklaşımına (STÖY) uygun hazırlanmış etkinliklerin işbirlikli öğrenme ortamına uygulanmasının bilimsel süreç becerilerine (BSB) etkilerini incelemektir. Araştırmada ön ölçüm - son ölçüm kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, bir devlet üniversitesinin Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. sınıfında okuyan 50 öğrenci oluşturmaktadır. Geometrik Optik konuları, deney grubundaki öğrencilere (N=25) üç hafta boyunca, STÖY’na uygun etkinliklerle işbirlikli öğrenme ortamında; kontrol grubuna (N=25) ise geleneksel öğretim ortamında uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak BSB Ölçeği (KR-20=0,67) kullanılmıştır. Veriler SPSS 13.0 istatistiksel paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre deney grubundaki öğrencilerin BSB’i, kontrol grubundaki öğrencilere göre daha fazla gelişmiştir.
Soruşturma temelli öğrenim yaklaşımı işbirlikli öğrenme bilimsel süreç becerileri geometrik optik
The present research aims to determine the effects of the implementation of activities prepared according to the inquiry based learning approach (IBLA), in a cooperative learning environment, on scientific process skills (SPS). A pretest-posttest control group experimental model was used in the research. The sample of the research consisted of 50 sophomore students at the Science Education Department of a state university in Turkey. Geometrical Optics subjects were applied to the experimental group students (N=25) for three weeks in a cooperative learning environment with appropriate activities for IBLA and to the control group (N=25) in a traditional learning environment. The SPS Scale (KR-20=0.67) was used as the data acquisition tool in the research. The data were analyzed using the SPSS 13.0 statistical package program. According to the findings of the research, the SPS of the experimental group developed better than the ones of the control group.
Inquiry based learning approach cooperative learning scientific process skills geometrical optics
Diğer ID | JA44UD48KU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 36 |