Bu çalışmada yaratıcı dramanın yaratıcı yazma başarısına ve yazmaya yönelik tutuma etkisi araştırılmıştır. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Denel işlem 2009-2010 öğretim yılı ikinci döneminde sekizinci sınıfa devam eden 50 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarında 25’er öğrenci yer almıştır. Denel işlem olan yaratıcı drama etkinlikleri deney grubunda haftada iki ders saati olmak üzere on iki hafta boyunca uygulanmış, önce, belirlenen yazma konusuna ilişkin planlanan yaratıcı drama etkinliği gerçekleştirilmiş, ardından bu konuda duruma uygun türde ya da türlerden birinde yazı yazmaları istenmiştir. Kontrol grubunda ise Milli Eğitim Bakanlığının okullara gönderdiği öğretmen kılavuz kitabında yer alan etkinlikler gerçekleştirilmiş, bir değişken olarak yazı yazmanın etkisini ortadan kaldırmak amacıyla deney grubuna yazdırılan konuda her hafta kontrol grubuna da yazma çalışması ödevi verilmiştir. İşlem öncesi ve sonrası öğrencilere yaratıcı yazma tutum ölçeği, öğrenme düzeyi testi uygulanmıştır. Ek olarak, deney grubunda yer alan öğrencilerden denel işlem sonrasında yaratıcı dramaya dayalı öğretim sürecine ilişkin duygu ve düşünceleri görüşme yoluyla alınmıştır. Araştırmanın nicel verilerine yönelik olarak betimsel istatistiklerle bağımlı bağımsız t testleri kullanılmıştır. Nitel veriler için içerik çözümlemesi yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonunda deney grubunda yer alan öğrencilerin yazmaya yönelik tutumları ile yaratıcı yazma başarılarının kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Deney grubundaki öğretim sürecine yönelik içerik çözümlemeleri incelendiğinde deney grubu öğrencilerinin yaratıcı drama etkinliklerinin kendilerinde yazmaya yönelik ilgi, istek, beğeni gibi olumlu duygular geliştirdiğini ifade ettikleri saptanmıştır
In this study the effects of creative drama on students’ creative writing performance and attitude towards writing were investigated using a pre and post-test design. The sample comprised 50 eight graders (25 experimental group and 25 control group students) from second semester of the 2009-2010 education year. Creative drama activities were applied to experimental group students two class hours a week for twelve weeks; first, a pre-planned creative drama activity was performed and then students were asked to write on a given topic. The Teachers Guide Book activities of the Ministry of National Education were applied to control group students; with the purpose of eliminating the effect of writing as a variable, as in the experimental group, every week, a writing assignment with the same topic, was given to the control group. Both the creative writing attitude scale and learning level test were applied before and after the process. Additionally, the experimental group students’ ideas and thoughts on the teaching process of the creative drama were gathered by means of interviews. The t- tests for paired samples were used to deal with the quantitative data and the content analysis was used to deal with the qualitative data of the research. The results obtained at the end of the research revealed that students in the experimental group had improved significantly in the quality of their creative writing and exhibited significant and positive attitudinal changes when compared to the students of the control group. Content analysis results also provided evidence that creative drama activities, applied to the experimental group students, fostered students’ writing and facilitated their positive attitude towards writing.
Diğer ID | JA44UC28HY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 36 |