Bu araştırmanın temel amacı sınıf öğretmeni adaylarının boyut kavramına yönelik kavram görüntülerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada bir devlet üniversitesinin sınıf öğretmenliği programı 4. sınıfına devam eden 46 öğretmen adayı ile görüşmeler yapılmıştır. Öğretmen adaylarına boyutla ilgili sorular sorulmuş ve verdikleri yanıtların nedenleri sorgulanmıştır. Veri kaybı olmaması için görüşmeler ses kayıt cihazıyla kaydedilmiş, görüşme metinleri araştırmacılar tarafından birbirinden bağımsız olarak kodlanmıştır. Yapılan kodlamalar birbiriyle karşılaştırılarak gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Düzenlemeler sonucunda öğretmen adaylarının boyut kavramı hakkındaki kavram görüntüleri analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının boyut kavramına dair bilgilerinin yetersiz olduğu, boyut sayısına karar verirken köşe sayısı, kenar sayısı, köşegen sayısı, görünen yüz sayısı gibi farklı ölçütlere odaklandıkları gözlenmiştir.
Abstract The aim of this research is to determine preservice elementary teachers’ concept image about dimension. 46 senior preservice elementary teachers were interviewed in this qualitative study. Participants were asked questions related with the concept of dimension and their answers were questioned for their reasons. Interviews were audio-taped and transcripted data were coded by each researcher separately. Codes were compared and analyzed for the consensus. According to findings it can be concluded that preservice elementary teachers’ do not have necessary knowledge about dimension. Findings also indicated that they focused several criteria for determining number of dimension as number of vertices, sides, diagonals and faces.
Diğer ID | JA44VJ32NV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 34 |