BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuklarla Birlikte Tarihsel Düşünme: 12-14 Yaş Grubu Öğrencilerinin Tarihsel Kanıta Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesinde "Kaynak Çalışması" Geliştirme Etkinliklerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2008, Sayı: 24, - , 01.12.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı, 12-14 yaş grubu öğrencilerin tarihsel kanıta yönelik görüşlerini belirlemek için "kaynak çalışması" geliştirmek ve bu sürece çocukların katılımını tartışmaktır. Bu yüzden ilk olarak tarihsel düşünmenin ne olduğu, tarihsel düşünmenin nasıl ölçülebileceği ile ilgili görüşlerin neler olduğu tartışılacak, ardından da tarihsel düşünme ölçeklerinin geliştirilmesinde çocukların rolünün ne olabileceği ile ilgili temel yaklaşımlar değerlendirilecektir. Bu çerçevede, 12-14 yaş grubu öğrencilerin bu sürece katılımı örneklerle açıklanacaktır. Böylece eğitim araştırmalarının bu güne kadar genellikle konusu olan çocukların, araştırma sürecinde etkin roller üstlenmelerinin önemi üzerinde durulacaktır.

History Thinking with Children: Evaluating 12-14 Years Students' Views Directed Towards Historical Evidence and Children's Participation in this Process

Yıl 2008, Sayı: 24, - , 01.12.2008

Öz

The aim of this study is to develop a "source work" for determining 12-14 years students' views directed towards historical evidence and to discuss children's' participation in this process. Accordingly, first of all opinions about what historical thinking is and how historical thinking can be evaluated will be discussed, then basic approaches to children's' role in developing historical thinking scales will be evaluated. In this context, 12-14 years students' participation for this process will be explained with examples. In this way, the importance of undertaking active roles in research process by children's whom have been a subject of educational researches up to now will be debated.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45HR28VM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Banu Çulha Bu kişi benim

Erdal Aslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Çulha, B., & Aslan, E. (2008). Çocuklarla Birlikte Tarihsel Düşünme: 12-14 Yaş Grubu Öğrencilerinin Tarihsel Kanıta Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesinde "Kaynak Çalışması" Geliştirme Etkinliklerinin Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(24).