Amaç: Bu araştırmada, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan 9-13 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinin uyumsal davranışları, benlik kavramı ve akademik başarıları arasındaki ilişkiler incelenmiştir.
Yöntem: Araştırmada çocukların benlik kavramı Piers-Harris'in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği P.H (Piers-Harris Children's Self-Concept Scale) ile; uyumsal davranış ve sorun davranışları 4-18 Yaş Çocuk ve Gençler İçin Davranış Değerlendirme Ölçeği CBCL/4-18 (Child Behavior Checklist For Ages 4-18) ve Öğretmen Bilgi Formu TRF (Teacher's Report Form) ile ölçülmüş, sosyo demografik özellikler Kişisel Bilgi Formu ile saptanmış ve akademik başarı ölçütü olarak çocukların 2004-2005 eğitim —öğretim yılı ikinci dönem sonu not ortalamaları alınmıştır.
Bulgular: Bu araştırmadan elde edilen bulgular, DEHB tanısı alan 9-13 yaş grubu çocukların uyumsal davranışları, benlik kavramı ve akademik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir.
Sonuç: Sonuç olarak bulgularımız, DEI-1B olan çocukların uyumsal davranışları, benlik kavramı ve akademik başarıları arasında anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir.
Objective: In this research, the relations between adaptive behaviors, self concept and academic achievements of elementary school students aged between 9 -13 years old with Attention Deficit Hyperactivity Disorder have been investigated.
Method: In this study self concept has been measured by Piers — Harris Children's Self- Concept Scale,PH ; adaptive behavior and problem bahaviors have been measured by Child Behavior Checklist for Ages 4-18, CBCU4-18 and Teacher's Report Form,TRF. Socio-demographic characteristics have been determined by Personal Information Form. The Grade Point Averages ( GPA's ) of children in the second term of 2004-2005 Educational Year have been used as academic achievement criteria.
Results: The research findings have demonstrated that there are statistically significant relations between adaptive bahaviors, self concept and academic achievements of children aged between 9 - 13 years old with Attention Deficit Hyperactivity Disorder.
Conclusion: We concluded that our findings indicate that there are significant relations between adaptive bahaviors, self concept and academic achievements of children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder.
Diğer ID | JA45KV84PC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 23 |