Makalemizde, oyun kuramının çıkışı ve auto-telos bir davranış olarak estetik tavır içindeki yerinin düşünsel dayanakları incelenmiştir. Bu bağlamda, Schiller'in oyun kuramı 'İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine Yazdığı Mektuplar'ından örneklerle anlatılmış, eğitim, sanat ve oyun üçleminin sanat eğitimindeki önemi vurgulanmıştır.
Sonuç olarak; lisansüstü eğitimde yer alan uygulamalı çalışmalarda, yeni arayış ve yöntemlerin başında gelen oyun kuramının özellikle ergen ve çocuğa kazandırılması hedeflenen özgür kimlik arayışında önemli bir yer tuttuğunun yadsınamaz bir gerçek olduğu belirlenmiştir
Oyun Estetik Schiller İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine Mektuplar
in this article, the start of the concept of game and auto-telos have been examined as a behaviour in the esthetic. The Schiller's concept on game has been said with model from 'The letters on Human's Education of Esthetic'. Especially, as a education, art and game.
As a result; in the postgraduated educations, while the new researchs and methods are looked for by the edu¬cators, they founded that concept of game is so importand reality for freedom of children and adult personality in their life.
Game. Esthetic Schiller The Letters on Human's Education of Esthetic
Diğer ID | JA45VU83ZA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 17 |