Beş Fizik öğretmen adayı, 2002-2003 bahar yarıyılında hazırladıkları "Bilimsel Sorgulamalı Ders Tasarımı ve Yönetimi Projelerini", sınıf arkadaşlarına sunmuşlardır. Sunulan ders yönetimi projeleri, bu çalışmada Prosser ve Trigwell'in öğretme ve öğrenme deneyimi modellerine göre analiz edilmektedir.
Bilimsel sorgulamalı ders yönetimi projelerinin sunumunda, "Derse Katılım Faktörleri (DKF)" sürekli tarama gözlemi yapılarak araştırılmıştır. Her öğretmen adayının proje dersi, Dunham'ın "Sınıf Yönetimi Anketi'ne" göre arkadaşları tarafından değerlendirilmiş; anketin alfa güvenirlik katsayısı 0,86 bulunmuştur. Öğretmen adaylarının ders yönetimi stilleri ve nitelikleri hakkındaki anket verileri istatistik olarak analiz edilerek, değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.
Five physics student-teachers demonstrated their scientific inquiry projects in their peer teaching class during the 2002-2003 spring term. Their lesson projects were analysed with respect to Prosser's and Trigwell's "learning and teaching experience models".
In their project presentations, involvement factors of the participants were investigated by doing observation during their lesson periodically. Each presentation of the student - teachers was assessed by using Dunham's "Classroom Management Questionnaire" by his/her classmate, of which alfa reliability factor was found to be 0,86. The collected data of Dunham's Questionnaire were analysed and evaluated statistically and discussed.
Diğer ID | JA45YF76JT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 17 |