Teaching is a profession that needs special knowledge and skill. Because of this, education of teachers is crucial process. In Turkey, new strategies to educate teachers put on the educational practice. This study was carried out to define the motivational problems and motivational supplies for candidate teachers of master programs without thesis and the differentiation among departments. The population of the research was selected from science and social science departments of three universities. The random sample consisted of 231 students. Data was collected and was statistically analycal.
Günümüzde öğretmenlik, özel uzmanlık bilgisi ve becerisi gerektiren bir meslek olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle öğretmen yetiştirme çalışmaları özenle sürdürülmelidir. Türkiye'de öğretmen yetiştirmeye yönelik yeni düzenlemeler yapılmış, ortaöğretim öğretmeni yetiştirmede yeni bir model uygulamaya konulmuştur. Bu çalışmanın amacı, yeni düzenlemeyle hayata geçen ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programlarına devam eden öğretmen adaylarının motivasyon sorunları ve kaynaklarının neler olduğunun, bunların bölümlere göre ne ölçüde farklılaştığının belirlenmesidir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Üç üniversitenin fen ve sosyal bilimler enstitülerine devam eden öğrenciler çalışma evrenini oluşturmuştur. Öğretmenlik programları küme kabul edilerek bu bölümleri temsilen rastlantısal olarak 231 öğrenci seçilerek örneklem oluşturulmuştur. Ulaşılan veriler, varyans analizi tekniğiyle analiz edilmiş olup, elde edilen bulgular yorumlanmıştır.
Diğer ID | JA45ZA56ER |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 17 |