BibTex RIS Kaynak Göster

PDR LİSANS ve LİSANS ÜSTÜ PROGRAMINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNME STİLLERİ ve BENLİK SAYGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2005, Sayı: 17, - , 01.12.2005

Öz

Lisans üstü eğitimi, bireyin mesleğinde uzmanlaşmasını sağlayan bir süreçtir. PDR alanında uzmanlaşmayı tercih edenlerin davranış, düşünce ve duygularının bu programdan etkilenip etkilenmediği, eğer etkilendiyse ne kadar etkilendiğinin belirlenip kıyaslanması amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, öğrencilerin düşünme stilleri ve benlik saygıları araştırılmış ve farklı değişkenler açısından ele alınmıştır.
Araştırmanın örneklemini DEÜ Buca Eğitim Fakültesi PDR lisans 4. sınıf ve lisans üstü öğrencileri oluşturmuş¬tur. Veri toplama aracı olarak Düşünme Stilleri Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır.
PDR lisans ve lisans üstü programlarında öğrenim gören öğrencilerden elde edilen verilerin yukarıda anılan değişkenler açısından istatistiksel anlamda benzerlik ve farklılıkları belirlenmiştir.

Yıl 2005, Sayı: 17, - , 01.12.2005

Öz

The aim of this study is to determine the relationship between self-esteem and thinking styles of the students in the Guidance and Counseling Department of DEU, Faculty of Education. The sample of this study includes 4th grade and M. A students of Guidance and Counseling Department. The total number of students is 71. The Rational-Experiencial Thinking Styles Inventory, Rosenberg's Self-Esteem Inventory and a personal data form are used in this study.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45YH54UV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rengin Akboy Bu kişi benim

Yasemin Argun Bu kişi benim

Ebru İkiz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Akboy, R., Argun, Y., & İkiz, E. (2005). PDR LİSANS ve LİSANS ÜSTÜ PROGRAMINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNME STİLLERİ ve BENLİK SAYGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(17).