BibTex RIS Kaynak Göster

TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2005, Sayı: 17, - , 01.12.2005

Öz

Bu araştırmanın amacı, tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemektir.
Örneklem, Buca Eğitim Fakültesinde okumakta olan tezsiz yüksek lisans öğrencilerinden (kız = 82, erkek = 48, olmak üzere toplam 130 öğrenciden) oluşturulmuştur.
Veri toplama araçları olarak "Kişisel Bilgi Formu" ve "Mesleki Tutum Ölçeği" uygulanmıştır. Elde edilen veriler "F-testi", "t-testi", "Kruskal-Wallis testi", "Mann-Whitney testi" ve "LSD testi" ile çözümlenmiştir.
Sonuçlara göre, tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile bazı değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler bulunmaktadır.

Yıl 2005, Sayı: 17, - , 01.12.2005

Öz

The aim of this study is to determine the relationship between the attitutes of M.A students (the program which doesn't include a thesis but includes a graduation Project in some departments) to the profession of teaching according to various variables.
The sample includes the M. A students of Dokuz Eylül University, Faculty of Education.
A personal data form and Profession Attitude Inventory are used. In this study F-test, t-test, Kruskal Wallis test, Mann- Whitney test and LSD are used for statistical analysis.
Acording to the results there is statistically significant relationship between the attitudes and some variables.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45UZ66JU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şüheda Özben Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Özben, Ş. (2005). TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(17).