When the Education Faculties were being structured, the basicscience and the basicart branches had'nt been denied at postgraduated programmes too. So the chance of privateness had been abolished. At the same time, the practical areas have been taken one's place like chosen lessons that all hasn't effrected. This stuation has bordered some academic studies. Paintings,statues,printings and grafic designs and educationsall of them not only will be determine but also will be importand for academic structures.
This subject will be examined in good condition over the researches, the programmes and the academic structures.
The Education Faculties Art Education The New Structure of The Education Faculties
Eğitim fakültelerinin yeniden yapılanması sırasında kapatılan anabilim ve Anasanat dalları, lisansüstü programlarda da yok sayıldı. Bu nedenle akademik alanların özelleşmesi olanağı ortadan kaldırıldı. resim-İş eğitimi programlarının içinde yer alan uygulamalı alanlar seçmeli ders olarak yer alsa da, uzmanlık alanı belirlenmesinde hiçbir et¬kileri yok. Bu durumun akademik çalışmaları sınırladığı düşünülmektedir. Resim,heykel, baskı resim ve grafik tasarım alanları ve bunların eğitimi,araştırmacıların çalışma alanlarını belirleyeceği gibi,akademik yapılanma açısından da önemlidir. Konu, araştırma,programlar ve akademik yapılanma açısından ele alınacaktır.
Eğitim fakülteleri Sanat Eğitimi Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılanma
Diğer ID | JA45VS25KK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 17 |