The purpose in the data/sensation process which is accepted as an important and inseperable component of Art Education process, is to increase the activity of Fine Arts Education with the data transfer between branch of knowledges. To reach this purpose, it should be evaluated by considering the whole components of the permeability of the branch of knowledges each by each and each by whole. In graduate education, to remove the problems that are observed during the data/sensation evaluation that appear in worth system and in the evaluation of the educational organizer, the values about the alteration in the contemporary education atmospheres and about its possibilities should be made current. In the continual Fine Arts Education, the development between branch of knowledges is seen as an effective way to provide the development of new contemporary thoughts.
Sanat Eğitimi süreçlerinin önemli ve ayrılmaz bir öğesi olarak kabul edilen bilgi / duygu sürecindeki amaç, disiplinlerarası bilgi akışı ile Güzel Sanatlar Eğitiminin etkinliğini arttırmaktır. Bu amaca ulaşabilmek için, disiplinlerarası geçirgenliğin bütün öğelerinin ayrı ayrı ve birbirleriyle ilişkileri göz önünde bulundurularak değerlendirilmesi gerekir. Lisansüstü eğitiminde, değerler sistemi içinde yer alan bilgi/duygu değerlendirilmesinde gözlenen sorunların giderilmesi için ve eğitimsel düzenleyicilerin değerlendirilmesinde de, çağdaş eğitim ortamlarının değişikliği ve olabilirliği ile ilgili değerlerin güncellenmesi gerekmektedir. Sürekli Güzel Sanatlar Eğitiminde disiplinlerarası gelişim yeni çağdaş düşüncenin gelişimini sağlayabilmesi açısından etkili yollardan birisi olarak görülmektedir.
Diğer ID | JA45YB28RP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 17 |