Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin, erken
çocukluktaki düşünme becerileri ve bu beceriler üzerinde öğretmenin rolü
hakkındaki görüşlerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Araştırma nitel bir
araştırma olup veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilmiş açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır.
Araştırmanın katılımcıları 35 okul öncesi öğretmenidir. Araştırma sonucunda
genel olarak, çalışmaya katılan öğretmenlerin okul öncesinde düşünme
becerilerinin önemli olduğunu ve geliştirilebileceğini düşündüklerini
göstermiştir. Katılımcıların düşünme becerilerinin gelişimi için eğitim-öğretim
ortamının, sosyal etkileşimin ve fiziksel çevrenin etkili olduğunu düşündükleri
anlaşılmıştır. Ayrıca düşünme becerilerinin geliştirilmesinde, öğretmenin
rehber ve model olduğu, çocukların düşüncerini özgürce paylaşabildikleri ve
öğrenme süreçlerinde aktif rol aldıkları bir sınıf ortamının oluşturulmasının
önemi araştırmanın diğer bulgulardandır.
The purpose of this study was to understand preschool
teachers' perspective on young children’s’ thinking skills and teachers’ role
in improving them. This research was a qualitative research and the interview
form, consisting of open ended questions developed by the researchers, was used
to collect the data. Participants of the study were 35 preschool teachers. One
of the result suggested that the teachers think that thinking skills are
important and can be developed in preschool education. Another finding of
research pointed out that participant teachers agreed on the idea of teachers
being a guide, model to their students in the classroom in order to improve
children’s thinking skills. Overall, teachers suggest that learning activities,
social interactions and physical environment of the classroom are important
factors in development of childrens’ thinking skills.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 44 |