Bu çalışmanın amacı öğretim elemanlarının ispatın
önemine yönelik görüşlerini incelemektir. Bir eğitim fakültesinde ispat temelli
matematik dersleri veren 7 öğretim elemanını ile mülakat yapılmıştır. İspatın
önemine yönelik görüşlerin analizi sonucunda 25 kategori oluşmuş ve bu kategoriler 5 tema altında
toplanmıştır. İlk mülakatın analizi ile oluşturulan sıralama anketi ile öğretim
elemanlarının bu temaları kendilerine göre önem sırasına göre sıralamaları
istenmiştir. Sonuç olarak, öğretim elemanlarının ispatları önemli bulmasında en
etkili gerekçenin, ispatın öğrencilerin düşünme becerilerine katkı yaptığını
düşünmeleri olduğu söylenebilir. Bu temayı sırasıyla, “teoremin/konunun
öğrenilmesine katkı”, “matematiğin tanıtılmasına katkı”, “duyuşsal özelliklere
katkı” ve son olarak “uygulamaya katkı” temaları takip etmektedir. İspatın önemine
yönelik oluşan kategoriler çoğunlukla literatürdeki görüşlere paralellik
göstermekle birlikte ispatın öğrenciye
güven vermesi ve heyecan duymaya sebep olması gibi farklı görüşlerin de ortaya
çıktığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 47 |