Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 48, 30 - 42, 27.12.2019

Öz


Kaynakça

  • Arkonaç, S. A. (2005). Psikoloji. İstanbul: Alfa.
  • Creech, A. ve Hallam, S. (2003). Parent-teacher-pupil interactions in instrumental music tuition: a literature review. B.J. Music Education, 20(1), 29-44.
  • Konkacı, N. (2010). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Otrar, M. (2007), Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeğinin (ÖSÖ-M) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri.
  • Şerif, M.; Şerif, C.W. (1996). Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Sosyal.
  • Tezbaşaran, A. A. (2008). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu. Elektronik kitap: Üçüncü sürüm.
Yıl 2019, Sayı: 48, 30 - 42, 27.12.2019

Öz


Kaynakça

  • Arkonaç, S. A. (2005). Psikoloji. İstanbul: Alfa.
  • Creech, A. ve Hallam, S. (2003). Parent-teacher-pupil interactions in instrumental music tuition: a literature review. B.J. Music Education, 20(1), 29-44.
  • Konkacı, N. (2010). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Otrar, M. (2007), Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeğinin (ÖSÖ-M) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri.
  • Şerif, M.; Şerif, C.W. (1996). Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Sosyal.
  • Tezbaşaran, A. A. (2008). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu. Elektronik kitap: Üçüncü sürüm.
Yıl 2019, Sayı: 48, 30 - 42, 27.12.2019

Öz


Kaynakça

  • Arkonaç, S. A. (2005). Psikoloji. İstanbul: Alfa.
  • Creech, A. ve Hallam, S. (2003). Parent-teacher-pupil interactions in instrumental music tuition: a literature review. B.J. Music Education, 20(1), 29-44.
  • Konkacı, N. (2010). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Otrar, M. (2007), Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeğinin (ÖSÖ-M) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri.
  • Şerif, M.; Şerif, C.W. (1996). Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Sosyal.
  • Tezbaşaran, A. A. (2008). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu. Elektronik kitap: Üçüncü sürüm.

Çalgı Tutum Ölçeği’nin (Ç.T.Ö) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2019, Sayı: 48, 30 - 42, 27.12.2019

Öz

Çalgı eğitimi, müzik eğitiminin önemli bir alanını
oluşturmaktadır. Müzisyenlerin çalgılarına yönelik tutumları, onların çalgıları
ile aralarında kurdukları ilişkinin temel değerlerini de belirlemektedir. Bu
araştırma, müzisyenlerin çalgılarına yönelik tutum düzeylerini belirlemek üzere
psikometrik özelliklere sahip bir ölçme aracı geliştirme, müzisyenlerin
çalgılarına yönelik tutumlarını belirleme amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Çalışmaya 166 madde ile başlanmış ve uygulamalar 307 müzisyen üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırma sürecinde geliştirilen Çalgıya Yönelik Tutum Ölçeği’nin geçerlik ve
güvenirlik çalışmalarının sonucunda yapılan faktör analizi hesaplamalarında
KMO= ,864 ve p< ,01 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Faktör analizi sonucunda
38 madde ve 6 alt boyuttan oluşan ölçek için Test-Tekrar-Test uygulaması
yapılmıştır. Uygulamadan sonra yapılan Pearson çarpım moment korelasyon analizi
sonrasında tüm alt boyutlar ve ölçek toplam puanı için puanlar arası korelasyon
pozitif yönde ve yüksek derecede anlamlı bulunmuştur. Ölçeğin alt boyutları,
emek-performans ve emek-yaratıcılık boyutları arasında anlamlı ilişki
bulunamamış, diğer tüm boyutlar arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkiye
rastlanmıştır. İstatistik analizleri sonrasında elde edilen sonuçlara göre,
ölçek alt boyut ve toplam puanlarda ayırt edici bulunmuştur.

Kaynakça

  • Arkonaç, S. A. (2005). Psikoloji. İstanbul: Alfa.
  • Creech, A. ve Hallam, S. (2003). Parent-teacher-pupil interactions in instrumental music tuition: a literature review. B.J. Music Education, 20(1), 29-44.
  • Konkacı, N. (2010). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Otrar, M. (2007), Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeğinin (ÖSÖ-M) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri.
  • Şerif, M.; Şerif, C.W. (1996). Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Sosyal.
  • Tezbaşaran, A. A. (2008). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu. Elektronik kitap: Üçüncü sürüm.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Turan Engin

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 48

Kaynak Göster

APA Turan Engin, D. (2019). Çalgı Tutum Ölçeği’nin (Ç.T.Ö) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(48), 30-42.