Çalgı eğitimi, müzik eğitiminin önemli bir alanını
oluşturmaktadır. Müzisyenlerin çalgılarına yönelik tutumları, onların çalgıları
ile aralarında kurdukları ilişkinin temel değerlerini de belirlemektedir. Bu
araştırma, müzisyenlerin çalgılarına yönelik tutum düzeylerini belirlemek üzere
psikometrik özelliklere sahip bir ölçme aracı geliştirme, müzisyenlerin
çalgılarına yönelik tutumlarını belirleme amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Çalışmaya 166 madde ile başlanmış ve uygulamalar 307 müzisyen üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırma sürecinde geliştirilen Çalgıya Yönelik Tutum Ölçeği’nin geçerlik ve
güvenirlik çalışmalarının sonucunda yapılan faktör analizi hesaplamalarında
KMO= ,864 ve p< ,01 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Faktör analizi sonucunda
38 madde ve 6 alt boyuttan oluşan ölçek için Test-Tekrar-Test uygulaması
yapılmıştır. Uygulamadan sonra yapılan Pearson çarpım moment korelasyon analizi
sonrasında tüm alt boyutlar ve ölçek toplam puanı için puanlar arası korelasyon
pozitif yönde ve yüksek derecede anlamlı bulunmuştur. Ölçeğin alt boyutları,
emek-performans ve emek-yaratıcılık boyutları arasında anlamlı ilişki
bulunamamış, diğer tüm boyutlar arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkiye
rastlanmıştır. İstatistik analizleri sonrasında elde edilen sonuçlara göre,
ölçek alt boyut ve toplam puanlarda ayırt edici bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 48 |