Salgın döneminde uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin çevrim içi eğitimlere ilişkin hizmet içi eğitim deneyimlerini ortaya çıkarmaya çalışan bu araştırma, nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji ile desenlenmiştir. Araştırmaya, 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde, Malatya ilinin farklı sosyoekonomik bölgelerinde çalışan 11 öğretmen katılmıştır. Araştırma verileri, telefon ve ZOOM programı aracılığıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış, verilerin analizinde tematik analiz tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin çevrim içi olarak yürütülen hizmet içi eğitim faaliyetlerini, genel itibariyle yararlılık ve zorunluluk temelinde gerekli faaliyetler olarak anlamlandırdıkları ve bu faaliyetlere ilişkin beklentilerinin, “verimli olma, ilgi ve ihtiyaçlara cevap verme, farklı deneyimler yaşatma ve kazanımlara odaklanma” şeklinde sıralandığı ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte çevrim içi olarak yürütülen hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılan öğretmenlerin, mesleki gelişime katkıdan, yeniliklere uyum sağlamayı öğrenme ve hobi edinimine kadar bazı kazanımlara ulaştıkları ortaya çıkmıştır. Son olarak, öğretmenlerin çevrim içi ihtiyaç duydukları hizmet içi eğitim faaliyetlerinin “internetin güvenli kullanımı, sanatsal eğitimler, e-içerik oluşturma, sanal sınıf yönetimi, temel bilişim teknolojileri, teknolojinin eğitime entegrasyonu, akıl oyunları, sanal ortamda iletişim dili, kapalı ortamlarda hareketsizliğe dayanma stratejileri” şeklinde sıralandığı belirlenmiş ve bu doğrultuda araştırmaya ilişkin çeşitli öneriler dile getirilmiştir.
salgın uzaktan eğitim çevrim içi eğitim hizmetiçi eğitim öğretmen deneyimleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 54 |