Çalışmada pandemi dönemi ve sonrası üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretim faaliyetlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin uzaktan öğretim tutumlarını değerlendirmek amacıyla 15 maddelik “Uzaktan Eğitim Değerlendirme Ölçeği” pandemi döneminde 524 öğrenciye, pandemi sonrasında 1095 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler hem betimsel hem de kestirimsel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğrencilerin öğrenim gördüğü birimler, öğrenim düzeyleri, sınıf seviyeleri, cinsiyet ve yaş grupları gibi değişkenler açısından gruplar arası anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Fakat uzaktan öğretim deneyimi olan öğrenciler ile deneyimi olmayan öğrencilerin puanları kıyaslandığında ise gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuç olarak öğrencilerin uzaktan öğretim değerlendirme puanlarının iyileştirilmesi amacıyla uzaktan öğretim faaliyetlerinin daha etkin ve ilgi çekici olması için yeni yöntemlerin geliştirilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilmektedir. Bununla birlikte deprem gibi doğal afetler sonrası eğitim faaliyetlerinin acil uzaktan öğretime geçmesi ile farklı illeri içeren yeni çalışmaların yapılması tavsiye edilmektedir.
Covid-19 pandemi uzaktan öğretim acil uzaktan öğretim yükseköğretim
In the study, it was aimed to evaluate the distance education activities of university students during and after the pandemic period. For this purpose, a survey model, a quantitative research method, was used. To evaluate the distance education attitudes of the students, the 15-item "Distance Education Evaluation Scale" was applied to 524 students during the pandemic period and 1095 students after the pandemic. The data obtained were analyzed using both descriptive and predictive methods. As a result the analysis observed a significant difference between the groups in terms of variables such as the units where the students studied, their educuation levels, class levels, gender, and age groups. However, when the scores of the students with distance education experience and the students without experience were compared, no statistically significant difference was found between the groups. As a result, it is suggested that new studies should be carried out to develop innovative methods in order to improve distance education evaluation scores of students and to make more effective and interesting distance education activities. In addition, it is recommended to carry out new studies, including different provinces with the transition of educational activities after the natural disasters such as earthquakes to emergency distance education.
Covid-19 pandemic distance education emergency remote teaching higher education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 57 |