The goal of this study is to determine the effects of the computer-assisted mathematics teaching (CAMT) method on students with different perceptual learning styles in order to remove misconceptions that secondary school students have regarding absolute value. In this study, from qualitative research methodology options, action research was used. The study group consisted of 13 6th grade students. "Learning Styles Scale" prepared by Gökdağ (2004) was used to determine the perceptual learning styles preferred by the students. The fourth, fifth and eighth items of the "Whole Numbers Misconception Detection Test for Sixth Graders" and "Unstructured Interviews" were used as data collection tools in the study. While analyzing the data, a content analysis was carried out and it was discovered that students had several misconceptions regarding absolute value. At the end of the research, it is seen that a significant portion of the misconceptions that students had before the CAMT application could be eliminated by the CAMT application. Among the students who participated in the study, it was determined that two students, one auditory and one kinesthetic, had no misconceptions before the application of CAMT and six students, three auditory and three kinesthetic, had no misconceptions after the application of CAMT. All misconceptions of the students with auditory perceptual learning style (PLS) prior to the application of the CAMT were eliminated and these students did not form any new misconceptions. This research can be repeated by grouping students according to their achievement levels rather than learning styles.
Computer-assisted mathematics teaching Misconceptions Leaning styles GeoGebra Absolute value
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin mutlak değer kavramında sahip olduğu kavram yanılgılarının giderilmesinde bilgisayar destekli matematik öğretimi (BDMÖ) yönteminin farklı algısal öğrenme stiline sahip öğrencilere etkilerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanılmıştır. Araştırma grubu bir devlet okulunun altıncı sınıfa devam eden 13 ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilerin tercih ettiği algısal öğrenme stillerinin belirlenmesi için Gökdağ (2004)’ ın hazırlamış olduğu “Öğrenme Stilleri Ölçeği (ÖSÖ)” kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Altıncı Sınıflar İçin Tam Sayılar Kavram Yanılgısı Tespit Testi (TSKYTT-6)’ nin dördüncü, beşinci ve sekizinci maddeleri” ile “Yapılandırılmamış Görüşmeler” kullanılmıştır. Elde edilen veriler analiz edilirken içerik analizi yapılmıştır. Öğrencilerin mutlak değer kavramı ile ilgili çok sayıda kavram yanılgısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin BDMÖ uygulaması öncesinde sahip oldukları kavram yanılgılarının önemli bir kısmının BDMÖ uygulaması ile giderilebildiği görülmektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerden BDMÖ uygulaması öncesinde biri işitsel ve biri kinestetik toplamda iki öğrencinin, BDMÖ uygulaması sonrasında üçü işitsel ve üçü kinestetik toplamda altı öğrencinin hiçbir kavram yanılgısına sahip olmadığı tespit edilmiştir. İşitsel algısal öğrenme stiline (AÖS) sahip öğrencilerin BDMÖ uygulaması öncesinde sahip oldukları bütün kavram yanılgıları giderilmiş ve bu öğrenciler hiçbir yeni kavram yanılgısı oluşturmamışlardır. Bu araştırma öğrencileri öğrenme stilleri yerine başarı seviyelerine göre gruplayarak tekrar edilebilir.
Bilgisayar destekli matematik öğretimi Kavram yanılgıları Öğrenme stilleri GeoGebra Mutlak değer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 58 |