Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role Of Computer-Assisted Mathematics Teaching to Eliminate The Misconceptions On Absolute Value Done by Secondary School Students With Different Perceptual Learning Styles

Yıl 2023, Sayı: 58, 2365 - 2387, 27.12.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1264970

Öz

The goal of this study is to determine the effects of the computer-assisted mathematics teaching (CAMT) method on students with different perceptual learning styles in order to remove misconceptions that secondary school students have regarding absolute value. In this study, from qualitative research methodology options, action research was used. The study group consisted of 13 6th grade students. "Learning Styles Scale" prepared by Gökdağ (2004) was used to determine the perceptual learning styles preferred by the students. The fourth, fifth and eighth items of the "Whole Numbers Misconception Detection Test for Sixth Graders" and "Unstructured Interviews" were used as data collection tools in the study. While analyzing the data, a content analysis was carried out and it was discovered that students had several misconceptions regarding absolute value. At the end of the research, it is seen that a significant portion of the misconceptions that students had before the CAMT application could be eliminated by the CAMT application. Among the students who participated in the study, it was determined that two students, one auditory and one kinesthetic, had no misconceptions before the application of CAMT and six students, three auditory and three kinesthetic, had no misconceptions after the application of CAMT. All misconceptions of the students with auditory perceptual learning style (PLS) prior to the application of the CAMT were eliminated and these students did not form any new misconceptions. This research can be repeated by grouping students according to their achievement levels rather than learning styles.

Kaynakça

  • Akbaş, Y. (2002). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Akkaya, R., ve Durmuş, S. (2010). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde çalışma yapraklarının etkililiği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27.
  • Altun, M. (2016). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, Bursa: Aktüel Yayıncılık.
  • Anıl, Ş. (2007). Mutlak değer konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi. Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Aziz, T. A., Supiat, S. ve Soenarto, Y. (2019). Pre-service secondary mathematics teachers' understanding of absolute value. Cakrawala Pendidikan, 38(1), 203-214.
  • Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Baki, A., ve Aydın-Güç, F. (2014). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin devirli ondalık gösterimle ilgili kavram yanılgıları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 176-206.
  • Baykul, Y. (2019). Ortaokulda Matematik Öğretimi (5-8. Sınıflar), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Bingölbali, E. ve Özmantar, M. F. (2015). İlköğretimde Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Boydak, H. A. (2017). Öğrenme Stilleri, İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Brickell, G. 1993. Navigation and learning style. Australasian Journal of Educational Technology, 9(2): 103-114.
  • Cengiz, Ö. M. (2006). Reel sayıların öğretiminde bir kısım ortaöğretim öğrencilerinin yanılgıları ve yanlışları üzerine bir çalışma. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Çiçek, S. C. ve Kağızmanlı Köse, T. B. (2019). Tam sayılar konusunda kavram yanılgıları teşhis testi hazırlama. The Twelfth International Congress of Educational Research. Rize, Türkiye.
  • Çiçek, S. C. (2020). Farklı algısal öğrenme stiline sahip ortaokul öğrencilerinin tam sayılara ilişkin kavram yanılgılarının giderilmesinde bilgisayar destekli matematik öğretiminin rolü. Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Giresun.
  • Demetgül, Z. ve Baki, A. (2020). Teknoloji donanımlı bir sınıfta mutlak değer ve eşitsizlikler konusunun öğretiminden yansımalar: Aksiyon araştırması. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(1), 91-127.
  • Eyidoğan, F. ve Güneysu, S. (2002). İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Kitaplarındaki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi, 21 Temmuz 2020 tarihinde, https://www.academia.edu/1174385/ilköğretim_8._sınıf_fen_bilgisi_kitaplarındaki_kavram_yanılgılarının_incelenmesi adresinden alınmıştır.
  • Gökbaş, H. (2005). Tamsayılar konusunun öğretimindeki hata ve yanılgıların teşhisi ve alınması gereken tedbirler. Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gökdağ, M. (2004). Sosyal bilgiler öğretiminde işbirlikli öğrenme, öğrenme stilleri, akademik başarı ve cinsiyet ilişkileri. Doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Gökulu, A. (2013). Bilgisayar destekli öğretimin etkisinin incelenmesi ve maddenin tanecikli yapısı konusu ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgılarının tespiti. International Journal of Social Science, 6(5), 571-585.
  • Graeber, A. ve Johnson M. (Eds.) (1991). Insights into secondary school students’ understanding of mathematics. College Park, University of Maryland, MD.
  • Gülbahar, Y. (2005). Öğrenme stilleri ve teknoloji. Eğitim ve Bilim, 30(138), 10-17.
  • Gür, S., (2002). Matematik dersi yazılımlarının öğretimsel içeriğinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz, M. ve Hodancı, A. N. (2022). Altıncı sınıf öğrencilerinin tam sayılar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Journal of Computer and Education Research , 10 (20), 358-370. DOI: 10.18009/jcer.1087195
  • Hohenwarter, M. ve Jones, K. (2007). Ways of linking geometry and algebra, the case of Geogebra. Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, 27(3), 126-131.
  • Holter, I. M. ve Schwartz‐Barcott, D. (1993). Action research: What is it? How has it been used and how can it be used in nursing?. Journal of advanced nursing, 18(2), 298-304.
  • Horzum, T. ve Ünlü, M. (2017). Pre-service mathematics teachers’ views about GeoGebra and its use. Acta Didactica Napocensia, 10(3), 77-90.
  • İnce, S. (2008). İlköğretim 5. sınıfta rasyonel sayılar konusundaki yanılgılar ve bu yanılgıların ortadan kaldırılması için öneriler. Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • İşgüden, E. (2008). 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin tam sayılar konusunda karşılaştıkları güçlükler. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • James, W. B., ve Gardner, D. L. 1995. Learning styles: Implications for distance learning. New Directions for Adult And Continuing Education, 67(67), 19-31.
  • Kağızmanlı Köse, T. B. ve Çiçek, S. C., (2019). Ortaokul öğrencilerinin teknoloji ve matematiğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. The Twelfth International Congress of Educational Research. Rize, Türkiye.
  • Kahraman, S. ve Demir, Y. (2011). Bilgisayar destekli 3d öğretim materyallerinin kavram yanılgıları üzerindeki etkisi: atomun yapısı ve orbitaller. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 173-188.
  • Kalaç, S. (2016). 7. sınıf öğrencilerinin doğrusal denklemler konusundaki kavram yanılgıları ve güncel çözüm önerileri (Van ili örneği). Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Karapıçak, S. (2018). 10. sınıf öğrencilerinin analitik geometride hata ve kavram yanılgılarının analizi. Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Entitüsü, İstanbul.
  • Keçeli, V. (2007). Karmaşık sayılarda kavram yanılgısı ve hata ile tutum arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Khalid, M. ve Embong, Z. (2019). Sources and possible causes of errors and misconceptions in operations of ıntegers. International Electronic Journal of Mathematics Education, 15(2), 1-13.
  • Kucam, E. ve Demir, E. (2020). Kavram yanılgıları ile yanıtlayıcı davranışları arasındaki ilişkilerin matematik okuryazarlığı örneği üzerinde incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(1), 157-183.
  • Martinovic, D. ve Manizade, A. G. (2020). Teachers using GeoGebra to visualize and verify conjectures about trapezoids. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, (2020). https://doi.org/10.1007/s42330-020-00103-9
  • McLay, M., Mycroft, L., Noel, P., Orr, K., Thompson, R., Tummons, J. ve Weatherby, J. (2009). Learning and Learners, J. Avis, R. Fisher ve R. Thompson içinde, Teaching in Lifelong Learning: A Guide to Theory and Practice (s. 79-102), Berkshire: Open University Press.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018). Ortaokul Matematik Dersi 5,6,7 ve 8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara.
  • Moralı, S., Köroğlu, H. ve Çelik, A. (2004). Buca Eğitim Fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 161-175.
  • Özçifçi, R. (2007). Rasyonel sayıların öğretimindeki hatalar ve alınması gereken tedbirler. Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Özdemir Baki, G. ve Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12 (1), 293-320.
  • Özmantar, M. F., Bingölbali, E. ve Akkoç, H. (2015). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Rowell, J. A., Dawson, C. J. ve Lyndon, H. (1990). Changing misconceptions: A challenge to science educators. International Journal of Science Education, 12(2), 167-175.
  • Somekh, B. (2008). The Sage encyclopedia of qualitative research methods, Action Research. 1st Edition, Sage publications, California, 4-6.
  • Şeker, M. (2010). Sosyal bilgiler öğretiminde öğrenme stillerine uygun etkinliklerin kullanılmasının öğrencilerin öğrenme düzeyi ve kavram yanılgılarının giderilmesi üzerindeki etkililiğinin araştırılması. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şensoy, Ç. P. ve Kılıç, A. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin ders işleyiş süreçlerinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 434-452. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.62826-874046
  • Tican, C. ve Toksoy Gökoğlu, S. D. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitim matematik dersine ilişkin görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [MSKU Journal of Education], 8(2), 767-786. DOI: 10.21666/muefd.996395
  • Turan, İ. (2006). Sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin coğrafi kavramları öğrenme düzeyleri ve ezbercilik. Milli Eğitim Dergisi, 170(170), 274-293.
  • Ural, A. (2017). Matematik Öğreniminde Kavram Yanılgıları ve Zorluklar (4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar İçin), İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Van De Walle, J. A., Karp, K. S. ve Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yenilmez, K. ve Avcu, T. (2009). İlköğretim öğrencilerinin mutlak değer konusunda karşılaştıkları zorluklar. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2009), 80-88.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, H. Z. (2019). Altıncı sınıf öğrencilerinin çokgenler ve dörtgenler konusundaki kavram yanılgılarının GeoGebra ile bilişsel çelişki oluşturarak giderilme sürecinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz, Z. ve Yenilmez, K. (2007). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Sayılar Konusundaki Kavram Yanılgıları (Uşak ili örneği). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 8(1), 269-290.
  • Zembat, İ. Ö. (2015). Sayıların Farklı Algılanması – Sorun Sayılarda Mı, Öğrencilerde Mi, Yoksa Öğretmenlerde Mi?, M. F. Özmantar, E. Bingölbali ve H. Akkoç, içinde, Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri (s. 41-60), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Zulnaidi, H. ve Oktavika, E. (2018). The effect of GeoGebra on students’ misconceptions of limit function topic. Jurnal Kurikulum & Pengajaran Asia Pasifik, 6(1), 1-6.
  • Zulnaidi, H., Oktavika, E. ve Hidayat, R. (2019). Effect of use of GeoGebra on achievement of high school mathematics students. Education and Information Technologies, 25, 51–72.
  • [GeoGebra modellemelerinin inşasına yer veren videolar]. (www.youtube.com)
  • [GeoGebra resmi sitesi]. (www.geogebra.org)

Farklı Algısal Öğrenme Stiline Sahip Ortaokul Öğrencilerinin Mutlak Değere İlişkin Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Rolü

Yıl 2023, Sayı: 58, 2365 - 2387, 27.12.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1264970

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin mutlak değer kavramında sahip olduğu kavram yanılgılarının giderilmesinde bilgisayar destekli matematik öğretimi (BDMÖ) yönteminin farklı algısal öğrenme stiline sahip öğrencilere etkilerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanılmıştır. Araştırma grubu bir devlet okulunun altıncı sınıfa devam eden 13 ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilerin tercih ettiği algısal öğrenme stillerinin belirlenmesi için Gökdağ (2004)’ ın hazırlamış olduğu “Öğrenme Stilleri Ölçeği (ÖSÖ)” kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Altıncı Sınıflar İçin Tam Sayılar Kavram Yanılgısı Tespit Testi (TSKYTT-6)’ nin dördüncü, beşinci ve sekizinci maddeleri” ile “Yapılandırılmamış Görüşmeler” kullanılmıştır. Elde edilen veriler analiz edilirken içerik analizi yapılmıştır. Öğrencilerin mutlak değer kavramı ile ilgili çok sayıda kavram yanılgısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin BDMÖ uygulaması öncesinde sahip oldukları kavram yanılgılarının önemli bir kısmının BDMÖ uygulaması ile giderilebildiği görülmektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerden BDMÖ uygulaması öncesinde biri işitsel ve biri kinestetik toplamda iki öğrencinin, BDMÖ uygulaması sonrasında üçü işitsel ve üçü kinestetik toplamda altı öğrencinin hiçbir kavram yanılgısına sahip olmadığı tespit edilmiştir. İşitsel algısal öğrenme stiline (AÖS) sahip öğrencilerin BDMÖ uygulaması öncesinde sahip oldukları bütün kavram yanılgıları giderilmiş ve bu öğrenciler hiçbir yeni kavram yanılgısı oluşturmamışlardır. Bu araştırma öğrencileri öğrenme stilleri yerine başarı seviyelerine göre gruplayarak tekrar edilebilir.

Kaynakça

  • Akbaş, Y. (2002). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Akkaya, R., ve Durmuş, S. (2010). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde çalışma yapraklarının etkililiği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27.
  • Altun, M. (2016). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, Bursa: Aktüel Yayıncılık.
  • Anıl, Ş. (2007). Mutlak değer konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi. Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Aziz, T. A., Supiat, S. ve Soenarto, Y. (2019). Pre-service secondary mathematics teachers' understanding of absolute value. Cakrawala Pendidikan, 38(1), 203-214.
  • Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Baki, A., ve Aydın-Güç, F. (2014). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin devirli ondalık gösterimle ilgili kavram yanılgıları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 176-206.
  • Baykul, Y. (2019). Ortaokulda Matematik Öğretimi (5-8. Sınıflar), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Bingölbali, E. ve Özmantar, M. F. (2015). İlköğretimde Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Boydak, H. A. (2017). Öğrenme Stilleri, İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Brickell, G. 1993. Navigation and learning style. Australasian Journal of Educational Technology, 9(2): 103-114.
  • Cengiz, Ö. M. (2006). Reel sayıların öğretiminde bir kısım ortaöğretim öğrencilerinin yanılgıları ve yanlışları üzerine bir çalışma. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Çiçek, S. C. ve Kağızmanlı Köse, T. B. (2019). Tam sayılar konusunda kavram yanılgıları teşhis testi hazırlama. The Twelfth International Congress of Educational Research. Rize, Türkiye.
  • Çiçek, S. C. (2020). Farklı algısal öğrenme stiline sahip ortaokul öğrencilerinin tam sayılara ilişkin kavram yanılgılarının giderilmesinde bilgisayar destekli matematik öğretiminin rolü. Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Giresun.
  • Demetgül, Z. ve Baki, A. (2020). Teknoloji donanımlı bir sınıfta mutlak değer ve eşitsizlikler konusunun öğretiminden yansımalar: Aksiyon araştırması. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(1), 91-127.
  • Eyidoğan, F. ve Güneysu, S. (2002). İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Kitaplarındaki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi, 21 Temmuz 2020 tarihinde, https://www.academia.edu/1174385/ilköğretim_8._sınıf_fen_bilgisi_kitaplarındaki_kavram_yanılgılarının_incelenmesi adresinden alınmıştır.
  • Gökbaş, H. (2005). Tamsayılar konusunun öğretimindeki hata ve yanılgıların teşhisi ve alınması gereken tedbirler. Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gökdağ, M. (2004). Sosyal bilgiler öğretiminde işbirlikli öğrenme, öğrenme stilleri, akademik başarı ve cinsiyet ilişkileri. Doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Gökulu, A. (2013). Bilgisayar destekli öğretimin etkisinin incelenmesi ve maddenin tanecikli yapısı konusu ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgılarının tespiti. International Journal of Social Science, 6(5), 571-585.
  • Graeber, A. ve Johnson M. (Eds.) (1991). Insights into secondary school students’ understanding of mathematics. College Park, University of Maryland, MD.
  • Gülbahar, Y. (2005). Öğrenme stilleri ve teknoloji. Eğitim ve Bilim, 30(138), 10-17.
  • Gür, S., (2002). Matematik dersi yazılımlarının öğretimsel içeriğinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz, M. ve Hodancı, A. N. (2022). Altıncı sınıf öğrencilerinin tam sayılar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Journal of Computer and Education Research , 10 (20), 358-370. DOI: 10.18009/jcer.1087195
  • Hohenwarter, M. ve Jones, K. (2007). Ways of linking geometry and algebra, the case of Geogebra. Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, 27(3), 126-131.
  • Holter, I. M. ve Schwartz‐Barcott, D. (1993). Action research: What is it? How has it been used and how can it be used in nursing?. Journal of advanced nursing, 18(2), 298-304.
  • Horzum, T. ve Ünlü, M. (2017). Pre-service mathematics teachers’ views about GeoGebra and its use. Acta Didactica Napocensia, 10(3), 77-90.
  • İnce, S. (2008). İlköğretim 5. sınıfta rasyonel sayılar konusundaki yanılgılar ve bu yanılgıların ortadan kaldırılması için öneriler. Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • İşgüden, E. (2008). 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin tam sayılar konusunda karşılaştıkları güçlükler. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • James, W. B., ve Gardner, D. L. 1995. Learning styles: Implications for distance learning. New Directions for Adult And Continuing Education, 67(67), 19-31.
  • Kağızmanlı Köse, T. B. ve Çiçek, S. C., (2019). Ortaokul öğrencilerinin teknoloji ve matematiğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. The Twelfth International Congress of Educational Research. Rize, Türkiye.
  • Kahraman, S. ve Demir, Y. (2011). Bilgisayar destekli 3d öğretim materyallerinin kavram yanılgıları üzerindeki etkisi: atomun yapısı ve orbitaller. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 173-188.
  • Kalaç, S. (2016). 7. sınıf öğrencilerinin doğrusal denklemler konusundaki kavram yanılgıları ve güncel çözüm önerileri (Van ili örneği). Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Karapıçak, S. (2018). 10. sınıf öğrencilerinin analitik geometride hata ve kavram yanılgılarının analizi. Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Entitüsü, İstanbul.
  • Keçeli, V. (2007). Karmaşık sayılarda kavram yanılgısı ve hata ile tutum arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Khalid, M. ve Embong, Z. (2019). Sources and possible causes of errors and misconceptions in operations of ıntegers. International Electronic Journal of Mathematics Education, 15(2), 1-13.
  • Kucam, E. ve Demir, E. (2020). Kavram yanılgıları ile yanıtlayıcı davranışları arasındaki ilişkilerin matematik okuryazarlığı örneği üzerinde incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(1), 157-183.
  • Martinovic, D. ve Manizade, A. G. (2020). Teachers using GeoGebra to visualize and verify conjectures about trapezoids. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, (2020). https://doi.org/10.1007/s42330-020-00103-9
  • McLay, M., Mycroft, L., Noel, P., Orr, K., Thompson, R., Tummons, J. ve Weatherby, J. (2009). Learning and Learners, J. Avis, R. Fisher ve R. Thompson içinde, Teaching in Lifelong Learning: A Guide to Theory and Practice (s. 79-102), Berkshire: Open University Press.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018). Ortaokul Matematik Dersi 5,6,7 ve 8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara.
  • Moralı, S., Köroğlu, H. ve Çelik, A. (2004). Buca Eğitim Fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 161-175.
  • Özçifçi, R. (2007). Rasyonel sayıların öğretimindeki hatalar ve alınması gereken tedbirler. Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Özdemir Baki, G. ve Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12 (1), 293-320.
  • Özmantar, M. F., Bingölbali, E. ve Akkoç, H. (2015). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Rowell, J. A., Dawson, C. J. ve Lyndon, H. (1990). Changing misconceptions: A challenge to science educators. International Journal of Science Education, 12(2), 167-175.
  • Somekh, B. (2008). The Sage encyclopedia of qualitative research methods, Action Research. 1st Edition, Sage publications, California, 4-6.
  • Şeker, M. (2010). Sosyal bilgiler öğretiminde öğrenme stillerine uygun etkinliklerin kullanılmasının öğrencilerin öğrenme düzeyi ve kavram yanılgılarının giderilmesi üzerindeki etkililiğinin araştırılması. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şensoy, Ç. P. ve Kılıç, A. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin ders işleyiş süreçlerinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 434-452. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.62826-874046
  • Tican, C. ve Toksoy Gökoğlu, S. D. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitim matematik dersine ilişkin görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [MSKU Journal of Education], 8(2), 767-786. DOI: 10.21666/muefd.996395
  • Turan, İ. (2006). Sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin coğrafi kavramları öğrenme düzeyleri ve ezbercilik. Milli Eğitim Dergisi, 170(170), 274-293.
  • Ural, A. (2017). Matematik Öğreniminde Kavram Yanılgıları ve Zorluklar (4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar İçin), İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Van De Walle, J. A., Karp, K. S. ve Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yenilmez, K. ve Avcu, T. (2009). İlköğretim öğrencilerinin mutlak değer konusunda karşılaştıkları zorluklar. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2009), 80-88.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, H. Z. (2019). Altıncı sınıf öğrencilerinin çokgenler ve dörtgenler konusundaki kavram yanılgılarının GeoGebra ile bilişsel çelişki oluşturarak giderilme sürecinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz, Z. ve Yenilmez, K. (2007). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Sayılar Konusundaki Kavram Yanılgıları (Uşak ili örneği). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 8(1), 269-290.
  • Zembat, İ. Ö. (2015). Sayıların Farklı Algılanması – Sorun Sayılarda Mı, Öğrencilerde Mi, Yoksa Öğretmenlerde Mi?, M. F. Özmantar, E. Bingölbali ve H. Akkoç, içinde, Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri (s. 41-60), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Zulnaidi, H. ve Oktavika, E. (2018). The effect of GeoGebra on students’ misconceptions of limit function topic. Jurnal Kurikulum & Pengajaran Asia Pasifik, 6(1), 1-6.
  • Zulnaidi, H., Oktavika, E. ve Hidayat, R. (2019). Effect of use of GeoGebra on achievement of high school mathematics students. Education and Information Technologies, 25, 51–72.
  • [GeoGebra modellemelerinin inşasına yer veren videolar]. (www.youtube.com)
  • [GeoGebra resmi sitesi]. (www.geogebra.org)
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Cem Çiçek 0000-0001-5683-1450

Türkan Berrin Kağızmanlı Köse 0000-0003-0182-6333

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 58

Kaynak Göster

APA Çiçek, S. C., & Kağızmanlı Köse, T. B. (2023). Farklı Algısal Öğrenme Stiline Sahip Ortaokul Öğrencilerinin Mutlak Değere İlişkin Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Rolü. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(58), 2365-2387. https://doi.org/10.53444/deubefd.1264970