Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının STEM Okuryazarı ve Girişimci Öğretmenleri Yetiştirmesi Açısından İncelenmesi

Yıl 2023, Sayı: 58, 2830 - 2858, 27.12.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1328629

Öz

Günümüzde ülkeler arasında yaşanan ekonomik ve teknolojik rekabet, ülkelerin bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) alanlarında faaliyet gösteren bireylere yatırım yaparak, rekabet avantajı sağlama eğiliminde olmalarına neden olmuştur. Bu sebeple, ülkeler eğitim alanında çeşitli reform hareketleri başlatarak, STEM eğitimine önem vermektedirler. STEM eğitiminde önemli olan, çözümleri hayata geçirmek ve toplumun gelişimine katkıda bulunmak için girişimci bireylerin fırsatları belirleme ve sosyal yenilik gibi yetkinliklerle donatılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan öğretmen yetiştirme lisans programlarının STEM okuryazarı ve girişimci öğretmenler yetiştirmesi açısından incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, ilköğretim matematik, matematik, fen bilgisi, fizik, kimya, biyoloji ve bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği programlarındaki lisans dersleri nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. İçerik analizi yöntemi kullanılarak bu derslerden elde edilen veriler incelenmiş ve alanyazından faydalanılarak STEM okuryazarı ve girişimci öğretmenlerin sahip olması gereken kategoriler belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, öğretmen yetiştirme programlarının ders içeriklerinin ağırlıklı olarak alan bilgisi, pedagoji bilgisi ve pedagojik alan bilgisi üzerine olduğunu ve disiplinlerarası ilişkilere daha az yer verildiğini göstermektedir. Ayrıca, girişimcilikle ilgili ders içerikleri yer almasına rağmen sınıf ortamına aktarılmasına olanak sağlayan ders içeriklerine erişilememiştir. Bu yönü ile çalışma, öğretmen yetiştirme programlarının STEM okuryazarlığı ve girişimcilik konularında güncellenmesi ve geliştirilmesi için önemli ipuçları sunmaktadır.

Teşekkür

Bu çalışmanın özeti, 4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi'nde (FMGTEK 2023) sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akaygun, S., & Aslan-Tutak, F. (2016). STEM Images Revealing STEM Conceptions of Pre-Service Chemistry and Mathematics Teachers. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(1), 56-71. doi:https://doi.org/10.18404/ijemst.44833
  • Akşan Kılıçaslan, E. & Baki, A. (2022). Geometri dersi öğretim programı neden uygulanamadı? Program geliştirme çalışmasına katılan akademisyenler gözünden. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 136-158. doi:https://doi.org/10.33711/yyuefd.1079166
  • Aydın-Günbatar S (2020). Making homemade indicator and strips: a STEM + activity for acid-base chemistry with entrepreneurship applications. Science Activities, 57(3),132-141.doi: https://doi.org/10.1080/00368121.2020.1828794
  • Aydin-Gunbatar, S., Tarkin-Celikkiran, A., Kutucu, E. S., & Ekiz-Kiran, B. (2018). The influence of a design-based elective STEM course on pre-service chemistry teachers’ content knowledge, STEM conceptions, and engineering views. Chemistry Education Research and Practice, 19(3), 954-972.doi:https://doi.org/10.1039/C8RP00128F
  • Baggen, Y., Lans, T., & Gulikers, J. (2022). Making entrepreneurship education available to all: Design principles for educational programs stimulating an entrepreneurial mindset. Entrepreneurship Education and Pedagogy, 5(3), 347-374.doi: https://doi.org/10.1177/2515127420988
  • Balka, D. (2011). Standards of mathematical practice and STEM. Math-Science Connector Newsletter (pp. 6–8). Stillwater, OK: School Science and Mathematics Association. Retrieved from http://ssma.play-cello.com/wp-content/uploads/2016/02/MathScienceConnector-summer2011.pdf
  • Bartels, S. L., Rupe, K. M., & Lederman, J. S. (2019). Shaping preservice teachers’ understandings of STEM: A collaborative math and science methods approach. Journal of Science Teacher Education, 30(6), 666-680. doi: https://doi.org/10.1080/1046560X.2019.1602803
  • Bayram, K., & Çelik, H. (2022). Öğretmen adaylarının girişimcilik konu alan bilgileri ve teknopark algılarındaki değişim: Teknopark ziyareti. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 697-732. doi:https://doi.org/10.33711/yyuefd.1104815
  • Berisha, F., & Vula, E. (2021). Developing Pre-service Teachers Conceptualization of STEM and STEM Pedagogical Practices. In Frontiers in Education,6. doi:https://doi.org/10.3389/feduc.2021.742893
  • Bissaker, K. (2014). Transforming STEM education in an innovative Australian school: The role of teachers’ and academics’ professional partnerships. Theory into Practice, 53(1), 55-63.doi:https://doi.org/10.1080/00405841.2014.862124
  • Boyunsuz, N. (2021). Yenilenen eğitim fakültesi öğretmenlik programlarının stem okuryazarı öğretmenleri yetiştirmesi açısından incelenmesi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and engineering teacher, 70(1), 30-35.
  • Chai, C.S. (2019). Teacher Professional Development for Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) Education: A Review from the Perspectives of Technological Pedagogical Content (TPACK). Asia-Pacific Edu Res, 28, 5–13.doi: https://doi.org/10.1007/s40299-018-0400-7
  • Corlu, M. S., Capraro, R. M., & Capraro, M. M. (2014). Introducing STEM education: Implications for educating our teachers in the age of innovation. Eğitim ve Bilim, 39(171), 74-85.
  • Cox, S., & Graham, C. R. (2009). Using an elaborated model of the TPACK framework to analyze and depict teacher knowledge. TechTrends, 53(5), 60-69.doi:https://doi.org/10.1007/s11528-009-0327-1
  • Creswell, J. W. (2016), Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni, Çev.: Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir, Üçüncü Baskıdan Çeviri, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çepni, S. (2017). Kuramdan uygulamaya STEM eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çetin, A., Ünsal, S., & Hekimoğlu, E. (2021). 2018-2019 Öğretim Yılında Güncellenen Öğretmen Yetiştirme Lisans Programının İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 337-358.doi: https://doi.org/10.53444/deubefd.904931
  • Dehghanpour Farashah, A. (2013). The process of impact of entrepreneurship education and training on entrepreneurship perception and intention: Study of educational system of Iran. Education+ Training, 55(8/9), 868-885.doi: https://doi.org/10.1108/ET-04-2013-0053
  • Deveci, I. (2016). Perceptions and Competence of Turkish Pre-service Science Teachers with regard to Entrepreneurship. Australian Journal of Teacher Education, 41(5), 153-170.doi:https://doi.org/10.14221/ajte.2016v41n5.10
  • Deveci I, Seikkula-Leino J (2018). A review of entrepreneurship education in teacher education. Malays J Learn Instr, 15(1), 105–148. doi:https://doi.org/10.32890/mjli2018.15.1.5
  • Deveci, İ (2018). The STEM awareness as predictor of entrepreneurial characteristics of prospective science teachers. Kastamonu Education Journal, 26(4),1247-1256. doi:https://doi.org/10.24106/kefdergi.356829
  • Deveci, İ., & Seikkula-Leino, J. (2023). The link between entrepreneurship and STEM education. In Enhancing Entrepreneurial Mindsets Through STEM Education (pp. 3-23). Cham: Springer International Publishing.
  • Elliott, C., Mavriplis, C., & Anis, H. (2020). An entrepreneurship education and peer mentoring program for women in STEM: mentors’ experiences and perceptions of entrepreneurial self-efficacy and intent. International Entrepreneurship and Management Journal, 16, 43-67.doi: https://doi.org/10.1007/s11365-019-00624-2
  • Eltanahy, M., Forawi, S., & Mansour, N. (2020). Incorporating entrepreneurial practices into STEM education: Development of interdisciplinary E-STEM model in high school in the United Arab Emirates. Thinking Skills and Creativity, 37.doi:https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100697
  • English, L. D. (2016). STEM education K-12: Perspectives on integration. International Journal of STEM education, 3, 1-8. doi: https://doi.org/10.1186/s40594-016-0036-1
  • European Commission, (2011). Entrepreneurship Education: Enabling Teachers as a Critical Success Factor. A report on Teacher Education and Training to prepare teachers for the challenge of entrepreneurship education, Published by: Entrepreneurship Unit Bruxelles.
  • Fayolle, A., & Gailly, B. (2015). The Impact of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Attitudes and Intention: Hysteresis and Persistence. Journal of Small Business Management, 53(1), 75-93.doi:https://doi.org/10.1111/jsbm.12065
  • Fayolle, A., & Klandt, H. (Eds.). (2006). International entrepreneurship education: Issues and newness. Edward Elgar Publishing.
  • Flanagan, J. (2014). STEM and entrepreneurship: A Fusion For The Economy’s Sake. Toronto Star: May 2014, http://www.careersandeducation.ca/industry-insight/stem-and-entrepreneurship-a-fusion-for-the-economys-sake
  • Forster, N. (1995). The analysis of company documentation. C. Cassell & G. Symon (Eds). Qualitative methods in organizational research: A practical guide. London: Sage Publications.
  • Gülhan, F. (2021). Okul paydaşlarının tasarım beceri atölyelerine yönelik beklentilerine dayalı görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 7(15), 235-260.
  • Gürol, Y., & Atsan, N. (2006). Entrepreneurial characteristics amongst university students: Some insights for entrepreneurship education and training in Turkey. Education+ Training, 48 (1),25-38.doi:https://doi.org/10.1108/00400910610645716
  • Haltiwanger, J., Jarmin, R., & Miranda, J. (2010). Who creates jobs? Small vs. large vs. young. London, National Bureau of Economic Research.
  • Henry, C., Hill, F., & Leitch, C. (2005). Entrepreneurship education and training: can entrepreneurship be taught? Part I. Education + Training, 47(2), 98-111.doi:https://doi.org/10.1108/00400910510586524
  • Hershman, T. (2016). Entrepreneurship and STEM Education. Entered the national consortium for entrepreneurship education. Retrieved March 21, 2023, from: http://www.entre-ed.org/entrepreneurship-stem-education
  • Hoeg, D. G., & Bencze, J. L. (2017). Values underpinning STEM education in USA: An analysis of the Next Generation Science Standards. Science Education, 101(92), 278–301.doi:https://doi.org/10.1002/sce.21260
  • İnce Aka, E., Yılmaz, M., & Karakaya, M. (2019). 2018 fen bilgisi öğretmenliği lisans programındaki biyoloji derslerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 133-143.
  • Jin, K., Li, H., Yang, L., & Song, Q. (2015). Introducing Entrepreneurship Thinking into STEM Curriculum through Hands-on Projects. International Conferences New Perspectives in Science Education, Edition 3, Florence, Italy.
  • Karatas-Aydin, F. I., & Isiksal-Bostan, M. (2023). Engineering-based modelling experiences of elementary gifted students: An example of bridge construction. Thinking Skills and Creativity, 47, doi:https://doi.org/10.1016/j.tsc.2023.101237
  • Karataş, F. İ., & Tutak, F. A. (2017). Lise Matematik Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri ve Teknolojiyi Bütünleştirme Öz-Yeterlilikleri/An Examination of In-Service Secondary Mathematics Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge and Their Technology Integration. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37), 180-198.
  • Kelley, T. R., & Knowles, J. G. (2016). A conceptual framework for integrated STEM education. International Journal of STEM Education, 3, 1-11.doi:https://doi.org/10.1186/s40594-016-0046-z
  • Kendaloğlu, E. (2021). STEM etkinliği geliştirme sürecinin fen bilimleri öğretmen adaylarının girişimcilik ve STEM öz-yeterlilikleri üzerine etkilerinin incelenmesi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Kickul, J., & Lyons, T. S. (2020). Understanding social entrepreneurship: The relentless pursuit of mission in an ever changing world. Routledge.
  • Lincoln, S. Y., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Thousand Oaks, CA: Sage, InElo, S., Kääriäinen, M., Kanste, O., Pölkki, T., Utriainen, K. ve Kyngäs, H. (2014). Qualitative content analysis: a focus on trustworthiness, SAGE Open, 1-10.
  • McDonald, C. V. (2016). STEM Education: A review of the contribution of the disciplines of science, technology, engineering and mathematics. Science Education International, 27(4), 530-569.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2009). Ortaöğretim Girişimcilik Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2016). Milli Eğitim Bakanlığı STEM Eğitimi Raporu. Ankara. URL: http://yegitek.meb.gov.tr/www/meb-yegitek-genel-mudurlugu-stem-fen-teknoloji-muhendislikmatematik-egitim-raporu-hazirladi/icerik/719, sitesinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018c). İlköğretim Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018d). Ortaöğretim Fizik Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018e). Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018f). Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018g). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers college record, 108(6), 1017-1054.doi:https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x
  • Mohr-Schroeder, M. J., Bush, S. B., Maiorca, C., & Nickels, M. (2020). Moving toward an equity-based approach for STEM literacy. In Handbook of research on STEM education (pp. 29-38). Routledge.
  • Morales, M. P. E., Avilla, R. A., Sarmiento, C. P., Anito Jr, J. C., Elipane, L. E., Palisoc, C. P.,Palomar, B.C, Ayuste, T.O., & Ramos-Butron, B. (2022). Experiences and Practices of STEM Teachers through the Lens of TPACK. Journal of Turkish Science Education, 19(1), 233-256.doi: https://doi.org/10.36681/tused.2022.120
  • Morrison, J. (2006). Attributes of STEM education: The student, the school, the classroom. TIES (Teaching Institute for Excellence in STEM), 20, 2-7.
  • National Research Council. (2011). Successful K-12 STEM education: Identifying effective approaches in science, technology, engineering, and mathematics. National Academies Press.
  • National Research Council. (2015). Identifying and supporting productive STEM programs in out-of-school settings. National Academies Press.
  • National Science and Technology Council (2013). A report from the committee on STEM education. Washington, DC: National Science and Technology Council.
  • Neck, H. M., & Greene, P. G. (2011). Entrepreneurship education: known worlds and new frontiers. Journal of Small Business Management, 49(1), 55-70. doi:http://doi.org/10.1111/j.1540-627X.2010.00314.x
  • Obarski, K., Boyce, A., Cloran, K., Driesen, R., Jordan, B., Latimer, S., & Peskett, J. (2013). Implementing STEM: STEM in the virtual environment. https://www.flvs.net/docs/default-source/research/STEM_White_Paper.pdf’den 10.02.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Olawale, D., Spicklemire, S., Sanchez, J., Ricco, G., Talaga, P., & Herzog, J. (2020). Developing the entrepreneurial mindset in STEM students: Integrating experiential entrepreneurship into engineering design. International Journal of Process Education, 11(1).41–48.
  • Ostler, E. (2012). 21st century STEM education: A tactical model for long-range success. International Journal of Applied Science and Technology, 2(1), 28-33.
  • Parker, C. E., Stylinski, C. D., Bonney, C. R., Schillaci, R., & McAulliffe, C. (2015). Examining the quality of technology implementation in STEM classrooms: Demonstration of an evaluative framework. Journal of Research on Technology in Education, 47(2), 105–121. doi: https://doi.org/10.1080/15391523.2015.999640
  • Pittaway, L., Cope, J., & Murray, G. (2011). Entrepreneurship education: A systematic review of the evidence. International Small Business Journal, 29(6), 661-683. doi: https://doi.org/10.1177/0266242607080656
  • Sheffield A, Morgan HG, Blackmore C (2018) Lessons learned from STEM entrepreneurship academy. Journal of Higher Education Outreach and Engagement,22(3),185-200.
  • Shernoff, D. J., Sinha, S., Bressler, D. M., & Ginsburg, L. (2017). Assessing teacher education and professional development needs for the implementation of integrated approaches to STEM education. International Journal of STEM Education, 4, 1-16. doi:https://doi.org/10.1186/s40594-017-0068-1
  • Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational researcher, 15(2), 4-14. doi:https://doi.org/10.3102/0013189X015002004
  • Slaton, L. (2018). STEM Entrepreneurs: Educating Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) Underrepresented Minorities (URM) and Non-minorities for Job Satisfaction and Career Success STEM Entrepreneurs Educating for Job Satisfaction and Career Success. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Case Western Reserve University.
  • Şişman, G. T. (2017). Öğretmen yetiştirme lisans programları ders içeriklerinde “eğitim programı” kavramı. İlköğretim Online, 16(3), 1301-1315.doi:https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330259
  • Turan Güllaç, Esin. (2023). Eğitim fakülteleri lisans programlarının yeniden yapılandırılmasına ilişkin öğretim elemanlarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 559-575. doi:https://doi.org/10.24315/tred.1065688
  • Türk, N. (2019). Eğitim fakültelerinin lisans programlarına yönelik fen teknoloji mühendislik ve matematik (STEM) öğretim programının tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. . [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Yamak, H. K. N., & Kıyıcı, G. (2019). STEM uygulamalarının öğretmen adaylarının girişimcilik becerisi üzerine etkisi. In International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (Vol. 12, p. 14).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, P. (2017). Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) entegrasyonuna ilişkin nitel bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 31-55.
  • Yıldırım, B. & Türk, C. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine yönelik görüşleri: Uygulamalı bir çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 195-213.doi: https://doi.org/10.24315/trkefd.310112
  • Yüksek Öğretim Kurulu. (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri (1982-2007). Ankara: Meteksan.
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK]. (2018a). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği lisans programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans Programlari/Bilgisayar_ve_Ogretim_Teknolojileri_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK]. (2018b). Biyoloji öğretmenliği lisans programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Biyoloji_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK]. (2018c). Fen bilgisi öğretmenliği lisans programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Fen_Bilgisi_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK]. (2018d). Fizik öğretmenliği lisans programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Fizik_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK]. (2018e). İlköğretim matematik öğretmenliği lisans programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Ilkogretim_Matematik_Lisans_Programi.pdf
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK]. (2018f). Kimya öğretmenliği lisans programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Kimya_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK]. (2018g). Matematik öğretmenliği lisans programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Matematik_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK]. (2020). Yetki Devri Kararı Duyurusu. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/egitim-fak%C3%BCltelerine-yetkidevri.aspx
  • Zelyurt, H., & Sucu, A. (2022). Eğitim Fakültelerinde Uygulanan 2018 Lisans Programlarının Öğretim Elemanlarının Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Tarih Okulu Dergisi, 15(56), 836-872.doi: http://dx.doi.org/10.29228/Joh.53875
  • Zollman, A. (2012). Learning for STEM literacy: STEM literacy for learning. School Science and Mathematics, 112(1), 12-19.doi:https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.2012.00101.x
Toplam 90 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Firdevs İclal Karataş Aydın 0000-0002-9821-1599

Hakan Sipahi 0000-0003-2468-4817

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 58

Kaynak Göster

APA Karataş Aydın, F. İ., & Sipahi, H. (2023). Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının STEM Okuryazarı ve Girişimci Öğretmenleri Yetiştirmesi Açısından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(58), 2830-2858. https://doi.org/10.53444/deubefd.1328629