Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MEB Okul Öncesi Eğitimi Matematik Etkinliklerinin Matematiksel Değerler Açısından İncelenmesi

Yıl 2023, Sayı: 58, 2969 - 2987, 27.12.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1339977

Öz

Bu araştırmanın amacı; okul öncesi eğitiminde kullanılan matematik etkinliklerinin barındırdığı matematiksel değerler açısından incelenmesidir. Tarama modelinde betimsel çalışma olan araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yönteminden yararlanılmıştır. Amaçlı örneklem belirleme yöntemiyle MEB okul öncesi eğitimi matematik etkinlik planları taranmış, yüz elli matematik etkinlik planına ulaşılmış ve yetmiş altı tanesi örneklemi oluşturmuştur. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen Matematiğin Barındırdığı Değerleri İnceleme Formu; genel eğitimsel değerler (on madde), matematiksel değerler (altı madde) ve matematik eğitimi değerleri (on iki madde) olmak üzere toplam üç boyut ve yirmi sekiz maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde doküman analizinden yararlanılmış, tümevarım yöntemiyle toplam yüzde frekanslar hesaplanmıştır. Matematik etkinlik planlarında; genel eğitimsel değerlerden, en fazla dikkat çekici değerinin bulunduğu ve bu değeri standart değerinin takip ettiği belirlenmiştir. Öte yandan; yönetim, övgü, itibar değerlerinin yer almadığı saptanmıştır. Matematiksel değerler bağlamında; en fazla bulunan değerin nesnecilik değerinin olduğu ve ilerleme değerinin bu sıralamayı takip ettiği görülmüştür. Ayrıca gizem değerine yer verilmediği belirlenmiştir. Matematik eğitimi değerlerine ilişkin en fazla kesinlik değerinin yer aldığı ve ardından yaratıcılık değerinin geldiği görülmüştür. Buna karşın; etkili çalışma, hoşlanma, esneklik, açık fikirlilik, ısrar, sistematik çalışma değerlerinin yer almadığı belirlenmiştir. Araştırma bulgularından hareketle; okul öncesi eğitimi matematik etkinlik planlarında bulunmayan değerlere yer verilecek şekilde düzenleme yapılması önerilmiştir.

Destekleyen Kurum

Bulunmamaktadır.

Proje Numarası

Bulunmamaktadır.

Teşekkür

Merhaba Sayın Editör Okul Öncesi Eğitimi Matematik Etkinliklerinin Matematiksel Değerler Açısından İncelenmesi'ni konu edinen çalışmamıza ilişkin belgeler tarafınıza sunulmuştur. Teşekkür ederim. Saygılarımla.

Kaynakça

  • Altun, D. (2017). School readiness: conceptual frameworks, assessment and intervention programs. In I. Koleva & G. Duman (Eds.), Educational research and practice (pp. 396-408). St. Kliment Ohridski University.
  • Akıtürk, H. K. & Bağçeli Kahraman, P. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(38), 267-294. https://doi.org/10.34234/ded.563493
  • Aral, N. & Kadan, G. (2018). 2013 Okul öncesi eğitim programının değerler eğitimi bağlamında incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(1), 113-131. http://doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720182159
  • Arıcı, D. & Bartan, M. (2020). Çocuğu okul öncesi eğitime devam eden annelerin çocuklarına değer edindirme. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED), 6(1), 279-294. https://doi.org/10.31592/aeusbed.640496
  • Aşıcı, F., & Dede, Y. (2019). Matematiksel problemler aracılığıyla eğitimsel değerlerin aktarımı: kuramsal bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 13(1), 260-283. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.518832
  • Atila, M. E., & Sözbilir, M. (2013). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenmeye yönelik algıları ile ilgili nitel bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2), 321-342.
  • Atweh, B., & Seah, W. T. (2007, November). Theorising values and their study in mathematics education. Paper presented at the meeting of the Australian Association for Research in Education, Fremantle, Western Australia.
  • Ayan, B. E., & Çelebi Öncü, E. (2017, Ekim, 18-21). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılığa ilişkin görüşleri ile öğrencilerinin yaratıcılık performanslarının incelenmesi. 5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye.
  • Bartan, S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi hakkındaki görüşleri ile sınıf içi uygulamalarının incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi.
  • Bekman, S., Aksu-Koç, A., & Erguvanlı-Taylan, E. (2012). Altı yaşındaki çocuklara yönelik bir müdahale programının etkisi: Bir yaz okulu modeli. Türk Psikoloji Dergisi, 27(70), 48-69.
  • Bishop, A. J. (1988). Mathematical enculturation: A cultural perspective on mathematics education. Kluwer Academic Publishers.
  • Bishop, A. J. (1999). Mathematics teaching and values education-an intersection in need of research. International Reviews on Mathematical Education [Electronic Journal], 31(1).
  • Bishop, A. J. (2001). Educating student teachers about values in mathematics education. In F. L. Lin & T. J. Cooney (Eds.), Making sense of mathematics teacher education (pp. 233-246). Kluwer Academic Publishers.
  • Bishop, A. J. (2004, July). Critical issues in researcing culturel aspects of mathematics education. Paper presented in Discussion Group 2 at the 10th International Congrees on Mathematical Education, Copenhagen, Denmark, 4-11.
  • Bishop, A. J. (2008). Teachers’ mathematical values for develoing mathematical thinking in classrooms: Theory, research, and policy. Mathematics Educator, 11(1-2), 79-88.
  • Bishop, A. J., FitzSimons, G., Seah, W. T., & Clarkson, P. (1999, November). Values in mathematics education: Making values teaching explicit in the mahematics classroom. Paper presented at the combined Annual Meeting of the Australian 230 Association for Research in Education and the New Zealand Association for Research in Education. Melbourne, Australia.
  • Brooks-Gunn, J. (2003). Do you believe in magic? What we can expect from early childhood intervention programs. Social Policy Report, 17(1), 1–15.
  • Clarkson, P. C. (2007). The development of research into values in mathematics education. In G. Leder & H. Forgasz (Eds.), Stepping stones for the 21st century (pp. 223). Sense Publishers.
  • Clements, D. H. (1999). ‘Concrete’ manipulatives, ‘concrete’ ideas. Contemporary Issues in Early Childhood, 1(1), 45-60.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson.
  • Davies, L. T. (2004). Planning, managing, and teaching decisions making for 11-14 years old. Paper for PATT/ITEA conference Albuquerque, New Mexico, USA.
  • Dede, Y. (2007). Matematik öğretiminde değerlerin yeri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 11-19.
  • Dede, Y. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. E. Bingölbali, S. Aslan & İ. Ö. Zembat (Ed.), Matematik eğtimine özgü değer kategorileri ve uygulamaları içinde (ss. 785-802). Pegem Akademi.
  • Dubinsky, E. (2000). Mathematical literacy and abstraction in the 21st century. School Science and Mathematics, 100(6), 289-97.
  • Duncan, G. J., & Magnuson, K. (2013). Investing in preschool programs. Journal of Economic Perspectives, 27(2), 109-132.
  • Fan, L., Wong, N. Y., Cai, J., & Li, S. (Eds.). (2015). How Chinese teach mathematics: Perspectives from insiders. World Scientific Publishing.
  • FitzSimons, G., Seah, W., Bishop, A.J., & Clarkson, P. (2000). Conceptions of values and mathematics education held by Australian primary teachers: Preliminary findings 235 from VAMP. Proceedings of the History and Pedagogy of Mathematics Conference, National Taiwan Normal University, Taipei.
  • Gök, M. Y. (2023). Okul öncesi öğretmenlerinin manipülatiflere ilişkin deneyim ve görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 10(1), 1-25. http://doi.org/10.17278/ijesim.1137446
  • Grootenboer, P., & Marshman, M. (2016). The affective domain, mathematics, and mathematics education. In Mathematics, affect and learning (pp. 13-33). Springer.
  • Gudmundsdottir, S. (1990). Values in pedagogical content knowledge. Journal of Teacher Education, 41(3), 44-52. https://doi.org/10.1177/002248719004100306
  • Gunnar, M. R., & Barr, R. G. (1998). Stress, early brain development and behavior. Infants and Young Children, 11(1), 1-14.
  • Güven, Y. (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik. Ya-Pa.
  • Halstead, J. M., & Taylor, M. J. (2000). Learning and teaching about values: A review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202. https://doi.org/10.1080/713657146
  • Hannula, M. S. (2006). Affect in mathematical thinking and learning: Towards integration of emotion, motivation, and cognition. In J. Maaß & W. Schögmann (Eds.), New mathematics education research and practice (pp. 209-232). Sense Publishers.
  • Kayıran, D. (2023). Need assessment for early childhood values education program: Examining views of preschool teachers on values. Türk Akademik Yayınlar Dergisi, 7(1), 61-79. https://doi.org/10.29329/tayjournal.2023.537.04
  • Kozikoğlu, İ. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin tutum ve görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2698-2720.
  • Kuloğlu, A., Yaşar, Z., & Özer, M. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimiyle ilgili görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 171-186. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.868479
  • Kuzu Jafari, K. & Demirel, M. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimi hakkındaki görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 4(1), 13-35.
  • Koçak, M., & Duman, G. (2019). Okul öncesi eğitim okuma yazmaya hazırlık etkinlik planlarının incelenmesi. Social Mentality and Research Thinkers Journals, 5(26), 1945-1953. https://doi.org/10.31576/smryj.411
  • Liggett, R. S. (2017). The impact of use of manipulatives on the math scores of grade 2 students. Brock Education Journal, 26(2), 87-99.
  • Lopez, E. M., Gallimore, R., Garnier, H. & Reese, L. (2007). Preschool antecedents of mathematics achievement of lations the influence of family resources, early literacy experiences and preschool attendance. Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 29(4), 456-471.
  • Meijer, J. (2007). Correlates of student stress in secondary education. Educational Research, 49(1), 21-35.
  • Meriwether, L. (1997). Math at the Snack Table. Young Children, 52(5), 69–73.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018a). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMATİK%20ÖĞRETİM%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018b). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201821102727101-OGM%20MATEMATİK%20PRG%2020.01.2018.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2019). Okul Öncesi Eğitim Etkinlik Kitabı. http://tegmmateryal.eba.gov.tr/upload/uygulama/b07c0f0999b0/5b3eefaf3ccf13099ce481ba2a0026515e6bc50e.pdf
  • NCTM (2000). Principles and standards for school mathematics. NCTM.
  • Nguyen, H. T., & Trinh, Q. T. (2022). New perspectives on traditional cultural values education for preschool children: A case study ın Ho Chi Minh City, Vietnam. Webology, 19(2), 6631-6645.
  • Ogelman, H. G. & Erten Sarıkaya, H. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 81-100.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem. Epsilon.
  • Polat Unutkan, Ö. (2007). Okul öncesi̇ dönem çocuklarının matematik becerileri̇ acısından ı̇lköğretı̇me hazır bulunuşluğunun incelenmesi̇. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32(1), 243-254.
  • Purtaş, Ö., & Duman, G. (2017). Okul öncesi eğitimde uygulanan hareket etkinlik planlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Journal of Primary Education, 2(1), 11-29.
  • Sam, L., & Ernest, P. (1997). Values in mathematics education: What is planned and what is espoused? British Society for Research into Learning Mathematics, 37(1).
  • Seah, W. T. (2002). Exploring teacher clarification of values relating to mathematics education. In C. Vale & J. Roumeliotis & J. Horwood (Eds.), Valuing Mathematics in Society (pp. 93-104). Brunswick, Australia: Mathematical Association of Victoria.
  • Seah, W. T., & Bishop, A. J. (2000). Values in mathematics textbooks: A view through two Australasian regions. Paper Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA.
  • Seah, W. T., Bishop, A. J., FitzSimons, G. E., & Clarkson, P. C. (2001). Exploring Issues of Control Over Values Teaching in the Mathematics Classroom. Paper presented at the 2001 Annual Conference of the Australian Association for Research in Education, Fremantle, Australia. (Paper code: SEA01453).
  • Tantekin Erden, F., & Tonga, F. E. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine ilişkin görüşleri: matematik öğretimi, cinsiyet farklılıkları, öğretmenin rolü. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(44), 845-862. https://doi.org/10.31795/baunsobed.698618
  • ten Braak, D., Lenes, R., Purpura, D. J., Schmitt, S. A., & Størksen, I. (2022). Why do early mathematics skills predict later mathematics and reading achievement? The role of executive function. Journal of Experimental Child Psychology, 214, 1–18. https://doi.org/10.1016/j.jecp.2021.105306
  • Uzun, M., & Köse, A. (2017). Okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 305-338.
  • Ülavere, P., & Tammik, A. (2017). Value education in Estonian Preschool Child Care Institutions. Journal of Teacher Education for Sustainability, 19(1), 129-146. https://doi.org/10.1515/jtes-2017-0009
  • van de Walle, J., & Lovin, L. (2006). Teaching student-centered mathematics: Grades k-3. Pearson Education.
  • Yazar, T., & Erkuş, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211.
  • Yazlık, D. Ö., & Öngören, S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine ilişkin görüşlerinin ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1264-1283. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.005
  • Yıldız, E., Emin, K., Bayrak, Ş., & Yıkılmaz Baran, B. (2021). Meraklı Minik Dergisinin değerler eğitimi açısından değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 113-151. https://doi.org/10.34234/ded.934064

Investigation of MoNE Preschool Education Mathematics Activities in Terms of Mathematical Values

Yıl 2023, Sayı: 58, 2969 - 2987, 27.12.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1339977

Öz

The aim of this research is to examine the mathematical activities used in preschool education in terms of the mathematical values they contain. In the research, which is a descriptive study in the survey model, one of the qualitative research methods, the document review method was used. Using the method of purposeful sample determination, the mathematics activity plans of the Ministry of National Education preschool education were scanned, one hundred and fifty mathematical activity plans were reached, and seventy-six of them formed the sample. A Form for Examining the Values Contained in Mathematics developed by researchers in order to collect data; it consists of a total of three dimensions and twenty-eight items, including general educational values (ten items), mathematical values (six items) and mathematical education values (twelve items). Document analysis was used in the analysis of the data, and the total percentage frequencies were calculated by induction method. In mathematics activity plans, it has been determined that there are the largest number of heed value in the context of general educational values and this value is followed by its standard value. On the other hand, it has been found that comment, praise, regard values are not included. In the context of mathematical values, it has been seen that the value found in the largest number is the objectivism value and the progress value follows this order. It has also been determined that there is no place for mystery value. It has been seen that the highest number of accuracy values related to mathematics education values are included, followed by creativity value. On the other hand, it was determined that the values of efficient working, enjoyment, flexibility, open mindedness, persistence, systematic working are not included. Based on the research findings, it has been proposed to organize preschool education in such a way that values that are not included in mathematics activity plans are included.

Proje Numarası

Bulunmamaktadır.

Kaynakça

  • Altun, D. (2017). School readiness: conceptual frameworks, assessment and intervention programs. In I. Koleva & G. Duman (Eds.), Educational research and practice (pp. 396-408). St. Kliment Ohridski University.
  • Akıtürk, H. K. & Bağçeli Kahraman, P. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(38), 267-294. https://doi.org/10.34234/ded.563493
  • Aral, N. & Kadan, G. (2018). 2013 Okul öncesi eğitim programının değerler eğitimi bağlamında incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(1), 113-131. http://doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720182159
  • Arıcı, D. & Bartan, M. (2020). Çocuğu okul öncesi eğitime devam eden annelerin çocuklarına değer edindirme. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED), 6(1), 279-294. https://doi.org/10.31592/aeusbed.640496
  • Aşıcı, F., & Dede, Y. (2019). Matematiksel problemler aracılığıyla eğitimsel değerlerin aktarımı: kuramsal bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 13(1), 260-283. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.518832
  • Atila, M. E., & Sözbilir, M. (2013). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenmeye yönelik algıları ile ilgili nitel bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2), 321-342.
  • Atweh, B., & Seah, W. T. (2007, November). Theorising values and their study in mathematics education. Paper presented at the meeting of the Australian Association for Research in Education, Fremantle, Western Australia.
  • Ayan, B. E., & Çelebi Öncü, E. (2017, Ekim, 18-21). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılığa ilişkin görüşleri ile öğrencilerinin yaratıcılık performanslarının incelenmesi. 5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye.
  • Bartan, S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi hakkındaki görüşleri ile sınıf içi uygulamalarının incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi.
  • Bekman, S., Aksu-Koç, A., & Erguvanlı-Taylan, E. (2012). Altı yaşındaki çocuklara yönelik bir müdahale programının etkisi: Bir yaz okulu modeli. Türk Psikoloji Dergisi, 27(70), 48-69.
  • Bishop, A. J. (1988). Mathematical enculturation: A cultural perspective on mathematics education. Kluwer Academic Publishers.
  • Bishop, A. J. (1999). Mathematics teaching and values education-an intersection in need of research. International Reviews on Mathematical Education [Electronic Journal], 31(1).
  • Bishop, A. J. (2001). Educating student teachers about values in mathematics education. In F. L. Lin & T. J. Cooney (Eds.), Making sense of mathematics teacher education (pp. 233-246). Kluwer Academic Publishers.
  • Bishop, A. J. (2004, July). Critical issues in researcing culturel aspects of mathematics education. Paper presented in Discussion Group 2 at the 10th International Congrees on Mathematical Education, Copenhagen, Denmark, 4-11.
  • Bishop, A. J. (2008). Teachers’ mathematical values for develoing mathematical thinking in classrooms: Theory, research, and policy. Mathematics Educator, 11(1-2), 79-88.
  • Bishop, A. J., FitzSimons, G., Seah, W. T., & Clarkson, P. (1999, November). Values in mathematics education: Making values teaching explicit in the mahematics classroom. Paper presented at the combined Annual Meeting of the Australian 230 Association for Research in Education and the New Zealand Association for Research in Education. Melbourne, Australia.
  • Brooks-Gunn, J. (2003). Do you believe in magic? What we can expect from early childhood intervention programs. Social Policy Report, 17(1), 1–15.
  • Clarkson, P. C. (2007). The development of research into values in mathematics education. In G. Leder & H. Forgasz (Eds.), Stepping stones for the 21st century (pp. 223). Sense Publishers.
  • Clements, D. H. (1999). ‘Concrete’ manipulatives, ‘concrete’ ideas. Contemporary Issues in Early Childhood, 1(1), 45-60.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson.
  • Davies, L. T. (2004). Planning, managing, and teaching decisions making for 11-14 years old. Paper for PATT/ITEA conference Albuquerque, New Mexico, USA.
  • Dede, Y. (2007). Matematik öğretiminde değerlerin yeri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 11-19.
  • Dede, Y. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. E. Bingölbali, S. Aslan & İ. Ö. Zembat (Ed.), Matematik eğtimine özgü değer kategorileri ve uygulamaları içinde (ss. 785-802). Pegem Akademi.
  • Dubinsky, E. (2000). Mathematical literacy and abstraction in the 21st century. School Science and Mathematics, 100(6), 289-97.
  • Duncan, G. J., & Magnuson, K. (2013). Investing in preschool programs. Journal of Economic Perspectives, 27(2), 109-132.
  • Fan, L., Wong, N. Y., Cai, J., & Li, S. (Eds.). (2015). How Chinese teach mathematics: Perspectives from insiders. World Scientific Publishing.
  • FitzSimons, G., Seah, W., Bishop, A.J., & Clarkson, P. (2000). Conceptions of values and mathematics education held by Australian primary teachers: Preliminary findings 235 from VAMP. Proceedings of the History and Pedagogy of Mathematics Conference, National Taiwan Normal University, Taipei.
  • Gök, M. Y. (2023). Okul öncesi öğretmenlerinin manipülatiflere ilişkin deneyim ve görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 10(1), 1-25. http://doi.org/10.17278/ijesim.1137446
  • Grootenboer, P., & Marshman, M. (2016). The affective domain, mathematics, and mathematics education. In Mathematics, affect and learning (pp. 13-33). Springer.
  • Gudmundsdottir, S. (1990). Values in pedagogical content knowledge. Journal of Teacher Education, 41(3), 44-52. https://doi.org/10.1177/002248719004100306
  • Gunnar, M. R., & Barr, R. G. (1998). Stress, early brain development and behavior. Infants and Young Children, 11(1), 1-14.
  • Güven, Y. (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik. Ya-Pa.
  • Halstead, J. M., & Taylor, M. J. (2000). Learning and teaching about values: A review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202. https://doi.org/10.1080/713657146
  • Hannula, M. S. (2006). Affect in mathematical thinking and learning: Towards integration of emotion, motivation, and cognition. In J. Maaß & W. Schögmann (Eds.), New mathematics education research and practice (pp. 209-232). Sense Publishers.
  • Kayıran, D. (2023). Need assessment for early childhood values education program: Examining views of preschool teachers on values. Türk Akademik Yayınlar Dergisi, 7(1), 61-79. https://doi.org/10.29329/tayjournal.2023.537.04
  • Kozikoğlu, İ. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin tutum ve görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2698-2720.
  • Kuloğlu, A., Yaşar, Z., & Özer, M. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimiyle ilgili görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 171-186. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.868479
  • Kuzu Jafari, K. & Demirel, M. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimi hakkındaki görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 4(1), 13-35.
  • Koçak, M., & Duman, G. (2019). Okul öncesi eğitim okuma yazmaya hazırlık etkinlik planlarının incelenmesi. Social Mentality and Research Thinkers Journals, 5(26), 1945-1953. https://doi.org/10.31576/smryj.411
  • Liggett, R. S. (2017). The impact of use of manipulatives on the math scores of grade 2 students. Brock Education Journal, 26(2), 87-99.
  • Lopez, E. M., Gallimore, R., Garnier, H. & Reese, L. (2007). Preschool antecedents of mathematics achievement of lations the influence of family resources, early literacy experiences and preschool attendance. Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 29(4), 456-471.
  • Meijer, J. (2007). Correlates of student stress in secondary education. Educational Research, 49(1), 21-35.
  • Meriwether, L. (1997). Math at the Snack Table. Young Children, 52(5), 69–73.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018a). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMATİK%20ÖĞRETİM%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018b). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201821102727101-OGM%20MATEMATİK%20PRG%2020.01.2018.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2019). Okul Öncesi Eğitim Etkinlik Kitabı. http://tegmmateryal.eba.gov.tr/upload/uygulama/b07c0f0999b0/5b3eefaf3ccf13099ce481ba2a0026515e6bc50e.pdf
  • NCTM (2000). Principles and standards for school mathematics. NCTM.
  • Nguyen, H. T., & Trinh, Q. T. (2022). New perspectives on traditional cultural values education for preschool children: A case study ın Ho Chi Minh City, Vietnam. Webology, 19(2), 6631-6645.
  • Ogelman, H. G. & Erten Sarıkaya, H. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 81-100.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem. Epsilon.
  • Polat Unutkan, Ö. (2007). Okul öncesi̇ dönem çocuklarının matematik becerileri̇ acısından ı̇lköğretı̇me hazır bulunuşluğunun incelenmesi̇. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32(1), 243-254.
  • Purtaş, Ö., & Duman, G. (2017). Okul öncesi eğitimde uygulanan hareket etkinlik planlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Journal of Primary Education, 2(1), 11-29.
  • Sam, L., & Ernest, P. (1997). Values in mathematics education: What is planned and what is espoused? British Society for Research into Learning Mathematics, 37(1).
  • Seah, W. T. (2002). Exploring teacher clarification of values relating to mathematics education. In C. Vale & J. Roumeliotis & J. Horwood (Eds.), Valuing Mathematics in Society (pp. 93-104). Brunswick, Australia: Mathematical Association of Victoria.
  • Seah, W. T., & Bishop, A. J. (2000). Values in mathematics textbooks: A view through two Australasian regions. Paper Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA.
  • Seah, W. T., Bishop, A. J., FitzSimons, G. E., & Clarkson, P. C. (2001). Exploring Issues of Control Over Values Teaching in the Mathematics Classroom. Paper presented at the 2001 Annual Conference of the Australian Association for Research in Education, Fremantle, Australia. (Paper code: SEA01453).
  • Tantekin Erden, F., & Tonga, F. E. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine ilişkin görüşleri: matematik öğretimi, cinsiyet farklılıkları, öğretmenin rolü. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(44), 845-862. https://doi.org/10.31795/baunsobed.698618
  • ten Braak, D., Lenes, R., Purpura, D. J., Schmitt, S. A., & Størksen, I. (2022). Why do early mathematics skills predict later mathematics and reading achievement? The role of executive function. Journal of Experimental Child Psychology, 214, 1–18. https://doi.org/10.1016/j.jecp.2021.105306
  • Uzun, M., & Köse, A. (2017). Okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 305-338.
  • Ülavere, P., & Tammik, A. (2017). Value education in Estonian Preschool Child Care Institutions. Journal of Teacher Education for Sustainability, 19(1), 129-146. https://doi.org/10.1515/jtes-2017-0009
  • van de Walle, J., & Lovin, L. (2006). Teaching student-centered mathematics: Grades k-3. Pearson Education.
  • Yazar, T., & Erkuş, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211.
  • Yazlık, D. Ö., & Öngören, S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine ilişkin görüşlerinin ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1264-1283. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.005
  • Yıldız, E., Emin, K., Bayrak, Ş., & Yıkılmaz Baran, B. (2021). Meraklı Minik Dergisinin değerler eğitimi açısından değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 113-151. https://doi.org/10.34234/ded.934064
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Öncesi Eğitim, Matematik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülşade Savaş 0000-0002-9900-2924

Gökhan Duman 0000-0002-8650-3594

Proje Numarası Bulunmamaktadır.
Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 58

Kaynak Göster

APA Savaş, G., & Duman, G. (2023). MEB Okul Öncesi Eğitimi Matematik Etkinliklerinin Matematiksel Değerler Açısından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(58), 2969-2987. https://doi.org/10.53444/deubefd.1339977