Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Encountered by Classroom Teachers Working in a Syrian Camp and Solutions

Yıl 2024, Sayı: 59, 350 - 372, 29.03.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.35dbugr164

Öz

The aim of this study is to investigate the problems faced by classroom teachers working in Syrian camps and their solutions. The research was designed according to a case study. The sample of the study consisted of 15 classroom teachers determined according to the criterion sampling method. The data were collected through structured interview form developed by the researchers. The data obtained were analyzed by content analysis method through NVivo 9.0 computer package program. As a result of the analysis, it was found that Syrian students do not know Turkish sufficiently, students have difficulties in adapting to the society they are in, cleaning habits are inadequate, parents are not interested in the school, they do not want to learn Turkish, the physical conditions of the school are inadequate, the curriculum is heavy and too much for students, and the staff working at the school is inadequate. As solutions to the problems, it was suggested that Turkish-oriented activities should be carried out to learn the language, students should be set an example in terms of cleanliness and good behavior, joint activities should be carried out with parents at school or outside the school, in terms of physical conditions, the construction of schools in suitable buildings rather than container buildings can eliminate many problems, the curriculum should be prepared in a simple and concise manner, and it would be good to increase the number of personnel to be employed at the school. Various suggestions were made within the framework of the findings obtained.

Kaynakça

  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, (2), 44-56.
  • Bulut, S., Kanat Soysal, Ö. & Gülçiçek, D. (2018). Suriyeli öğrencilerin türkçe öğretmeni olmak: suriyeli öğrencilerin eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(2), 1210-1238.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design. SAGE.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design (4.Basım). SAGE.
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Ergen, H. & Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
  • Galloway, F. J. & Jenkins, J. R. (2009). The adjustment problems faced by international students in the United States: A comparison of international students and administrative perceptions at two private, religiously affiliated universities. NASPA Journal, 46(4), 661-673.
  • Hamilton, R. & Moore, D. (2004). Educational interventions for refugee children. Theoretical perspectives and implementing best practice. Routledge Falmer.
  • İçel, K., Ocak, G. & Baysal, E. A. (2024). Teacher opinions on problems resulting from ındividual and cultural differences in the adaptation class of students from different nationalities. Eğitim ve Bilim, early release, 1-22.
  • Jafari, K. K., Tonga, N. & Kışla, H. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve uygulamaları. Academy Journal of Educational Science, 2(2), 134-146. Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli mültecilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. İlkogretim Online, 17(3), 1224-1237.
  • Kiremit, R. K., Akpınar, Ü. & Akcan, A. T. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri. Kasamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 1-11.
  • Kirova, A. (2001). Loneliness in immigrant children: Implications for classroom practice. Childhood Education, (77), 260-267.
  • Levent, F. & Çayak, S. (2017). Türkiye’deki suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerin görüşleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-1(27), 21-46.
  • Öner, G. & Dur, H. (2023). Yabancı uyruklu öğrencilerin okula uyum süreçlerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Anadolu University Journal of Education Faculty, 7(1), 285-307.
  • Özcan, A. S. (2018). Çok kültürlülük bağlamında Türkiye’nin suriyeli öğrencilere yönelik eğitim politikası. PESA İnternational Journal of Social Studies, 4(1), 17-29.
  • Özenç, E. G. & Saat, F. (2019). Sınıf öğretmenlerin suriyeli öğrencilerin eğitimde karşılaştığı sorunlar. İnternational Journal of Active Learning, 4(2), 60-74.
  • Patton. M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks. Sage.
  • Topaloğlu, B. & Çam Aktaş, B. (2022). Okul psikolojik danışmanlarının gözünden mülteci öğrenciler. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(1), 69-84.
  • United Nations High Commissioner for Refugees (UTHCFR). (2023, 8 Eylül). Refugees and asylum seekers in Turkey. https://www.unhcr.org/tr/en/refugees-and-asylum-seekers-in-turkey.
  • Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu (TİHVEK). (2019, 6 Eylül). Osmaniye cevdetiye geçici barınma merkezi ziyareti (Rapor). https://www.tihek.gov.tr/upload/file_editor/2019/09/1569502591.pdf.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (10. Basım). Seçkin.
  • Yiğit, A., Şanlı, E. & Gökalp, M., (2021). Türkiye’deki Suriyeli öğrencilerin okula uyumlarına yönelik öğretmen, okul yöneticileri ve öğrencilerin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 471-496.

Suriyeli Kampında Çalışan Sınıf Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Yolları

Yıl 2024, Sayı: 59, 350 - 372, 29.03.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.35dbugr164

Öz

Bu araştırmada amaç; Suriyeli kampında çalışan sınıf öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar ve çözüm yollarını araştırmaktır. Araştırma durum çalışmasına göre desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini kriter örneklem seçme yöntemine göre belirlenen 15 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler NVivo 9.0 bilgisayar paket programı aracılığı ile içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda karşılaşılan sorunlar olarak; Suriyeli öğrencilerin Türkçe’yi yeterince bilmediği, öğrencilerin içinde bulunduğu topluma uyum sağlamada zorluklar çektiği, temizlik alışkanlığının yetersiz olduğu, velilerin okula ilgisiz olduğu, Türkçe öğrenmek istemediği, okulun fiziki şartlarının yetersiz olduğu, öğretim programının ağır ve öğrenciler için fazla olduğu, okulda çalışan personelin yetersiz olduğu bulunmuştur. Sorunlara yönelik çözümler olarak; dil öğrenmek için Türkçe ağırlıklı aktivitelerin yapılması gerektiği, öğrencilere temizlik ve iyi davranış konusunda örnek olunması gerektiği, veliler ile okulda ya da okul dışında ortak aktivitelerin yapılması gerektiği, fiziki şartlar açısından okulların konteyner binalar değil elverişli binaların yapılmasının birçok sorunun ortadan kaldırmasını sağlayabileceği, öğretim programının az ve sade hazırlanması gerektiği, okulda çalıştırılacak personel sayısının arttırılmasının iyi olacağı ileri sürülmüştür. Elde edilen bulgular çerçevesinde çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, (2), 44-56.
  • Bulut, S., Kanat Soysal, Ö. & Gülçiçek, D. (2018). Suriyeli öğrencilerin türkçe öğretmeni olmak: suriyeli öğrencilerin eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(2), 1210-1238.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design. SAGE.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design (4.Basım). SAGE.
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Ergen, H. & Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
  • Galloway, F. J. & Jenkins, J. R. (2009). The adjustment problems faced by international students in the United States: A comparison of international students and administrative perceptions at two private, religiously affiliated universities. NASPA Journal, 46(4), 661-673.
  • Hamilton, R. & Moore, D. (2004). Educational interventions for refugee children. Theoretical perspectives and implementing best practice. Routledge Falmer.
  • İçel, K., Ocak, G. & Baysal, E. A. (2024). Teacher opinions on problems resulting from ındividual and cultural differences in the adaptation class of students from different nationalities. Eğitim ve Bilim, early release, 1-22.
  • Jafari, K. K., Tonga, N. & Kışla, H. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve uygulamaları. Academy Journal of Educational Science, 2(2), 134-146. Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli mültecilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. İlkogretim Online, 17(3), 1224-1237.
  • Kiremit, R. K., Akpınar, Ü. & Akcan, A. T. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri. Kasamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 1-11.
  • Kirova, A. (2001). Loneliness in immigrant children: Implications for classroom practice. Childhood Education, (77), 260-267.
  • Levent, F. & Çayak, S. (2017). Türkiye’deki suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerin görüşleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-1(27), 21-46.
  • Öner, G. & Dur, H. (2023). Yabancı uyruklu öğrencilerin okula uyum süreçlerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Anadolu University Journal of Education Faculty, 7(1), 285-307.
  • Özcan, A. S. (2018). Çok kültürlülük bağlamında Türkiye’nin suriyeli öğrencilere yönelik eğitim politikası. PESA İnternational Journal of Social Studies, 4(1), 17-29.
  • Özenç, E. G. & Saat, F. (2019). Sınıf öğretmenlerin suriyeli öğrencilerin eğitimde karşılaştığı sorunlar. İnternational Journal of Active Learning, 4(2), 60-74.
  • Patton. M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks. Sage.
  • Topaloğlu, B. & Çam Aktaş, B. (2022). Okul psikolojik danışmanlarının gözünden mülteci öğrenciler. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(1), 69-84.
  • United Nations High Commissioner for Refugees (UTHCFR). (2023, 8 Eylül). Refugees and asylum seekers in Turkey. https://www.unhcr.org/tr/en/refugees-and-asylum-seekers-in-turkey.
  • Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu (TİHVEK). (2019, 6 Eylül). Osmaniye cevdetiye geçici barınma merkezi ziyareti (Rapor). https://www.tihek.gov.tr/upload/file_editor/2019/09/1569502591.pdf.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (10. Basım). Seçkin.
  • Yiğit, A., Şanlı, E. & Gökalp, M., (2021). Türkiye’deki Suriyeli öğrencilerin okula uyumlarına yönelik öğretmen, okul yöneticileri ve öğrencilerin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 471-496.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sınıf Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aytekin Karbeyaz 0000-0002-1483-5581

Vural Aksoylu Bu kişi benim 0009-0002-3262-1189

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 59

Kaynak Göster

APA Karbeyaz, A., & Aksoylu, V. (2024). Suriyeli Kampında Çalışan Sınıf Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Yolları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(59), 350-372. https://doi.org/10.53444/deubefd.35dbugr164