Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Trends in Master's Theses and Doctoral Dissertations in the Didactics of French as a Foreign Language (FLE)

Yıl 2025, Sayı: 64, 1926 - 1942, 30.06.2025
https://doi.org/10.53444/deubefd.1592886

Öz

This study aims to examine the master's theses and doctoral dissertations completed and published in the YÖK Thesis Center database between 2018 and 2025, according to certain criteria. In this context, 68 master's theses and 20 doctoral dissertations related to education and teaching, from French as a Foreign Language (FLE) departments, were subjected to documentary analysis based on data extracted from the national thesis database of YÖK. An evaluation form, developed according to criteria aligned with the objectives of the study, was used for the analysis; the data were examined through content analysis. The results reveal that most of the works were written in 2019, that Marmara University stands out by the high number of theses produced, and that the primary language used is French. Furthermore, it was observed that the master's theses mainly adopt qualitative approaches, while the doctoral dissertations favor mixed methods. Most of the research is conducted with the participation of students; the master's theses mainly focus on the analysis of teaching materials, while the doctoral dissertations prioritize the teaching of translation. Based on the study’s findings, recommendations have been made to contribute to future research in the field of FLE didactics.

Kaynakça

  • Akyol, Z. (2021). Ortaokul İngilizce öğretim programı ile ilgili yapılan bazı çalışmaların değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(19), 28-43. Arı, A. A., & Işık, B. B. (2022). Türkiye’de matematik eğitimi alanında teknolojik pedagojik alan bilgisi çalışmalarının betimsel içerik analizi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 111-128.
  • Arslan, N. (2024). Türkiye’de ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin ikinci yabancı dil Fransızca öğrenimlerini etkileyen faktörler: Odak grup görüşmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 1277-1299. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1343783
  • Barkaoui, K. (2007). Teaching writing to second language learners: Insights from theory and research. TESL Reporter, 40 (1), 35-48.
  • Bedin, V. (2015). Université et formation à la recherche. Les dossiers des sciences de l’éducation, 34, 7-13. https://doi.org/10.4000/dse.1160
  • Çalışkan, D., & Kartal, E. (2021a). Türkiye’deki çeviri konulu tezler üzerine bibliyometrik bir inceleme (1985-2020). İstanbul Üniversitesi Çeviribilim Dergisi, (15), 35-73. https://doi.org/10.26650/iujts.2021.987390
  • Çalışkan, D., & Kartal, E. (2021b). Türkiye’deki çeviri konulu tezler üzerine tematik bir inceleme (1985- 2020). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (25), 1214- 1257.https://doi.org/10.29000/rumelide.1032583
  • Çelik, M. E., & Güleç, S. (2022). Sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin değerler yönünden incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(4), 1289-1300. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1012159
  • Çifçi, T., Dere, F., & Eren, N. H. (2021). Türkiye’de okul öncesi eğitimi alanında değerler ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. International Journal of Field Education, 7(1), 62-79. https://doi.org/10.32570/ijofe.880814
  • Ertugay, F. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma/esnek desen araştırması: Alana ilişkin zorluklar, sorunlar ve imkânlar. Nitel Sosyal Bilimler, 1(1), 48-68.
  • Gedikoğlu, T. (1991). Çağdaş yükseköğretim: Önemi, sorumlulukları, planlı değişim ve yönetim. Eğitim ve Bilim, 15 (81), 20-28.
  • Giunta, L. (2024). Analyse des besoins du public estudiantin japonais en échange dans un établissement d’enseignement supérieur français: l’apport du FOU au FLE en contexte universitaire. Revue japonaise de didactique du français, 19 (1-2), 28- 42. https://doi.org/10.24495/rjdf.19.1-2_28
  • Gürler, A. D. (2021). Müzik öğretmenliği alanında yapılan araştırmalar üzerine bir inceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(80), 1858-1880. https://doi.org/10.17755/esosder.870215
  • Falardeau, M. C. (2023). Évolution des études universitaires en communication au travers des caractéristiques des mémoires et thèses au Québec (1973-2015). Commposite, 23(1), 125-162.
  • Kanat, A. (2021). Türkçe ders kitaplarında dil bilgisi öğretimi konulu lisansüstü tezlerin yönelimleri üzerine bir değerlendirme. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(15), 19-34. https://doi.org/10.29129/inujgse.879394
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Karakuş, S. (2020). Türkiye’de sosyal bilgiler eğitiminde kavramlar konusunda yapılan yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 61-76.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114. Kuşçu, E. (2016). Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde yetişkinlere yönelik hazırlanmış ders kitaplarına genel bir bakış. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9(47), 661 670.
  • Lahmar, R., & Mihoub, K. (2021). Les TICE et I’enseignement/apprentissage du FLE au supérieur. Journal of Faslo el-khitab, Vol 10, N° 04, 363-376.
  • Maden, S. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitapları ile ilgili lisansüstü tezlerin analizi. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 90-102. https://doi.org/10.48066/kusob.876092
  • Melouah, S. (2022). Réflexion sur quelques difficultés méthodologiques dans les introductions des mémoires de master FLE: analyse textuelle. Revue Algérienne des Sciences du Langage, 7(2), 46-66.
  • Özkal, N. (2020). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerinin incelenmesi: 2015-2019. OPUS International Journal of Society Researches, 15(25), 3415-3442. https://doi.org/10.26466/opus.647030
  • Öztürk, Akdoğan, S. (2022). Fransız dili eğitimi bilim dalında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 1210-1222. https://doi.org/10.29000/rumelide.1222245
  • Sönmez, D., & Hastürk, G. (2020). Türkiye’de fen eğitimi alanında doktora düzeyinde yapılan tez çalışmalarının bibliyografik analizi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(5), 3174-3194. https://doi.org/10.15869/itobiad.736128
  • Tereci, A., & Bindak, R. (2019). 2010-2017 yılları arasında Türkiye'de matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 40-55. https://doi.org/10.21666/muefd.485737
  • Topçu, F. K. (2021). Türkçe eğitimi alanında yapılmış dijital öğrenme tezlerinin incelenmesi Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(4), 1338-1359. https://doi.org/10.16916/aded.982783
  • Traore, Y. N. (2023). Contribution des universités au développement à l’ère de l’économie de la connaissance : Revue de littérature.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yıldızay, Y., & Çetin, G. (2018). Fen eğitiminde eğitim teknolojileri kullanımı: İçerik analizi. International Journal of Computers in Education, 1(2), 21-33.
  • Yılmaz, N., Doğanalp, S., & Durmaz, T. V. (2016). Lisansüstü öğrencilerde tezden kaytarma davranışları. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (25), 205-228.
  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi (2024). Consulté en juillet 2024 sur le site du Centre National des Thèses : https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/

Fransız Dili Eğitimi Alanında Yapılan Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin Eğilimleri

Yıl 2025, Sayı: 64, 1926 - 1942, 30.06.2025
https://doi.org/10.53444/deubefd.1592886

Öz

Bu çalışma, 2018-2025 yılları arasında tamamlanmış ve YÖK Tez Merkezi'nde yayımlanmış yüksek lisans ve doktora tezlerini belirli kriterler doğrultusunda incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanında yer alan ve Fransız dili eğitimi alanında, eğitim-öğretim konularında yazılmış 68 yüksek lisans ve 20 doktora tezi doküman analizi yöntemiyle incelenmiştir. Tezlerin değerlendirilmesinde, çalışmanın amacı doğrultusunda belirlenen kriterlere göre hazırlanmış bir değerlendirme formu kullanılmış; veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiş ve kodlamalar tablolar hâlinde sunulmuştur. Elde edilen bulgulara göre, tezlerin büyük bir kısmının 2019 yılında yazıldığı, Marmara Üniversitesi’nin tez sayısı bakımından öne çıktığı ve çalışmalarda ağırlıklı olarak Fransızca dilinin kullanıldığı belirlenmiştir. Ayrıca, yüksek lisans tezlerinde nitel yöntemlerin; doktora tezlerinde ise karma yöntemlerin daha yaygın olarak tercih edildiği gözlemlenmiştir. Çalışmaların önemli bir bölümünün öğrenci katılımlı olduğu; yüksek lisans tezlerinde eğitim materyallerinin analizine, doktora tezlerinde ise çeviri eğitimi konularına ağırlık verildiği görülmektedir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, Fransız dili eğitimi alanındaki gelecekteki araştırmalara katkı sağlayabilecek öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akyol, Z. (2021). Ortaokul İngilizce öğretim programı ile ilgili yapılan bazı çalışmaların değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(19), 28-43. Arı, A. A., & Işık, B. B. (2022). Türkiye’de matematik eğitimi alanında teknolojik pedagojik alan bilgisi çalışmalarının betimsel içerik analizi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 111-128.
  • Arslan, N. (2024). Türkiye’de ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin ikinci yabancı dil Fransızca öğrenimlerini etkileyen faktörler: Odak grup görüşmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 1277-1299. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1343783
  • Barkaoui, K. (2007). Teaching writing to second language learners: Insights from theory and research. TESL Reporter, 40 (1), 35-48.
  • Bedin, V. (2015). Université et formation à la recherche. Les dossiers des sciences de l’éducation, 34, 7-13. https://doi.org/10.4000/dse.1160
  • Çalışkan, D., & Kartal, E. (2021a). Türkiye’deki çeviri konulu tezler üzerine bibliyometrik bir inceleme (1985-2020). İstanbul Üniversitesi Çeviribilim Dergisi, (15), 35-73. https://doi.org/10.26650/iujts.2021.987390
  • Çalışkan, D., & Kartal, E. (2021b). Türkiye’deki çeviri konulu tezler üzerine tematik bir inceleme (1985- 2020). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (25), 1214- 1257.https://doi.org/10.29000/rumelide.1032583
  • Çelik, M. E., & Güleç, S. (2022). Sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin değerler yönünden incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(4), 1289-1300. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1012159
  • Çifçi, T., Dere, F., & Eren, N. H. (2021). Türkiye’de okul öncesi eğitimi alanında değerler ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. International Journal of Field Education, 7(1), 62-79. https://doi.org/10.32570/ijofe.880814
  • Ertugay, F. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma/esnek desen araştırması: Alana ilişkin zorluklar, sorunlar ve imkânlar. Nitel Sosyal Bilimler, 1(1), 48-68.
  • Gedikoğlu, T. (1991). Çağdaş yükseköğretim: Önemi, sorumlulukları, planlı değişim ve yönetim. Eğitim ve Bilim, 15 (81), 20-28.
  • Giunta, L. (2024). Analyse des besoins du public estudiantin japonais en échange dans un établissement d’enseignement supérieur français: l’apport du FOU au FLE en contexte universitaire. Revue japonaise de didactique du français, 19 (1-2), 28- 42. https://doi.org/10.24495/rjdf.19.1-2_28
  • Gürler, A. D. (2021). Müzik öğretmenliği alanında yapılan araştırmalar üzerine bir inceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(80), 1858-1880. https://doi.org/10.17755/esosder.870215
  • Falardeau, M. C. (2023). Évolution des études universitaires en communication au travers des caractéristiques des mémoires et thèses au Québec (1973-2015). Commposite, 23(1), 125-162.
  • Kanat, A. (2021). Türkçe ders kitaplarında dil bilgisi öğretimi konulu lisansüstü tezlerin yönelimleri üzerine bir değerlendirme. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(15), 19-34. https://doi.org/10.29129/inujgse.879394
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Karakuş, S. (2020). Türkiye’de sosyal bilgiler eğitiminde kavramlar konusunda yapılan yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 61-76.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114. Kuşçu, E. (2016). Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde yetişkinlere yönelik hazırlanmış ders kitaplarına genel bir bakış. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9(47), 661 670.
  • Lahmar, R., & Mihoub, K. (2021). Les TICE et I’enseignement/apprentissage du FLE au supérieur. Journal of Faslo el-khitab, Vol 10, N° 04, 363-376.
  • Maden, S. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitapları ile ilgili lisansüstü tezlerin analizi. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 90-102. https://doi.org/10.48066/kusob.876092
  • Melouah, S. (2022). Réflexion sur quelques difficultés méthodologiques dans les introductions des mémoires de master FLE: analyse textuelle. Revue Algérienne des Sciences du Langage, 7(2), 46-66.
  • Özkal, N. (2020). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerinin incelenmesi: 2015-2019. OPUS International Journal of Society Researches, 15(25), 3415-3442. https://doi.org/10.26466/opus.647030
  • Öztürk, Akdoğan, S. (2022). Fransız dili eğitimi bilim dalında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 1210-1222. https://doi.org/10.29000/rumelide.1222245
  • Sönmez, D., & Hastürk, G. (2020). Türkiye’de fen eğitimi alanında doktora düzeyinde yapılan tez çalışmalarının bibliyografik analizi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(5), 3174-3194. https://doi.org/10.15869/itobiad.736128
  • Tereci, A., & Bindak, R. (2019). 2010-2017 yılları arasında Türkiye'de matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 40-55. https://doi.org/10.21666/muefd.485737
  • Topçu, F. K. (2021). Türkçe eğitimi alanında yapılmış dijital öğrenme tezlerinin incelenmesi Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(4), 1338-1359. https://doi.org/10.16916/aded.982783
  • Traore, Y. N. (2023). Contribution des universités au développement à l’ère de l’économie de la connaissance : Revue de littérature.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yıldızay, Y., & Çetin, G. (2018). Fen eğitiminde eğitim teknolojileri kullanımı: İçerik analizi. International Journal of Computers in Education, 1(2), 21-33.
  • Yılmaz, N., Doğanalp, S., & Durmaz, T. V. (2016). Lisansüstü öğrencilerde tezden kaytarma davranışları. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (25), 205-228.
  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi (2024). Consulté en juillet 2024 sur le site du Centre National des Thèses : https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/

Les Tendances des Mémoires de Master et des Thèses de Doctorat dans la Didactique du FLE

Yıl 2025, Sayı: 64, 1926 - 1942, 30.06.2025
https://doi.org/10.53444/deubefd.1592886

Öz

RÉSUMÉ
Cette étude vise à examiner les mémoires de master et les thèses de doctorat, complétés et publiés dans la base de données du Centre des thèses du YÖK entre 2018 et 2025, selon certains critères. Dans ce cadre, 68 mémoires de master et 20 thèses de doctorat en lien avec l’éducation et l’enseignement, issus des départements de didactique du FLE, ont fait l’objet d’une analyse documentaire menée à partir des données extraites de la base nationale des thèses du YÖK. Un formulaire d’évaluation, élaboré selon des critères définis en lien avec les objectifs de l’étude, a été utilisé pour l’analyse; les données ont été examinées au moyen d’une analyse de contenu et les codages ont été présentés sous forme de tableaux. Les résultats révèlent que la majorité des travaux ont été rédigés en 2019, que l’Université de Marmara se distingue par le nombre élevé de thèses produites, et que la langue principalement utilisée est le français. En outre, il a été observé que les mémoires de master reposent essentiellement sur des approches qualitatives, tandis que les thèses de doctorat privilégient des méthodes mixtes. La plupart des recherches sont menées avec la participation d’étudiants ; les mémoires portent principalement sur l’analyse des supports pédagogiques, tandis que les thèses se concentrent sur l’enseignement de la traduction. Sur la base des résultats de l’étude, les propositions ont été présentées afin de contribuer aux recherches futures dans le domaine de la didactique du FLE.

Kaynakça

  • Akyol, Z. (2021). Ortaokul İngilizce öğretim programı ile ilgili yapılan bazı çalışmaların değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(19), 28-43. Arı, A. A., & Işık, B. B. (2022). Türkiye’de matematik eğitimi alanında teknolojik pedagojik alan bilgisi çalışmalarının betimsel içerik analizi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 111-128.
  • Arslan, N. (2024). Türkiye’de ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin ikinci yabancı dil Fransızca öğrenimlerini etkileyen faktörler: Odak grup görüşmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 1277-1299. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1343783
  • Barkaoui, K. (2007). Teaching writing to second language learners: Insights from theory and research. TESL Reporter, 40 (1), 35-48.
  • Bedin, V. (2015). Université et formation à la recherche. Les dossiers des sciences de l’éducation, 34, 7-13. https://doi.org/10.4000/dse.1160
  • Çalışkan, D., & Kartal, E. (2021a). Türkiye’deki çeviri konulu tezler üzerine bibliyometrik bir inceleme (1985-2020). İstanbul Üniversitesi Çeviribilim Dergisi, (15), 35-73. https://doi.org/10.26650/iujts.2021.987390
  • Çalışkan, D., & Kartal, E. (2021b). Türkiye’deki çeviri konulu tezler üzerine tematik bir inceleme (1985- 2020). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (25), 1214- 1257.https://doi.org/10.29000/rumelide.1032583
  • Çelik, M. E., & Güleç, S. (2022). Sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin değerler yönünden incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(4), 1289-1300. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1012159
  • Çifçi, T., Dere, F., & Eren, N. H. (2021). Türkiye’de okul öncesi eğitimi alanında değerler ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. International Journal of Field Education, 7(1), 62-79. https://doi.org/10.32570/ijofe.880814
  • Ertugay, F. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma/esnek desen araştırması: Alana ilişkin zorluklar, sorunlar ve imkânlar. Nitel Sosyal Bilimler, 1(1), 48-68.
  • Gedikoğlu, T. (1991). Çağdaş yükseköğretim: Önemi, sorumlulukları, planlı değişim ve yönetim. Eğitim ve Bilim, 15 (81), 20-28.
  • Giunta, L. (2024). Analyse des besoins du public estudiantin japonais en échange dans un établissement d’enseignement supérieur français: l’apport du FOU au FLE en contexte universitaire. Revue japonaise de didactique du français, 19 (1-2), 28- 42. https://doi.org/10.24495/rjdf.19.1-2_28
  • Gürler, A. D. (2021). Müzik öğretmenliği alanında yapılan araştırmalar üzerine bir inceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(80), 1858-1880. https://doi.org/10.17755/esosder.870215
  • Falardeau, M. C. (2023). Évolution des études universitaires en communication au travers des caractéristiques des mémoires et thèses au Québec (1973-2015). Commposite, 23(1), 125-162.
  • Kanat, A. (2021). Türkçe ders kitaplarında dil bilgisi öğretimi konulu lisansüstü tezlerin yönelimleri üzerine bir değerlendirme. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(15), 19-34. https://doi.org/10.29129/inujgse.879394
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Karakuş, S. (2020). Türkiye’de sosyal bilgiler eğitiminde kavramlar konusunda yapılan yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 61-76.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114. Kuşçu, E. (2016). Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde yetişkinlere yönelik hazırlanmış ders kitaplarına genel bir bakış. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9(47), 661 670.
  • Lahmar, R., & Mihoub, K. (2021). Les TICE et I’enseignement/apprentissage du FLE au supérieur. Journal of Faslo el-khitab, Vol 10, N° 04, 363-376.
  • Maden, S. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitapları ile ilgili lisansüstü tezlerin analizi. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 90-102. https://doi.org/10.48066/kusob.876092
  • Melouah, S. (2022). Réflexion sur quelques difficultés méthodologiques dans les introductions des mémoires de master FLE: analyse textuelle. Revue Algérienne des Sciences du Langage, 7(2), 46-66.
  • Özkal, N. (2020). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerinin incelenmesi: 2015-2019. OPUS International Journal of Society Researches, 15(25), 3415-3442. https://doi.org/10.26466/opus.647030
  • Öztürk, Akdoğan, S. (2022). Fransız dili eğitimi bilim dalında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 1210-1222. https://doi.org/10.29000/rumelide.1222245
  • Sönmez, D., & Hastürk, G. (2020). Türkiye’de fen eğitimi alanında doktora düzeyinde yapılan tez çalışmalarının bibliyografik analizi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(5), 3174-3194. https://doi.org/10.15869/itobiad.736128
  • Tereci, A., & Bindak, R. (2019). 2010-2017 yılları arasında Türkiye'de matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 40-55. https://doi.org/10.21666/muefd.485737
  • Topçu, F. K. (2021). Türkçe eğitimi alanında yapılmış dijital öğrenme tezlerinin incelenmesi Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(4), 1338-1359. https://doi.org/10.16916/aded.982783
  • Traore, Y. N. (2023). Contribution des universités au développement à l’ère de l’économie de la connaissance : Revue de littérature.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yıldızay, Y., & Çetin, G. (2018). Fen eğitiminde eğitim teknolojileri kullanımı: İçerik analizi. International Journal of Computers in Education, 1(2), 21-33.
  • Yılmaz, N., Doğanalp, S., & Durmaz, T. V. (2016). Lisansüstü öğrencilerde tezden kaytarma davranışları. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (25), 205-228.
  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi (2024). Consulté en juillet 2024 sur le site du Centre National des Thèses : https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Fransızca
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Büyüksaraç 0000-0001-7683-0965

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2024
Kabul Tarihi 29 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 64

Kaynak Göster

APA Büyüksaraç, Z. (2025). Les Tendances des Mémoires de Master et des Thèses de Doctorat dans la Didactique du FLE. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(64), 1926-1942. https://doi.org/10.53444/deubefd.1592886