Bu çalışmanın amacı, yapay zekâ temelli gözetimli çevrimiçi sınavlara ilişkin uzaktan eğitim öğrencilerinin görüşlerini belirlemektir. Veriler, Türkiye’de bir üniversitenin uzaktan eğitim önlisans programına kayıtlı 34 öğrenciden toplanmıştır. Öğrencilerin gözetimli çevrimiçi sınavlara ilişkin görüşlerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Anket verileri, içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Analiz sonucunda belirlenen temalar altı kategori altında gruplanmıştır: Esneklik ve Erişilebilirlik, Duygusal Faktörler, Destek Hizmetleri, Sınav Koşulları, Sınav Erişim Sorunları ve Kişisel Faktörler. Bu kategoriler, öğrencilerin çevrimiçi sınav deneyimlerinin çeşitli yönlerini kapsamlı bir şekilde ele almakta ve karşılaşılan fırsatlar ile zorluklar hakkında derinlemesine bilgiler sunmaktadır. Ayrıca, çalışma, öğrencilerin çevrimiçi sınavlar sırasında yaşadıkları duygusal durumlar ve aldıkları destek hizmetleri hakkında önemli bilgiler içermektedir. Çalışma, öğrencilerin çevrimiçi sınavların güvenilirliğini yüz yüze sınavlarla eşdeğer gördüklerini ortaya koymuştur. Sonuçlar, doğru altyapı, yazılım ve ekip ile gözetimli çevrimiçi sınavların geleneksel ortamlara eşdeğer güvenilir bir ortam sağlayabileceğini önermektedir.
Uzaktan Eğitim yapay zeka temelli çevrimiçi gözetimli sınav öğrenci deneyimleri çevrimiçi sınav.
The purpose of this study is to ascertain distance education students' views on their experiences with Artificial intelligence-based (AI-based) proctored online exams. Data were collected from 34 students enrolled in a distance education associate degree program at a university in Turkey. A researcher-developed questionnaire was employed to ascertain students' views on proctored online exams. The content analysis method was used to analyze the data from the questionnaire. Themes determined from the analysis are grouped under six categories: Flexibility and Accessibility, Affective Factors, Support Services, Exam Conditions, Exam Access Issues, and Personal Factors. These categories comprehensively review various aspects of students' online exam experiences, providing in-depth insights into the opportunities and challenges encountered. Additionally, the study includes important information regarding students' emotional states during online exams and the support services they receive. The study revealed positive student perceptions, equating the reliability of online exams with face-to-face exams. Results suggest that with the right infrastructure, software, and team, proctored online exams can provide an environment as reliable as traditional settings.
Distance education artificial intelligence-based online proctored exam student experiences online exam
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 65 |