A project involves the overall
activities which consume resources and have to be completed according to
determined goals within a specified time. Project management consists of
planning, programming and controlling of project activities. Project planning
methods are used for project management. Gantt charts, CPM and PERT methods are
the project planning methods. CPM assumes that duration of activities are known
with certainity. However for many projects it is not possible. Because the
project is either applied for the first time or it is applied rarely. PERT is
applied in these situations and for each activity three time estimations are
done. International transportation and logistic terms also have gained importance
by the increasing global competition. In order to get competetive advantage at harbors,
which are inseperable part of marine transportation, it is aimed to provide
more efficient service to customers at minimum costs. In addition to the
services provided at harbors, such as temporary storage, transportation, stuffing and
unstuffing, there are also marine services berting and leaving of vessels. The
latter, which is provided by tugboat, is named as a tugboat service.
In
this study PERT is applied to Harbor Marine Service Automation Project. The
mean completion time and variance of project is found and probabilities of
different completion time of project are calculated.
Project management project planning techniques PERT marine transportation harbor marine service automation
Proje; belirli bir zaman içerisinde,
belirlenen hedefler doğrultusunda gerçekleşmesi gereken ve kaynak tüketen
faaliyetler bütünüdür. Proje yönetimi projedeki faaliyetlerin planlanması,
programlanması ve kontrolü aşamalarından oluşmaktadır. Proje yönetiminde proje
planlama tekniklerinden yararlanılmaktadır. Gantt şemaları, CPM ve PERT
yöntemleri proje planlama tekniklerindendir. CPM faaliyet sürelerinin kesin
olarak bilindiği varsayımına dayanmaktadır. Fakat bu durum çoğu proje için her
zaman mümkün olmayabilir. Çünkü proje ya ilk kez uygulanan ya da çok nadir
uygulanan bir projedir. Bu durumda PERT Tekniği kullanılmakta ve her bir
faaliyet için üçlü süre tahmini yapılmaktadır. Küresel rekabetin artması ile
birlikte uluslar arası taşımacılık ve lojistik kavramları da önem kazanmıştır.
Denizyolu taşımacılığının ayrılmaz bir parçası olan limanlarda rekabet avantajı
elde edebilmek amacıyla, müşterilere minimum maliyetle daha etkin hizmet
sağlanması hedeflenmektedir. Limanlarda sağlanan geçici depolama, ulaştırma, iç
dolum ve boşaltım gibi hizmetlerin yanı sıra gemilerin liman rıhtımlarına
yanaştırılıp ayrıldığı deniz hizmetleri bulunmaktadır. Römorkör adı verilen deniz araçları ile
gerçekleştirilen bu hizmet, römorkaj hizmeti olarak adlandırılmaktadır.
Bu
çalışmada, PERT Tekniği liman deniz hizmetleri otomasyonu projesine
uygulanmıştır. Projenin ortalama tamamlanma süresi ve varyansı bulunmuş ve
projenin farklı sürelerde tamamlanma olasılıkları hesaplanmıştır.
Proje yönetimi proje planlama teknikleri PERT denizyolu taşımacılığı liman deniz hizmetleri otomasyonu
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts