Marina işletmeleri, yat turizminin denizlerdeki
vazgeçilmez durak noktaları olması nedeniyle deniz turizminin en önemli hizmet
sağlayıcı aktörlerden birisidir. Türkiye’de, özellikle 2000’li yıllardan sonra,
Deniz Turizminin önemli bileşenlerinden yat turizmine olan ilginin artmasından
dolayı, marina sayılarında ve kapasitelerinde artışlar gözlenmektedir. Yaşanan
bu artışların, hem uluslararası hem de ulusal düzeyde rekabeti arttırıcı bir
etkisi olmuştur. Artan rekabete bağlı olarak, marina işletmelerinin sundukları
hizmetlerde iyileştirme yapmaları ve hizmetler üzerinde sürdürülebilirliği
sağlamaları ihtiyacını doğurmuştur. Bunun elde edilmesinde ise, müşteri
odaklılığın yüksek olduğu marinalarda sunulan hizmetlerin müşteriler tarafından
nasıl algılandığının tespit edilmesi önemli bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla
bu çalışmada, marinaların müşteri portföyünü oluşturan yat sahiplerinin ve yat
kaptanlarının, yatlarını bağladıkları marinalarda kendilerine sunulan
hizmetleri nasıl algıladıkları ölçülmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın amacına yönelik olarak, karma araştırma
yöntemi seçilmiştir. Buna göre öncelikle, mevcut literatürdeki hizmet kalitesi
değişkenleri belirlenmiştir. Ardından bu değişkenlere ek olarak, marina
yöneticilerinin görüşlerine de başvurulmuş ve saha araştırmasında kullanılacak nihai
değişkenler tespit edilmiştir. Elde edilen tüm değişkenlere yönelik veriler,
hazırlanan anket formu ile İzmir, Aydın ve Muğla illerinde faaliyet gösteren
toplam 8 marinadan hizmet alan 134 marina müşterisinden toplanarak analiz
edilmiştir. Saha araştırması sonucunda elde edilen verilerin analizlerine bağlı
olarak marina müşterilerin hizmet algısı ortaya konmaya çalışılmıştır.
Tourism
is an important industry for Turkey and there is huge potential for marine
tourism due to rapid growth in tourism sector. The number of marinas in Turkey
doubled during the past decade and yachting also became the main component of marine
tourism industry. These developments have played
a great role in increasing the number of yachts and tourists so the customer satisfaction,
which is strongly related with service quality, has become even more important due
to the increasing competition in the sector.
In the light of these, the
main purpose of this study is to investigate the impact of perceived service
quality on customer satisfaction in marinas in Turkey. In accordance with this
objective, mixed research methods were selected. First the variables of service
quality were determined through face-to-face interviews just after literature
survey. Then the variables and customers’ perceptions of these determinants
were analyzed through field research. Totally 134 customers from 8 different
marinas were involved in this study. It is
expected that the results of the study provides certain outcomes
and guidelines for the related organizations dealing with yachting operations and
proposes certain suggestions for effective and efficient coordination among the
relevant institutions.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts