Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARİNA WEB SİTELERİ ETKİN KULLANILIYOR MU? BULGULAR VE DEĞERLENDİRMELER

Yıl 2019, , 53 - 72, 27.05.2019
https://doi.org/10.18613/deudfd.565139

Öz

Deniz turizminin vazgeçilmez bir bileşeni olan marina
işletmeciliği Dünya’da hızla gelişim göstermekte ve ekonomik getirisinin
yanısıra turistik ürün çeşitliliği ile de ülkelere rekabet üstünlüğü sağlamaktadır.
Rekabetin giderek arttığı günümüzde çalışma alanı ne olursa olsun tüm
işletmeler bulundukları sektörde rekabet üstünlüğüne sahip olabilmek için
sundukları ürün ve hizmetler hakkındaki bilgileri tüketicilerine hızlı ve etkin
biçimde iletme çabasındadır. İşletme ve tüketici arasında kurulan bu iletişim
çok yönlü olmakla birlikte tanıtım ve pazarlama çalışmaları açısından büyük
önem taşımaktadır. 



Günümüzde başarılı işletmelerin tanıtım ve pazarlama
açısından interneti etkili bir kitle iletişim aracı olarak kullandığı
görülmektedir. Burada temel konu işletmelerin web sayfaları ile tüketicilerine
hangi bilgileri, nasıl ilettiğidir. Bununla birlikte işletmelerin web sitelerinde
hangi bilgilere yer vermesi gerektiğine yönelik standart bir değerlendirme
kriteri bulunmamakta ve marinalarda etkin web sitesi kullanımı konusunda da sınırlı
sayıda araştırmaya rastlanmıştır. Bu nedenle çalışmanın temel amacı alandaki bu
eksikliği gidermek ve işletmecilere yol göstermek açısından Türkiye’de faaliyet
gösteren marinalara ait web sitelerini içerik analizi yöntemi ile
değerlendirmek ve yetersizlikleri belirlemektir. Araştırma kapsamında Türkiye’de
faaliyet gösteren marina web içerik analizi yöntemi ile incelenmekte ve elde
edilen bulgularla marinalara öneriler sunulmaktadır. 

Kaynakça

  • Arlı, E. (2013). Marina İşletmeciliğinde İlişkisel Pazarlama Uygulamalarının Tekrar Satın Alma Niyeti, Tavsiye Etme Niyeti ve Memnuniyet Üzerindeki Etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 61-75.
  • Baierova, P., Tate, M. ve Hope, B. (2003). The Impact of Purpose for Web Use on User Preferences for Web Design Features. In: 7th Pacific Asia Conference on Information Systems, pp. 1853-1872. Adelaide, South Australia.
  • Benevolo, C. ve Spinelli, R. (2018). Evaluating the Quality of Web Communication in Nautical Tourism: A Suggested Approach. Tourism and Hospitality Research, 18(2), 229-241.
  • Buhalis, D. (1998). Strategic use of information tehnologies in the tourism industry. Tourism Management, 19 (5), 409-421.
  • Candemir, A., Zalluhoğlu, A.E. ve Karslı, C. (2015). Türkiye marinalarının web sitelerinin SERVQUAL ölçeği ile değerlendirilmesi. In: 2. Ulusal Liman Kongresi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Deng, L. ve Poole, M.S. (2010). Affect in web interfaces: A study of the impacts of web page visual complexity and order. MIS Quarterly, 34(4), 711-730.
  • Deng, L. ve Poole, M.S. (2012). Aesthetic design of e-commerce web pages – webpage complexity, order and preference. Electronic Commerce Research and Applications, 11, 420-440.
  • Dreze, X. ve Zufryden, F. (1997). Testing web site design and promotional content. Journal of Advertising Research, 37, 77-91.
  • Eriş, E.D. (2007). Uluslararası pazarlarda Türk marinalarının çekiciliği ve pazarlama stratejileri. Ege Akademik Bakış, 7(1), 37-55.
  • Flavian, C., Gurrea, R. ve Orus, C. (2009). Web design: A key factor for the website success. Journal of Systems and Information Technology, 11(2), 168-184.
  • Geissler, G.L., Zinkhan, G.M. ve Watson, R.T. (2006). The influence of home page complexity on consumer attention, attitudes and purchase intent. Journal of Advertising, 35(2), 69-80.
  • Ho, C. ve Lee Y. (2007). The development of an e-travel service quality scale. Tourism Management, 28, 1434-1449.
  • Iwardeen, J.V., Wiele, T.V.D., Ball, L. ve Millen, R. (2004). Perceptions about the quality of web sites: A survey amongst students at Northeastern University and Erasmus University. Information Management, 41, 947-959.
  • Jeong, M. ve Lambert C.U. (2001). Adaptation of an inforation quality framework to measure customer’s behavioral intentions to use lodging web sites. Hospitality Management, 20, 129-146.
  • Jeong, M., Oh, H. ve Gregorie, M. (2003). Conceptualizing web site quality and it’s consequences in the lodging industry. Hospitality Management, 22, 161-175.
  • Küster, I. ve Vila, N. (2011). Successful SME web design through consumer focus groups. International Journal of Quality & Reliability Management, 28(2), 132-154.
  • Liu, C. ve Arnett, K.P. (2000). Exploring the factors associated with web site success in the context of electronic commerce. Information Management, 38, 23-33.
  • Onay, M. ve Keçeciler, D. (2014). Marina İşletmelerinde Stratejik Planlamaya Yönelik Çeşme Marina’da Bir Uygulama Model. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 59-72.
  • Rosen, D.E. ve Purinton, E. (2004). Web site design: Viewing the web as a cognitive landscape. Journal of Business Research, 57, 787-794.
  • Sarı, F. Ö. (2011). Marina İşletmelerinde Hizmet Yönetimi: Yatçıların Hizmet Kalitesi Algılamaları ile Marinadan Tatminleri, Tekrar Tercih ve Tavsiye Etme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin Analitik İncelemesi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Sarı, Y. ve Kozak, M. (2005). Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 9, 248-271. Schmidt, K.E., Liu, Y. ve Sridharan, S. (2009). Webpage aesthetics, performance and usability: Design variables and their effects. Ergonomics, 52(6), 631-643.
  • Schmidt, S., Cantallops, A.S. ve Dos Santos, C.P. (2008). The characteristics of hotel websites and their implications for website effectiveness. International Journal of Hospitality Management, 27, 504-516.
  • Taylor, M.J. ve England, D. (2006). Internet marketing: Web site navigational design issues. Marketing Intelligence & Planning, 24(1), 77-85.
  • Udo, G.J., Bagchi, K.K., ve Kirs, P.J. (2010). An assessment of customer’s e-service quality perception, satisfaction and intention. International Journal of Information Management, 30, 481-492.
  • İnternet Kaynakları
  • Deniz Ticaret Odası (DTO). (2017). Türkiye’deki Marinalar. http://www.denizticaretodasi.org.tr/Shared%20Documents/sektorraporu/2016_sektor_tr.pdf, Erişim Tarihi: 21.10.2017.
  • Dikeç, G. ve Töz, A.C. (2015). Marinalarda Sunulan Hizmetlerin Hizmet Kalitesi Değişkenlerinin Belirlenmesi. II. Ulusal Liman Kongresi http://ulk2015.deu.edu.tr/0026.pdf, Erişim Tarihi: 09.01.2018.
  • Internet Live Stats. (2017). İnternet Kullanımı Verileri. http://www.internetlivestats.com/, Erişim Tarihi: 17.11.2017.
  • Pektaş, G. Ö. E., Koraltürk G. ve Alkan G. (2015). Marina İşletmeciliğinde İlişkisel Pazarlama ile Marina Sakini Kavramı: Ataköy Marina Örneği. II. Ulusal Liman Kongresi http://ulk2015.deu.edu.tr/0031.pdf, Erişim Tarihi: 10.01.2018.

ARE MARINA WEB SITES USED EFFICIENTLY? FINDINGS AND EVALUATIONS

Yıl 2019, , 53 - 72, 27.05.2019
https://doi.org/10.18613/deudfd.565139

Öz

Marine business, as an indispensable component of
marine tourism, has been rapidly developed in the world. Beside its economic
returns, it provides competitive advantage to countries by fostering product
variety. Although it is a multifaceted field, the academic studies are limited to
marinas and it’s necessary to investigate marinas especially in marketing and
promotions field. This become more important since all businesses spread on
effort to transmit information about its’ products and services to it’s
customers in order to survive and to hold competitive advantage in today’s
severe market conditions.



                Having
a website is not the main issue for the businesses anymore while the way of
transmitting information and quality of information become more prominent. On
the other hand, a standart evaluation criterion about web site contents has not
been found in the literature and there is limited number of studies found in this
field. Therefore the main purpose of this paper is to fulfill the lack of
information and to evaluate marina web sites in Turkey. In the scope of this
study, marina web sites are evaluated by content analysis method and
suggestions are provided with the results obtained.

Kaynakça

  • Arlı, E. (2013). Marina İşletmeciliğinde İlişkisel Pazarlama Uygulamalarının Tekrar Satın Alma Niyeti, Tavsiye Etme Niyeti ve Memnuniyet Üzerindeki Etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 61-75.
  • Baierova, P., Tate, M. ve Hope, B. (2003). The Impact of Purpose for Web Use on User Preferences for Web Design Features. In: 7th Pacific Asia Conference on Information Systems, pp. 1853-1872. Adelaide, South Australia.
  • Benevolo, C. ve Spinelli, R. (2018). Evaluating the Quality of Web Communication in Nautical Tourism: A Suggested Approach. Tourism and Hospitality Research, 18(2), 229-241.
  • Buhalis, D. (1998). Strategic use of information tehnologies in the tourism industry. Tourism Management, 19 (5), 409-421.
  • Candemir, A., Zalluhoğlu, A.E. ve Karslı, C. (2015). Türkiye marinalarının web sitelerinin SERVQUAL ölçeği ile değerlendirilmesi. In: 2. Ulusal Liman Kongresi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Deng, L. ve Poole, M.S. (2010). Affect in web interfaces: A study of the impacts of web page visual complexity and order. MIS Quarterly, 34(4), 711-730.
  • Deng, L. ve Poole, M.S. (2012). Aesthetic design of e-commerce web pages – webpage complexity, order and preference. Electronic Commerce Research and Applications, 11, 420-440.
  • Dreze, X. ve Zufryden, F. (1997). Testing web site design and promotional content. Journal of Advertising Research, 37, 77-91.
  • Eriş, E.D. (2007). Uluslararası pazarlarda Türk marinalarının çekiciliği ve pazarlama stratejileri. Ege Akademik Bakış, 7(1), 37-55.
  • Flavian, C., Gurrea, R. ve Orus, C. (2009). Web design: A key factor for the website success. Journal of Systems and Information Technology, 11(2), 168-184.
  • Geissler, G.L., Zinkhan, G.M. ve Watson, R.T. (2006). The influence of home page complexity on consumer attention, attitudes and purchase intent. Journal of Advertising, 35(2), 69-80.
  • Ho, C. ve Lee Y. (2007). The development of an e-travel service quality scale. Tourism Management, 28, 1434-1449.
  • Iwardeen, J.V., Wiele, T.V.D., Ball, L. ve Millen, R. (2004). Perceptions about the quality of web sites: A survey amongst students at Northeastern University and Erasmus University. Information Management, 41, 947-959.
  • Jeong, M. ve Lambert C.U. (2001). Adaptation of an inforation quality framework to measure customer’s behavioral intentions to use lodging web sites. Hospitality Management, 20, 129-146.
  • Jeong, M., Oh, H. ve Gregorie, M. (2003). Conceptualizing web site quality and it’s consequences in the lodging industry. Hospitality Management, 22, 161-175.
  • Küster, I. ve Vila, N. (2011). Successful SME web design through consumer focus groups. International Journal of Quality & Reliability Management, 28(2), 132-154.
  • Liu, C. ve Arnett, K.P. (2000). Exploring the factors associated with web site success in the context of electronic commerce. Information Management, 38, 23-33.
  • Onay, M. ve Keçeciler, D. (2014). Marina İşletmelerinde Stratejik Planlamaya Yönelik Çeşme Marina’da Bir Uygulama Model. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 59-72.
  • Rosen, D.E. ve Purinton, E. (2004). Web site design: Viewing the web as a cognitive landscape. Journal of Business Research, 57, 787-794.
  • Sarı, F. Ö. (2011). Marina İşletmelerinde Hizmet Yönetimi: Yatçıların Hizmet Kalitesi Algılamaları ile Marinadan Tatminleri, Tekrar Tercih ve Tavsiye Etme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin Analitik İncelemesi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Sarı, Y. ve Kozak, M. (2005). Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 9, 248-271. Schmidt, K.E., Liu, Y. ve Sridharan, S. (2009). Webpage aesthetics, performance and usability: Design variables and their effects. Ergonomics, 52(6), 631-643.
  • Schmidt, S., Cantallops, A.S. ve Dos Santos, C.P. (2008). The characteristics of hotel websites and their implications for website effectiveness. International Journal of Hospitality Management, 27, 504-516.
  • Taylor, M.J. ve England, D. (2006). Internet marketing: Web site navigational design issues. Marketing Intelligence & Planning, 24(1), 77-85.
  • Udo, G.J., Bagchi, K.K., ve Kirs, P.J. (2010). An assessment of customer’s e-service quality perception, satisfaction and intention. International Journal of Information Management, 30, 481-492.
  • İnternet Kaynakları
  • Deniz Ticaret Odası (DTO). (2017). Türkiye’deki Marinalar. http://www.denizticaretodasi.org.tr/Shared%20Documents/sektorraporu/2016_sektor_tr.pdf, Erişim Tarihi: 21.10.2017.
  • Dikeç, G. ve Töz, A.C. (2015). Marinalarda Sunulan Hizmetlerin Hizmet Kalitesi Değişkenlerinin Belirlenmesi. II. Ulusal Liman Kongresi http://ulk2015.deu.edu.tr/0026.pdf, Erişim Tarihi: 09.01.2018.
  • Internet Live Stats. (2017). İnternet Kullanımı Verileri. http://www.internetlivestats.com/, Erişim Tarihi: 17.11.2017.
  • Pektaş, G. Ö. E., Koraltürk G. ve Alkan G. (2015). Marina İşletmeciliğinde İlişkisel Pazarlama ile Marina Sakini Kavramı: Ataköy Marina Örneği. II. Ulusal Liman Kongresi http://ulk2015.deu.edu.tr/0031.pdf, Erişim Tarihi: 10.01.2018.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ö. Devrim Yılmaz

Efe Can Serçek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Yılmaz, Ö. D., & Serçek, E. C. (2019). MARİNA WEB SİTELERİ ETKİN KULLANILIYOR MU? BULGULAR VE DEĞERLENDİRMELER. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 11, 53-72. https://doi.org/10.18613/deudfd.565139
AMA Yılmaz ÖD, Serçek EC. MARİNA WEB SİTELERİ ETKİN KULLANILIYOR MU? BULGULAR VE DEĞERLENDİRMELER. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Mayıs 2019;11:53-72. doi:10.18613/deudfd.565139
Chicago Yılmaz, Ö. Devrim, ve Efe Can Serçek. “MARİNA WEB SİTELERİ ETKİN KULLANILIYOR MU? BULGULAR VE DEĞERLENDİRMELER”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 11, Mayıs (Mayıs 2019): 53-72. https://doi.org/10.18613/deudfd.565139.
EndNote Yılmaz ÖD, Serçek EC (01 Mayıs 2019) MARİNA WEB SİTELERİ ETKİN KULLANILIYOR MU? BULGULAR VE DEĞERLENDİRMELER. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 11 53–72.
IEEE Ö. D. Yılmaz ve E. C. Serçek, “MARİNA WEB SİTELERİ ETKİN KULLANILIYOR MU? BULGULAR VE DEĞERLENDİRMELER”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 11, ss. 53–72, 2019, doi: 10.18613/deudfd.565139.
ISNAD Yılmaz, Ö. Devrim - Serçek, Efe Can. “MARİNA WEB SİTELERİ ETKİN KULLANILIYOR MU? BULGULAR VE DEĞERLENDİRMELER”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 11 (Mayıs 2019), 53-72. https://doi.org/10.18613/deudfd.565139.
JAMA Yılmaz ÖD, Serçek EC. MARİNA WEB SİTELERİ ETKİN KULLANILIYOR MU? BULGULAR VE DEĞERLENDİRMELER. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2019;11:53–72.
MLA Yılmaz, Ö. Devrim ve Efe Can Serçek. “MARİNA WEB SİTELERİ ETKİN KULLANILIYOR MU? BULGULAR VE DEĞERLENDİRMELER”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 11, 2019, ss. 53-72, doi:10.18613/deudfd.565139.
Vancouver Yılmaz ÖD, Serçek EC. MARİNA WEB SİTELERİ ETKİN KULLANILIYOR MU? BULGULAR VE DEĞERLENDİRMELER. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2019;11:53-72.

Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.

Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts


download    download   download

                                               18441     23882   23881      13875                                                                     27606  13880 13876  27184   download