Deniz turizminin vazgeçilmez bir bileşeni olan marina
işletmeciliği Dünya’da hızla gelişim göstermekte ve ekonomik getirisinin
yanısıra turistik ürün çeşitliliği ile de ülkelere rekabet üstünlüğü sağlamaktadır.
Rekabetin giderek arttığı günümüzde çalışma alanı ne olursa olsun tüm
işletmeler bulundukları sektörde rekabet üstünlüğüne sahip olabilmek için
sundukları ürün ve hizmetler hakkındaki bilgileri tüketicilerine hızlı ve etkin
biçimde iletme çabasındadır. İşletme ve tüketici arasında kurulan bu iletişim
çok yönlü olmakla birlikte tanıtım ve pazarlama çalışmaları açısından büyük
önem taşımaktadır.
Günümüzde başarılı işletmelerin tanıtım ve pazarlama
açısından interneti etkili bir kitle iletişim aracı olarak kullandığı
görülmektedir. Burada temel konu işletmelerin web sayfaları ile tüketicilerine
hangi bilgileri, nasıl ilettiğidir. Bununla birlikte işletmelerin web sitelerinde
hangi bilgilere yer vermesi gerektiğine yönelik standart bir değerlendirme
kriteri bulunmamakta ve marinalarda etkin web sitesi kullanımı konusunda da sınırlı
sayıda araştırmaya rastlanmıştır. Bu nedenle çalışmanın temel amacı alandaki bu
eksikliği gidermek ve işletmecilere yol göstermek açısından Türkiye’de faaliyet
gösteren marinalara ait web sitelerini içerik analizi yöntemi ile
değerlendirmek ve yetersizlikleri belirlemektir. Araştırma kapsamında Türkiye’de
faaliyet gösteren marina web içerik analizi yöntemi ile incelenmekte ve elde
edilen bulgularla marinalara öneriler sunulmaktadır.
İçerik analizi Marina Web sitesi Deniz turizmi Turizm İşletmeciliği
Marine business, as an indispensable component of
marine tourism, has been rapidly developed in the world. Beside its economic
returns, it provides competitive advantage to countries by fostering product
variety. Although it is a multifaceted field, the academic studies are limited to
marinas and it’s necessary to investigate marinas especially in marketing and
promotions field. This become more important since all businesses spread on
effort to transmit information about its’ products and services to it’s
customers in order to survive and to hold competitive advantage in today’s
severe market conditions.
Having
a website is not the main issue for the businesses anymore while the way of
transmitting information and quality of information become more prominent. On
the other hand, a standart evaluation criterion about web site contents has not
been found in the literature and there is limited number of studies found in this
field. Therefore the main purpose of this paper is to fulfill the lack of
information and to evaluate marina web sites in Turkey. In the scope of this
study, marina web sites are evaluated by content analysis method and
suggestions are provided with the results obtained.
Content analysis Marina Web site Marine tourism Tourism Management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts