Marinalardan hizmet alan yatların yoğun dönemlerde
açıkta bekleme yapmaları veya ihtiyaç duydukları hizmete hemen ulaşamamaları
söz konusudur. Yat sahipleri için bu durum sefer maliyetlerini arttırmakta ve
çekme-atma, bakım-tutum gibi hizmetleri zamanında alamayan yatların değer
kaybına uğramasına sebep olmaktadır. Bekleme süresini azaltarak hizmete ulaşımı
kolaylaştırmak için yapılacakların başında ilgili marinadaki bağlama yeri
kapasitesinin arttırılması gelmektedir. Marinalar için bağlama kapasitesinin arttırılması
büyük yatırım planlamalarını beraberinde getirmektedir. Bu çalışmanın amacı,
sıkışıklık yaşayan Muğla Büyükşehir Belediyesi Bodrum Marina’nın yoğunluğunun analiz edilmesi ve ilgili marinanın
optimum bağlama yeri kapasitesinin belirlenmesidir. Sıkışıklığa bağlı olarak
gelişen hizmet açığını ortadan kaldırmak için gerekli operasyonel ve yönetimsel
tedbirlerin belirlenmesi için Bodrum Marina’dan alınan veriler kuyruk teorisi
yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Bekleme süresi maliyetini en aza
indirgemek amacıyla kuyruk teorisi yaklaşımının uygulanması, marinadaki bağlama
yeri sayısının yeterli olup olmadığını ortaya koymuştur. Sonuçlara göre marina
yöneticilerine bağlama yeri kapasiteleri konusunda almaları gereken önlemler
hakkında tavsiyelerde bulunulmuştur.
Yachts may not anchor in marinas during peak periods
and cannot reach the service they need. For yacht owners, this increase the
costs of the voyage and causes the yachts to lose value due to the lack of
timely services such as wintering, repair and maintenance. In order to
facilitate access to the service and decrease the waiting time, the first thing
to do is to increase the mooring capacity of the marinas which requires large
investment planning. The aim of this study is to analyze the traffic of the
Bodrum Marina of Mugla Metropolitan Municipality, which is experiencing
congestion, and to determine the optimum mooring capacity. In order to determine the operational and managerial
measures necessary to overcome the service gap that has been developed due to
the congestion, the data provided from Bodrum Marina were analyzed using
queuing theory approach. The application of
the queuing theory approach to reduce the cost of waiting time to the least
possible amount has made it clear whether the number of mooring points in the
marina is sufficient. According to the
results, recommendations have been made to the marina managers about the
precautions they should take regarding the mooring capacities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts