The
purpose of the IMO is to reduce the number of ship accidents, which have both
economic and human costs. IMO regulations define what is required for voyages
to be safe. The primary mechanism for checking compliance are surveys which are
performed by member states. These check both technical and human-related
aspects of the ship. The first includes the features of the ship and the
equipment on board. The latter is regarding competencies of the personnel.
There are significant discrepancies in the effectiveness of surveys in
different regions. Over recent years Turkish ships have
transitioned from performing poorly in surveys to performing well. We argue
this is the result of a series of legislative decisions. We identify which
legislative decisions these are and present them as a repeatable recipe.
Countries facing similar difficulties can follow this example with the aim of
improving IMO compliance; which in turn means economic benefits, less accidents
and less lives lost.
Ship Accidents Flag State Whitelist Black List Imo Regulations
IMO’nun amacı hem ekonomik hem de insani
kayıplara yol açan gemi kazalarının azaltılmasıdır. IMO tarafından yapılan
düzenlemeler gemilerin güvenli seyri için yapılması gerekenleri içermektedir.
Düzenlemeler ile uyumluluğun kontrol edilmesi için kullanılan temel mekanizma,
IMO’nun isteği ile üye devletler tarafından yapılan denetimlerdir. Bu
denetimlerin birincisi hem geminin hem de üzerindeki cihazların teknik
özellikleridir. İkincisi ise gemide bulunması gereken personel sayısı ve bu
personelin sahip olduğu niteliklere ilişkindir. Dünyanın farklı bölgelerinde
denetimlerin ne derece etkili uygulanabildiği konusunda ciddi tutarsızlıklar
vardır. Türk bandıralı gemiler geçmişte denetimlerde kötü sonuç aldıkları için
kara listede yer almışlardır. Ancak 2006 yılından itibaren bu denetimlerden iyi
sonuçlar alarak beyaz listede geçiş yapmışlardır. Bunun yapılan bir dizi yasal
düzenlemenin sonucu olduğunu savunmaktayız. Hangi düzenlemelerin etkili
olduğunu belirlemek konusunda yaptığımız çalışmanın sonuçlarını, bu Makalede
öneri olarak sunmaktayız. Benzer sorunları yaşayan ülkeler bu Makaledeki
örnekler ve önerilerden yola çıkarak IMO denetimlerinde sağladıkları başarı
oranını artırabilirler. Bunun anlamı ise sağladığı ekonomik faydanın ötesinde
daha az kaza ve daha az hayat kaybedilmesi demektir.
Gemi Kazaları Bayrak Devleti Beyaz Liste Kara Liste IMO Düzenlemeleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts