Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİMİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI: TERSANE İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2022, , 80 - 98, 30.06.2022
https://doi.org/10.18613/deudfd.927290

Öz

İşletmelerin mesajını hedef kitleye iletmek için kullandıkları kurumsal web siteleri en önemli iletişim araçları haline gelmiştir. Bu araçlar sadece üretilen ve müşterilere sunulan ürün ya da hizmetler için değil aynı zamanda işletmelerin diğer fonksiyonları için de kullanılmaktadır. Bu çalışma ile işletmelerin insan kaynakları iletişiminde web sitelerini nasıl kullandıkları tersane işletmeleri özelinde incelenmiş ve özellikle potansiyel çalışanlar için işletmelerini çekici hale getirmek üzere onlara sundukları önermeler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma örneklemini 79 tersane işletmesi oluşturmaktadır. Bu tersanelerin sadece 32 tanesinin web sitesinde insan kaynakları ya da kariyer bölümü olduğu, bunların birçoğunda da sadece iş başvurusu yapılabilecek bağlantılar bulunduğu görülmüştür. 17 web sitesinde ise işletmenin insan kaynakları politikası, işe alım süreçleri, eğitim ve gelişim ile ücret gibi konular hakkında açıklama bulunduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında, tersane işletmelerinin kurumsal sosyal sorumluluk ve iş güvenliği konularına verdikleri önem de sıklıkla vurgulanmıştır. Bu başlıklar altında müşteriler için bir cazibe yaratmak temel amaç olsa da, bahsedilen hususların potansiyel işgücü için de işveren çekiciliği bağlamında bir cazibe yaratacağı söylenebilir.

Kaynakça

  • Afolabi, A. O., Fagbenle, O. I., Ojelabi, R. A., Amusan, L. M., Tunji-Olayeni, P. F. ve Daniyan, V. (2018). Development of a web-based human resource sourcing system for labour only contracts. Construction Research Congress, 736-746, New Orleans, Louisiana, USA.
  • Allen, D. G., Mahto, R. V., ve Otondo, R. F. (2007). Web-based recruitment: Effects of information, organizational brand, and attitudes toward a Web site on applicant attraction. Journal of Applied Psychology, 92(6), 1696-1708.
  • Ayaz, Ali (2017). Gizli Formülleriyle İşveren Markası, İstanbul: Realta Danışmanlık.
  • Backhaus, K. ve Tikoo, S. (2004). Conceptualizing and Researching Employer Branding, Career Development International, 9(5), 501-517.
  • Barrow, S. ve Mosley, R. (2005). The Employer Brand: Kavramın Yaratıcısından Güçlü Bir İşveren Markası Oluşturmanın Sırları, İstanbul: Realta Danışmanlık.
  • Baş, Türker (2011). İşveren Markası: Yüksek Nitelikli Çalışanları Çekmenin ve Elde Tutmanın Anahtarı, İstanbul: Optimist Yayım ve Dağıtım.
  • Baum, M., ve Kabst, R. (2014). The effectiveness of recruitment advertisements and recruitment websites: Indirect and interactive effects on applicant attraction. Human Resource Management, 53(3), 353-378.
  • Bussin, M. ve Mouton, H. (2019). Effectiveness of employer branding on staff retention and compensation expectations. South African Journal of Economic and Management Sciences, 22(1),1-8.
  • Chhabra, N. L., ve Sharma, S. (2014). Employer branding: strategy for improving employer attractiveness. International Journal of Organizational Analysis. 22(1), 48-60.
  • Chou, C. C., ve Chang, P. L. (2004). Core competence and competitive strategy of the Taiwan shipbuilding industry: a resource-based approach. Maritime Policy & Management, 31(2), 125-137.
  • Cober, R. T., Brown, D. J., Levy, P. E., Cober, A. B. ve Keeping, L. M. (2003). Organizational web sites: Web site content and style as determinants of organizational attraction. International Journal of Selection and Assessment, 11(2‐3), 158-169.
  • Cober, R. T., Brown, D. J., ve Levy, P. E. (2004). Form, content, and function: An evaluative methodology for corporate employment web sites. Human Resource Management: Published in Cooperation with the School of Business Administration, The University of Michigan and in alliance with the Society of Human Resources Management, 43(2‐3), 201-218.
  • Connelly, B. L., Certo, S. T., Ireland, R. D. ve Reutzel, C. R. (2011). Signaling Theory: A Review and Assessment. Journal of management, 37(1), 39-67.
  • Cornelissen, J. P. (2008). Corporate communication. The International Encyclopedia of Communication. London: SAGE Publications Ltd,
  • Çiçek, H., Demirel, M., ve Onat, O. K. (2010). İşletmelerin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma: Burdur İli Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 187-206.
  • Deniz Ticaret Odası, Denizcilik Sektör Raporu 2020 https://www.denizticaretodasi.org.tr/media/SharedDocuments/sektorraporu/sektor_raporu_tr_2020.pdf Erişim Tarihi: 10.02.2021.
  • Doğan, A. (2011). Elektronik insan kaynakları yönetimi ve fonksiyonları. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 2(2), 51-80.
  • Dyhre, Anna ve Parment, Anders (2013). Employer Branding – Allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare. Liber.
  • Ehrhart, K. H., Mayer, D. M., ve Ziegert, J. C. (2012). Web-based recruitment in the Millennial generation: Work–life balance, website usability, and organizational attraction. European Journal of Work and Organizational Psychology, 21(6), 850-874.
  • Evertz, L., Kollitz, R., ve Süß, S. (2019). Electronic word-of-mouth via employer review sites–the effects on organizational attraction. The International Journal of Human Resource Management, 1-30.
  • Doğu Marmara Kalkınma Ajansı, Gemi İnşa Sanayi Sektör Raporu, 2013, https://www.ytso.org.tr/uploads/publication_2.pdf, Erişim Tarihi: 10.09.2020.
  • Gümüş, M., ve Öksüz, B. (2010). İtibarın temel taşı olarak kurumsal iletişim: kurumsal itibar sürecinde iletişimin rolü ve önemi. Marmara İletişim Dergisi, 16, 111-124.
  • Heilmann, P., Saarenketo, S., ve Liikkanen, K. (2013). Employer branding in power industry. International Journal of Energy Sector Management, 7(2), 283–302.
  • Köse, G. (2018). İnsan Kaynakları Yönetiminin Derin İçgörüsü: Yetenek Yönetimi ve İşveren Markası İlişkisi. Journal Of International Social Research, 11(56).
  • Lebekwe, M., ve Güran, R. (2018). Türkiye’de elektronik işe alım kullanımına yönelik bir araştırma. Marmara Journal of Economics, 2(1), 89-104.
  • Mishra, A., ve Akman, I. (2010). Information technology in human resource management: An empirical assessment. Public Personnel Management, 39(3), 271-290.
  • Narcıkara, E., Gürol, Y. ve Üzmez, A. (2016). İşveren Markası Oluşturma: Katılım Bankası Örneği, İşletme & Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 45-58.
  • Öksüz, B. (2011). E-işe alım sürecinde kurumsal web sitelerinin kullanımı ve konu üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 7(14).
  • Sengupta, A., Bamel, U.ve Singh, P. (2015). Value Proposition Framework: Implications for Employer Branding. Decision, 42(3), 307-323.
  • Shamim, S., Cang, S., Yu, H., ve Li, Y. (2016, July). Management approaches for Industry 4.0: A human resource management perspective. IEEE Congress on Evolutionary Computation (CEC) (5309-5316). IEEE.
  • Sjovall, J. (2017) What Makes the EVP So Important to Your Employer Brand?. https://universumglobal.com/ Erişim Tarihi: 05.01.2021.
  • Steyn, B. (2003). From strategy to corporate communication strategy: A conceptualisation. Journal of communication management. 8(2)168-183.
  • Stone, D. L., E. F. Stone-Romero ve Lukaszewski, K. (2006), Factors Affecting The Acceptance and Effectiveness of Electronic Human Resource Systems, Human Resource Management Review, 16(2), 229–244.
  • Tosun, N. B. (2003). Kurumsal iletişim sürecinde reklam ve imaj yönetiminin bütünleşik konumu. T.C. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 17(1), 173-191.
  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Ulaşan ve Erişen Türkiye 2020, https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/bakanlik-yayinlari/revize-ulasan-ve-erisen-turkiye-2020-20210319-100631.pdf, Erişim Tarihi: 15.02.2021.
  • Will, M., ve Porak, V. (2000). Corporate communication in the new media environment: A survey of 150 corporate communication web sites. International Journal on Media Management, 2(3-4), 195-201.
  • Wickramasinghe, V. (2010). Employee perceptions towards web-based human resource management systems in Sri Lanka. The International Journal of Human Resource Management, 21(10), 1617-1630.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Deniz Mühendisliği (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur Saylan 0000-0002-1982-9594

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Saylan, O. (2022). İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİMİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI: TERSANE İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 14(1), 80-98. https://doi.org/10.18613/deudfd.927290
AMA Saylan O. İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİMİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI: TERSANE İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Haziran 2022;14(1):80-98. doi:10.18613/deudfd.927290
Chicago Saylan, Onur. “İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİMİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI: TERSANE İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 14, sy. 1 (Haziran 2022): 80-98. https://doi.org/10.18613/deudfd.927290.
EndNote Saylan O (01 Haziran 2022) İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİMİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI: TERSANE İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 14 1 80–98.
IEEE O. Saylan, “İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİMİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI: TERSANE İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 1, ss. 80–98, 2022, doi: 10.18613/deudfd.927290.
ISNAD Saylan, Onur. “İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİMİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI: TERSANE İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 14/1 (Haziran 2022), 80-98. https://doi.org/10.18613/deudfd.927290.
JAMA Saylan O. İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİMİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI: TERSANE İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2022;14:80–98.
MLA Saylan, Onur. “İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİMİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI: TERSANE İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 1, 2022, ss. 80-98, doi:10.18613/deudfd.927290.
Vancouver Saylan O. İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİMİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI: TERSANE İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2022;14(1):80-98.

Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.

Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts


download    download   download

                                               18441     23882   23881      13875                                                                     27606  13880 13876  27184   download