Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARİNALARDA “DENİZ OPERASYON İŞLEMLERİ” SÜREÇ ANALİZİ: ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI

Yıl 2017, , 1 - 26, 29.03.2017
https://doi.org/10.18613/deudfd.297687

Öz

Her sektörde mevcut olan
yoğun rekabet marina işletmeleri arasında da söz konusudur. Marina
işletmelerinin bu rekabet ortamında mevcut kalite seviyelerini koruyup
geliştirirken aynı zamanda varlıklarını devam ettirebilmeleri, karlılıklarını
sürdürebilmeleri ve işletmelerini geliştirebilmeleri gerekmektedir. Bu noktada
ise süreç yönetimi kapsamında marinalarda “süreç analizi” kavramı önemli bir
unsur olarak karşımıza çıkmaktadır.




Marina işletmelerinde sunulan
ve marinanın temel faaliyetleri ile ilgili hizmetlerle doğrudan ilgili olan ana
süreç “Deniz Operasyon İşlemleri Süreci”dir. Bu çalışmada, bir marina
işletmesinde gerçekleştirilen örnek olay çalışması kapsamında, bu ana süreç ile
alakalı iş süreçlerinin mevcut durumunun anlaşılması, analiz edilmesi ve değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Uygulamanın gerçekleştirildiği marina işletmesinde, Deniz
Operasyon İşlemleri ile ilgili yedi alt süreç analiz edilmiş, haritalandırılmış
ve değerlendirilmiştir.




Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Atlay Işık, D. (2010). Yat turizminde holistik pazarlama ve Türkiye için farklılaştırma stratejileri, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Balcı, S. (2011). Marinalarda teknik ve operasyonel yönetim: Bilişim sistemlerinin geliştirilmesi üzerine bir uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bezirgan, A.E. (2009). Marina yatırımlarına sektörel yaklaşım: Ege’de ve ülkemizdeki son durum. 1. Uluslararası İzmir Ulaşım Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İzmir.
  • Blokdijk, G. (2008). Business Process Management BPM 100 Success Secrets, 100 Most Asked Questions on BPM Implementation, Process, Software, Tools and Solutions. Brisbane, Australia: Emereo Pty Ltd.
  • Bozkurt, R. (2003). Süreç İyileştirme. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
  • DeToro, I. ve McCabe, T. (1997). How to stay flexible and elude fads. Quality Progress, 30(3), 55-60.
  • Erten, S. (2010). Lojistik süreç yönetimi bir kamu kurumu analizi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Eynullayev, C. (2004). Süreç haritalama teknikleri kullanılarak süreç yönetimi gerçekleştirme üzerine bir çalışma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Eyüboğlu, F. (2010). Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirme. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Grönroos, C. (1999). Relationship marketing: Challenges for the organization. Journal of Business Research, 46(3), 327-335.
  • Harrington, H.J. (1991). Business Process Improvement: The Breakthrough Strategy for Total Quality, Productivity, and Competitiveness. New York, USA: McGraw-Hill.
  • Harrington, H.J. (1995). Continuous versus breaktrough improvement: Finding the right answer. MCB Universty Press, California, Business Process Reengineering & Management Journal, 1(3).
  • Hung, D. ve Chen, D.T.V. (2007). Context–process authenticity in learning: implications for identity enculturation and boundary crossing. Educational Technology Research and Development, 55(2), 147-167.
  • Jeston, J. ve Nelis, J. (2014). Business Process Management: Practical Guidelines to Successful Implementations. Oxford, UK: Elsevier Ltd.
  • ICOMIA (2005). Sources of Marina Information. ICOMIA Library. UK: ICOMIA Publications.
  • İslamoğlu, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Karapınar, S. (2006). İş akışı analizi yoluyla bir hastane işletmesinde süreç iyileştirme çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Klein, M. ve Zviely, D. (2001). The environmental impact of marina development on adjacent beaches: a case study of the Herzliya Marina, Israel. Applied Geography, 21, 145-156.
  • Özdemir, A. (2010). Yönetim Biliminde Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Rivero, N., Dafforn K., Coleman, M. ve Johnston, E. (2013). Environmental and ecological changes associated with a marina. Biofouling: The Journal of Bioadhesion and Biofilm Research, 29(7), 803-815.
  • Sarı, F. (2011). Marina işletmelerinde hizmet yönetimi: yatçıların hizmet kalitesi algılamaları ile marinadan tatminleri, tekrar tercih ve tavsiye etme eğilimleri arasındaki ilişkinin analitik incelemesi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Sevinç, F. (2014). Yat limanı işletmeleri yönetiminde rekabet stratejileri ve Türkiye’deki uygulamalar, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, On sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2011). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Stewart, C.J. ve Cash, W.B. (1985). Interviewing: Principles and Practices. Dubuque, IO: Wm. C. Brown Pub.
  • Webb, J.A. ve Keough, M.J. (2000). Effects of two marinas on the composition of fouling assemblages. Biofouling: The Journal of Bioadhesion and Biofilm Research, 16(2-4), 345-360.
  • Anderson, W.W. (1993). Marina Management in the 90s: A US Perspective, www.icomia.com, Erişim Tarihi: 13.04.2015
  • Gedik, M. (2008). Türkiye'de Yatçılık ve Marina Sektöründe Durum,

PROCESS ANALYSIS OF “MARINE OPERATIONS ACTIVITIES” IN MARINAS: A CASE STUDY

Yıl 2017, , 1 - 26, 29.03.2017
https://doi.org/10.18613/deudfd.297687

Öz

Intense competition existing in all sectors is also
observed between marina businesses.
In this highly competitive environment, marinas,
should maintain their existence, sustain their profitability and develop their
corporations while they preserve and improve their quality. At this point, as
an important concept in process management, “process analysis” emerges as vital
element for the businesses.




The main process which is
directly related to the major services offered in marina businesses is
‘The Process of
Marine Operations Activities”. This study aims to analyze the sub work
processes within the marine operation activities, understand the current
situation and provide evaluations for each process of a selected marina within
the context of a case study. Seven sub-work processes of 
the Marine Operations Activities in the selected
marina have been analyzed; mapped and evaluated.





Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Atlay Işık, D. (2010). Yat turizminde holistik pazarlama ve Türkiye için farklılaştırma stratejileri, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Balcı, S. (2011). Marinalarda teknik ve operasyonel yönetim: Bilişim sistemlerinin geliştirilmesi üzerine bir uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bezirgan, A.E. (2009). Marina yatırımlarına sektörel yaklaşım: Ege’de ve ülkemizdeki son durum. 1. Uluslararası İzmir Ulaşım Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İzmir.
  • Blokdijk, G. (2008). Business Process Management BPM 100 Success Secrets, 100 Most Asked Questions on BPM Implementation, Process, Software, Tools and Solutions. Brisbane, Australia: Emereo Pty Ltd.
  • Bozkurt, R. (2003). Süreç İyileştirme. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
  • DeToro, I. ve McCabe, T. (1997). How to stay flexible and elude fads. Quality Progress, 30(3), 55-60.
  • Erten, S. (2010). Lojistik süreç yönetimi bir kamu kurumu analizi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Eynullayev, C. (2004). Süreç haritalama teknikleri kullanılarak süreç yönetimi gerçekleştirme üzerine bir çalışma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Eyüboğlu, F. (2010). Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirme. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Grönroos, C. (1999). Relationship marketing: Challenges for the organization. Journal of Business Research, 46(3), 327-335.
  • Harrington, H.J. (1991). Business Process Improvement: The Breakthrough Strategy for Total Quality, Productivity, and Competitiveness. New York, USA: McGraw-Hill.
  • Harrington, H.J. (1995). Continuous versus breaktrough improvement: Finding the right answer. MCB Universty Press, California, Business Process Reengineering & Management Journal, 1(3).
  • Hung, D. ve Chen, D.T.V. (2007). Context–process authenticity in learning: implications for identity enculturation and boundary crossing. Educational Technology Research and Development, 55(2), 147-167.
  • Jeston, J. ve Nelis, J. (2014). Business Process Management: Practical Guidelines to Successful Implementations. Oxford, UK: Elsevier Ltd.
  • ICOMIA (2005). Sources of Marina Information. ICOMIA Library. UK: ICOMIA Publications.
  • İslamoğlu, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Karapınar, S. (2006). İş akışı analizi yoluyla bir hastane işletmesinde süreç iyileştirme çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Klein, M. ve Zviely, D. (2001). The environmental impact of marina development on adjacent beaches: a case study of the Herzliya Marina, Israel. Applied Geography, 21, 145-156.
  • Özdemir, A. (2010). Yönetim Biliminde Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Rivero, N., Dafforn K., Coleman, M. ve Johnston, E. (2013). Environmental and ecological changes associated with a marina. Biofouling: The Journal of Bioadhesion and Biofilm Research, 29(7), 803-815.
  • Sarı, F. (2011). Marina işletmelerinde hizmet yönetimi: yatçıların hizmet kalitesi algılamaları ile marinadan tatminleri, tekrar tercih ve tavsiye etme eğilimleri arasındaki ilişkinin analitik incelemesi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Sevinç, F. (2014). Yat limanı işletmeleri yönetiminde rekabet stratejileri ve Türkiye’deki uygulamalar, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, On sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2011). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Stewart, C.J. ve Cash, W.B. (1985). Interviewing: Principles and Practices. Dubuque, IO: Wm. C. Brown Pub.
  • Webb, J.A. ve Keough, M.J. (2000). Effects of two marinas on the composition of fouling assemblages. Biofouling: The Journal of Bioadhesion and Biofilm Research, 16(2-4), 345-360.
  • Anderson, W.W. (1993). Marina Management in the 90s: A US Perspective, www.icomia.com, Erişim Tarihi: 13.04.2015
  • Gedik, M. (2008). Türkiye'de Yatçılık ve Marina Sektöründe Durum,
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Koç Bu kişi benim

Çimen Karataş Çetin

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Koç, E., & Karataş Çetin, Ç. (2017). MARİNALARDA “DENİZ OPERASYON İŞLEMLERİ” SÜREÇ ANALİZİ: ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi1-26. https://doi.org/10.18613/deudfd.297687
AMA Koç E, Karataş Çetin Ç. MARİNALARDA “DENİZ OPERASYON İŞLEMLERİ” SÜREÇ ANALİZİ: ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Published online 01 Mart 2017:1-26. doi:10.18613/deudfd.297687
Chicago Koç, Elif, ve Çimen Karataş Çetin. “MARİNALARDA ‘DENİZ OPERASYON İŞLEMLERİ’ SÜREÇ ANALİZİ: ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, Mart (Mart 2017), 1-26. https://doi.org/10.18613/deudfd.297687.
EndNote Koç E, Karataş Çetin Ç (01 Mart 2017) MARİNALARDA “DENİZ OPERASYON İŞLEMLERİ” SÜREÇ ANALİZİ: ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 1–26.
IEEE E. Koç ve Ç. Karataş Çetin, “MARİNALARDA ‘DENİZ OPERASYON İŞLEMLERİ’ SÜREÇ ANALİZİ: ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, ss. 1–26, Mart 2017, doi: 10.18613/deudfd.297687.
ISNAD Koç, Elif - Karataş Çetin, Çimen. “MARİNALARDA ‘DENİZ OPERASYON İŞLEMLERİ’ SÜREÇ ANALİZİ: ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Mart 2017. 1-26. https://doi.org/10.18613/deudfd.297687.
JAMA Koç E, Karataş Çetin Ç. MARİNALARDA “DENİZ OPERASYON İŞLEMLERİ” SÜREÇ ANALİZİ: ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2017;:1–26.
MLA Koç, Elif ve Çimen Karataş Çetin. “MARİNALARDA ‘DENİZ OPERASYON İŞLEMLERİ’ SÜREÇ ANALİZİ: ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 2017, ss. 1-26, doi:10.18613/deudfd.297687.
Vancouver Koç E, Karataş Çetin Ç. MARİNALARDA “DENİZ OPERASYON İŞLEMLERİ” SÜREÇ ANALİZİ: ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2017:1-26.

Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.

Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts


download    download   download

                                               18441     23882   23881      13875                                                                                                     27606    13880  13876   27184    download