Araştırma Makalesi
PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ

Yıl 2020, Cilt 12, 15 - 32, 05.10.2020
https://doi.org/10.18613/deudfd.803379

Öz

Gemi büyüklüğü ve çeşitliliğinin artışı, liman vinçlerinin teknolojik ve yapısal olarak değişimine neden olmaktadır. Bu değişim, ekipman seçiminin liman kapasite planlamaları, verimlilik hedefleri, mevcut gereklilikler ve amaçlar doğrultusunda yapılmasını gerektirmektedir. Bu yüzden çalışmanın ana amacı, gemilerden sahile konteyner elleçleyen liman ekipmanları arasındaki operasyonel verimliliği uygulamalı olarak karşılaştırmak ve doğru ekipmanı seçmektir. Araştırmada “Small-N” karşılaştırmalı analiz metodu, ekipmanların üstün ve zayıf yönlerinin tespit edilebilmesi amacıyla tercih edilmiştir. Çalışma için geliştirilen özgün bir simülasyon yazılımı aracılığı ile 2 adet MHC (Mobile Harbour Crane) ve 1 adet SSG (Ship to Shore Gantry Crane) ekipmanlarına ait veriler kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları göstermektedir ki liman ekipman seçimi, ekipmanlarının saatlik hareketlerine göre değişmektedir. Gemi sahipleri limanın verdiği hizmete odaklandığından ötürü liman-hat anlaşmaları minimum hareket sayı sınırına kadar yapılmaktadır. Bu noktada MHC’lerin yanal hareketleri yüzünden vinç ve hareket sayısı kısıtlanmakta ve sonuç olarak STS’ler konteyner operasyonlarında önemli bir rekabetçi avantaj sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Bartošek, A ve Marek, O. (2013), Quay Cranes in Container Terminals, Transaction on Transport Sciences, 6(1), 9-18.
  • Beškovnik, B. (2008). Measuring and increasing the productivity model on maritime container terminals. Pomorstvo, 22(2), 171-183. Bugaric, U. S., Petrovic, D. B., Jeli, Z. V ve Petrovic, D. V. (2012). Optimal Utilization of the Terminal for Bulk Cargo Unloading. Simulation, 88(12), 1508–1521.
  • Choi, Y.-S. (2004). Simulation Study for Performance Measures of Resources in a Port Container Terminal. International Journal of Navigation and Port Research, 28(7), 587–591.
  • Dahal, K., Galloway, S., & Hopkins, I. (2007). Modelling, simulation and optimisation of port system management. International Journal of Agile Systems and Management, 2(1), 92-108.
  • Dayananda, S. K. ve Dwarakish, G. S. (2018). Measuring port performance and productivity. ISH Journal of Hydraulic Engineering, 26(2), 221-227.
  • Demirci, E. (2003). Simulation Modelling Analysis of a Port Investment, Simulation, 79(2), 94-105.
  • Elentably, A. (2016). Simulation of a Container Terminal and It’s Reflect on Port Economy, The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. 10(2), 331-337.
  • Esmer, S. (2008). Performance Measurements of Container Terminal Operations. Dokuz Eylul University Journal of Graduate School of Social Sciences, 10(1), 238–255.
  • Esser, F., & Vliegenthart, R. (2017). Comparative research methods. The international encyclopedia of communication research methods, 1-22.
  • García-Fernández, I., Pla-Castells, M., Gamón, M. A. ve Martínez-Durá, R. J. (2011). New developments in simulation-based harbour crane training. International Journal of Simulation and Process Modelling, 6(4), 274–287.
  • Houjun, L., Daofang, C., Weijian, M. ve JingShuai, L. (2011). Design and Construction of Container Terminal Machine Cooperation Virtual Environment, Applied Mechanics and Materials, 80-81: 1193-1197.
  • Kim, W.-S. ve Kim, J. (2019). Simulation Models for Offshore Port Service Concepts, Applied Science, 9, 1-12.
  • Landman, T. (2008). Issues and methods in comparative politics (3rd ed.). London: Routledge.
  • Mill, J. S. (1856). A System of Logic, Ratiocinative and Inductive: 1 (Vol. 1). Parker.
  • Na A, M., Koo, M.J. ve Lee, K.S. (2014). A Development of Next-Generation Port Simulator for the Performance Evaluation of Port Crane, Applied Mechanics and Materials, 548-549, 1498-1503.
  • Pourahmadi, M., Sayehbani, M. ve Emad, G.R. (2015). Utilization of Fully Automated Container Terminals for Improving Efficiency of Port Logistics and Supply Chain (Port Complex of Shahid Rajai). Indian Journal of Fundemental and Applied Life Science, 5(S2), 2644-2655.
  • Schott, D. L. ve Lodewijks, G. (2007). Analysis of Dry Bulk Terminals: Chances for Exploration. Particle and Particle Systems Characterization, 24(4–5), 375–380.
  • Sun, F., Wang, X., Jin, L., & Shi, Y. (2017). Improvement of Rail-sea Multimodal Transport with Dry Port Construction: Case Study of Ningbo-Zhoushan Port. Sci. J. Bus. Manag, 5, 78.
  • Teune, H., & Przeworski, A. (1970). The logic of comparative social inquiry (pp. 32-4). New York: Wiley-Interscience.
  • UNCTAD. (1985). Port Development: A Handbook for Planners in Developing Countries (Second Ed.). New York: United Nations Publications.
  • Zhu, M., Fan, X., Cheng, H. ve He, Q. (2010) Modeling and simulation of automated container terminal operation. Journal of Computers, 5 (6): 951–957.

PORT EQUIPMENT SELECTION BETWEEN CONTAINER TERMINAL EQUIPMENT ACCORDING TO OPERATIONAL EFFICIENCY: A COMPARATIVE SIMULATION ANALYSIS

Yıl 2020, Cilt 12, 15 - 32, 05.10.2020
https://doi.org/10.18613/deudfd.803379

Öz

The rise in the ship size and diversity causes the technological and structural change of harbor cranes. This change requires equipment selection to be made in line with port capacity plans, efficiency targets, current requirements and objectives. Therefore, the main aim of the study is to compare the operational efficiency of port container handling equipment from ships to shore in practice and, finally, to select the right equipment. In this study, the “Small-N” comparative analysis method was preferred in order to determine the strengths and weaknesses of the equipments. The data belonging to 2 MHC (Mobile Harbor Crane) and 1 SSG (Ship to Shore Gantry Crane) equipments were used by means of a unique simulation software developed for this study. The study findings show that the selection of port equipment varies according to the hourly movements of the equipment. As a consequence of the ship owners that only focus on the service provided by the port, port-line agreements are made up to the minimum number of movements. At this point, the number of cranes and movements is limited due to the lateral movements of MHCs and as a result, STSs provide a significant competitive advantage in container operations.

Kaynakça

  • Bartošek, A ve Marek, O. (2013), Quay Cranes in Container Terminals, Transaction on Transport Sciences, 6(1), 9-18.
  • Beškovnik, B. (2008). Measuring and increasing the productivity model on maritime container terminals. Pomorstvo, 22(2), 171-183. Bugaric, U. S., Petrovic, D. B., Jeli, Z. V ve Petrovic, D. V. (2012). Optimal Utilization of the Terminal for Bulk Cargo Unloading. Simulation, 88(12), 1508–1521.
  • Choi, Y.-S. (2004). Simulation Study for Performance Measures of Resources in a Port Container Terminal. International Journal of Navigation and Port Research, 28(7), 587–591.
  • Dahal, K., Galloway, S., & Hopkins, I. (2007). Modelling, simulation and optimisation of port system management. International Journal of Agile Systems and Management, 2(1), 92-108.
  • Dayananda, S. K. ve Dwarakish, G. S. (2018). Measuring port performance and productivity. ISH Journal of Hydraulic Engineering, 26(2), 221-227.
  • Demirci, E. (2003). Simulation Modelling Analysis of a Port Investment, Simulation, 79(2), 94-105.
  • Elentably, A. (2016). Simulation of a Container Terminal and It’s Reflect on Port Economy, The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. 10(2), 331-337.
  • Esmer, S. (2008). Performance Measurements of Container Terminal Operations. Dokuz Eylul University Journal of Graduate School of Social Sciences, 10(1), 238–255.
  • Esser, F., & Vliegenthart, R. (2017). Comparative research methods. The international encyclopedia of communication research methods, 1-22.
  • García-Fernández, I., Pla-Castells, M., Gamón, M. A. ve Martínez-Durá, R. J. (2011). New developments in simulation-based harbour crane training. International Journal of Simulation and Process Modelling, 6(4), 274–287.
  • Houjun, L., Daofang, C., Weijian, M. ve JingShuai, L. (2011). Design and Construction of Container Terminal Machine Cooperation Virtual Environment, Applied Mechanics and Materials, 80-81: 1193-1197.
  • Kim, W.-S. ve Kim, J. (2019). Simulation Models for Offshore Port Service Concepts, Applied Science, 9, 1-12.
  • Landman, T. (2008). Issues and methods in comparative politics (3rd ed.). London: Routledge.
  • Mill, J. S. (1856). A System of Logic, Ratiocinative and Inductive: 1 (Vol. 1). Parker.
  • Na A, M., Koo, M.J. ve Lee, K.S. (2014). A Development of Next-Generation Port Simulator for the Performance Evaluation of Port Crane, Applied Mechanics and Materials, 548-549, 1498-1503.
  • Pourahmadi, M., Sayehbani, M. ve Emad, G.R. (2015). Utilization of Fully Automated Container Terminals for Improving Efficiency of Port Logistics and Supply Chain (Port Complex of Shahid Rajai). Indian Journal of Fundemental and Applied Life Science, 5(S2), 2644-2655.
  • Schott, D. L. ve Lodewijks, G. (2007). Analysis of Dry Bulk Terminals: Chances for Exploration. Particle and Particle Systems Characterization, 24(4–5), 375–380.
  • Sun, F., Wang, X., Jin, L., & Shi, Y. (2017). Improvement of Rail-sea Multimodal Transport with Dry Port Construction: Case Study of Ningbo-Zhoushan Port. Sci. J. Bus. Manag, 5, 78.
  • Teune, H., & Przeworski, A. (1970). The logic of comparative social inquiry (pp. 32-4). New York: Wiley-Interscience.
  • UNCTAD. (1985). Port Development: A Handbook for Planners in Developing Countries (Second Ed.). New York: United Nations Publications.
  • Zhu, M., Fan, X., Cheng, H. ve He, Q. (2010) Modeling and simulation of automated container terminal operation. Journal of Computers, 5 (6): 951–957.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Denizcilik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedat BAŞTUĞ Bu kişi benim (Sorumlu Yazar)
İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, BARBAROS HAYRETTİN GEMİ İNŞAATI VE DENİZCİLİK FAKÜLTESİ
0000-0002-7121-2882
Türkiye


Seçil GÜLMEZ Bu kişi benim
İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, BARBAROS HAYRETTİN GEMİ İNŞAATI VE DENİZCİLİK FAKÜLTESİ
0000-0002-4342-4386
Türkiye


Alpaslan ATEŞ Bu kişi benim
İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, BARBAROS HAYRETTİN GEMİ İNŞAATI VE DENİZCİLİK FAKÜLTESİ
0000-0002-0933-2664
Türkiye


Vahit ÇALIŞIR Bu kişi benim
İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, BARBAROS HAYRETTİN GEMİ İNŞAATI VE DENİZCİLİK FAKÜLTESİ
0000-0001-6575-8988
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 5 Ekim 2020
Yayınlandığı Sayı Yıl 2020, Cilt 12, Sayı

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { deudfd803379, journal = {Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi}, issn = {1309-4246}, eissn = {2458-9942}, address = {}, publisher = {Dokuz Eylül Üniversitesi}, year = {2020}, volume = {12}, pages = {15 - 32}, doi = {10.18613/deudfd.803379}, title = {KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ}, key = {cite}, author = {Baştuğ, Sedat and Gülmez, Seçil and Ateş, Alpaslan and Çalışır, Vahit} }
APA Baştuğ, S. , Gülmez, S. , Ateş, A. & Çalışır, V. (2020). KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ . Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi , IV. Ulusal Liman Kongresi ve V. Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu , 15-32 . DOI: 10.18613/deudfd.803379
MLA Baştuğ, S. , Gülmez, S. , Ateş, A. , Çalışır, V. "KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ" . Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 12 (2020 ): 15-32 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/issue/57109/803379>
Chicago Baştuğ, S. , Gülmez, S. , Ateş, A. , Çalışır, V. "KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ". Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 12 (2020 ): 15-32
RIS TY - JOUR T1 - KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ AU - SedatBaştuğ, SeçilGülmez, AlpaslanAteş, VahitÇalışır Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.18613/deudfd.803379 DO - 10.18613/deudfd.803379 T2 - Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 15 EP - 32 VL - 12 IS - SN - 1309-4246-2458-9942 M3 - doi: 10.18613/deudfd.803379 UR - https://doi.org/10.18613/deudfd.803379 Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ %A Sedat Baştuğ , Seçil Gülmez , Alpaslan Ateş , Vahit Çalışır %T KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ %D 2020 %J Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi %P 1309-4246-2458-9942 %V 12 %N %R doi: 10.18613/deudfd.803379 %U 10.18613/deudfd.803379
ISNAD Baştuğ, Sedat , Gülmez, Seçil , Ateş, Alpaslan , Çalışır, Vahit . "KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ". Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 12 / (Ekim 2020): 15-32 . https://doi.org/10.18613/deudfd.803379
AMA Baştuğ S. , Gülmez S. , Ateş A. , Çalışır V. KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2020; 12: 15-32.
Vancouver Baştuğ S. , Gülmez S. , Ateş A. , Çalışır V. KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2020; 12: 15-32.
IEEE S. Baştuğ , S. Gülmez , A. Ateş ve V. Çalışır , "KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ", Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 12, ss. 15-32, Eki. 2020, doi:10.18613/deudfd.803379

Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.

Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

©  Tüm Hakları Saklıdır

download    download   download

                                               18441     23882   23881      13875                                                                                                                13880  13876   27184    download