Marinacılık sektörü bir hizmet sektörü olarak, dünyada yatçılık faaliyetlerinin de artmasıyla sürekli gelişme göstermektedir. Marinalarda verilen çoğu hizmetin lüks hizmetler olarak nitelendirilmesiyle bağlantılı olarak marinaların, özelleştirilmiş müşteri beklentilerini karşılayarak memnuniyet oluşturabilmesi rekabet ortamı içerisinde günden güne zorlaşmaktadır. Marina işletmelerinin, yeni müşterilerle çalışabilmesi ve sadık müşterilere sahip olabilmesi için sadece hizmet kalitesine önem veren bir anlayışla ilerlemesinin yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. Bu nedenle marina müşterilerinin değişen istek ve değer anlayışı göz önünde bulundurularak, marinalardaki tercih faktörleri üzerine yoğunlaşılması önemli görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, marina müşterilerinin tercihini etkileyen faktörlerin demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırma verileri Muğla’daki marinalardan hizmet alan marina müşterilerinden toplanmıştır. Veriler kolayda örnekleme yöntemiyle, 455 marina müşterisinden 15.07.2021-30.01.2022 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmanın hipotezleri, kukla değişkenli regresyon analizleri ile çoklu regresyon analizleriyle SPSS 22.00, AMOS 21.00 ve JAMOVİ 2.3.18 istatistik programları kullanılarak test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre marina tercihini etkileyen faktörler; prestij, ağızdan ağıza iletişim, çekicilik, yerel kültür, eğlence, verilen hizmet ve hizmet kalitesi, ulaşılabilirlik ve destekleyici unsurlardan oluşmaktadır. Bununla birlikte marina müşterilerinin demografik özelliklerine göre marina tercihini etkileyen faktörlerin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
marina işletmeciliği marinacılık müşteriler demografik özellikler
The marina industry, as a service industry, is constantly developing with the effect of yachting in the world. In connection with the fact that most of the services provided in marinas are described as luxury services, day by day, it is becoming more difficult for marinas to create satisfaction by meeting the customized expectations of the target customers in a competitive environment. It is understood that it is not enough for the marinas to move forward with an understanding that only cares about service quality to be able to attract new customers and have loyal customers. Accordingly, it is seen crucial to focus on the preference factors in marinas by considering the changing demands and value understandings of the customers. The aim of this study is to reveal whether the factors affecting the preference of marina customers differ according to demographic characteristics. The research data were collected from marina customers receiving service from marinas in Muğla. The data were collected from 455 marina customers between 15.07.2021-30.01.2022 by convenience sampling method. The hypotheses of the research were tested with dummy variable regression analyzes and multiple regression analyzes using SPSS 22.00, AMOS 21.00 and JAMOVI 2.3.18 statistical programs. According to the results of the research, the factors affecting the marina preference; prestige, word of mouth communication, attractiveness, local culture, entertainment, service and service quality, accessibility and supportive elements. Furthermore, it has been determined that the factors affecting the marina preference differ according to the demographic characteristics of the marina customers.
marina management marinas customers Demographic Characteristics
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ulaşım, Lojistik ve Tedarik Zincirleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts