Dünyada doğumda beklenen yaşam süresi artarken
doğum oranları da bir o kadar azalmaktadır. Dolayısıyla toplumdaki yaşlı nüfus
oranı artmakta ve farklı kuşaklar artık daha uzun süre bir arada bulunmaktadır.
Bu çalışmada toplumda var olan farklı kuşakların teknolojiyi yorumlama
deneyimlerini, kuşak değişkeni üzerinden incelemek ve bu vasıtayla kuşaklar
arası iletişime katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Bunu yaparken de, kişilerin yüz
yüze iletişimlerini artırmak ve bunu iletişim teknolojileri üzerine bir
tartışma platformunda gerçekleştirerek karşılıklı diyalog kurmaya teşvik etmek,
bu çalışmanın ayrıca amacını oluşturmaktadır. Çalışma; 60 yaş üzeri bireylerin
devam ettiği 60+ Tazelenme Üniversitesi Ege Üniversitesi Kampüsü’nden ve lise 9.
sınıf öğrencilerinden rastgele örnekleme yoluyla seçilmiş toplam 20 öğrenci ve
çalışma yürütücüsü olan 2 moderatör eşliğinde odak grup görüşmesi şeklinde
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada katılımcılarla 3 ana soru çerçevesinde
görüşülmüştür. Bunlar; iletişim teknolojilerinin kendileri için ne ifade
ettiği, bu teknolojileri ne sıklıkla ve hangi amaçlarla kullandıkları,
teknolojinin olumlu veya olumsuz olarak gördükleri yönlerinin olup olmadığıdır.
Yanıtlar her soru için ayrı değerlendirilmiş olup, tüm katılımcıların fikirleri
alınmaya özellikle dikkat edilmiştir. Veriler analiz edilirken ‘’Betimsel
Analiz’’ yöntemi kullanılmıştır.
Yaşlılık Sosyal Yaşlanma Yeni İletişim Teknolojileri Kuşaklararası İletişim Kuşaklararası Çatışma Yaşlılık ve Teknoloji
While the life expectancy on birth in the
world incereases and the birth rates decrease so much, rate of elderly
population increases and different generations live together longer than
before. In this study, it was aimed to examine the experiences of different
generations in the society on interpreting the technologies through the
generation variables and to contribute to communication between the generations.
In doing so, it is also the intent of this work to promote face-to-face
communication among people and encourage them to engage in a dialogue on a
discussion platform on communication technologies. In this study, a focus grup
discussion was conducted under guidance of two moderators which are executives
of the study, with a total of 20 students selected by random sampling from 60+
Refresher University Ege Campus which attendants are individuals over 60 years
old, and 9th grade high school students. Participants in the study were
interviewed in three main questions. These are; what communication technologies
mean for themselves, how often and for what purpose these technologies are
used, whether there are positive or negative aspects of technology that they
see. Responses were assessed separately for each question, with particular
attention being paid to the opinions of all participants. When the data were
analyzed, '' Descriptive Analysis '' method was used.
Aging Social Aging New Communication Technologies Intergenerational Communication Intergenerational Conflict Aging and Technology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |