Günümüzde felsefenin siyaset, ahlâk, din ve doğa
felsefesi şeklinde alt kategorilere ayrılması, zaten eski önemini yitirmiş olan
felsefeyi düşünsel olarak daha sınırlı bir faaliyet haline getirmektedir. Bunun
nedeni bu kategorilerin teknik ve biçimsel bir ayrımı ifade etmekten çok, anlam
ve içeriğe dair bir ayrımı ifade etmesidir. Doğa felsefesi-siyaset felsefesi
ayrımı bunun somut bir örneğidir. Doğa filozoflarını siyaset felsefesi içinde
ele almamızı engelleyen bu ayrım, “politik olan”-“politik olmayan” şeklinde “dilsel-politik”
bir ayrımdan türemektedir. Bu çalışmanın amacı doğa felsefesi-siyaset felsefesi
şeklindeki ayrım özelinde, Antik Yunan ve günümüz siyaset felsefelerini mukayese
ederek “dilsel-politik olan” üzerine yeniden düşünmemizi sağlayacak bir
tartışma başlatmaktır. Çalışmada Cambridge Okulu’ndan Quentin Skinner’ın
“toplumsal ve entelektüel matriks” üzerinden bağlam analizine odaklanan
yaklaşımına uygun bir yöntem izlenecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |