Kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde sunulabilmesi için bu
hizmetlerin çağın gereklerine uygun olarak dijitalleşmesi kaçınılmaz olmuştur.
Covid-19 salgını süreci ise bu dijitalizasyonu zorunlu olarak hızlandırmıştır. Bu
kapsamda mevcut dijital kamu hizmetlerinin kullanım yoğunluğu artmış ve kimi
bazı yeni dijital kamu hizmetleri hayatımızda yer almaya başlamıştır.
Bu hızlı dijital dönüşüm sürecinde devletlerin gereken teknik ve hukuki alt
yapıyı vatandaşların mağduriyetine yol açmayacak şekilde oluşturması gerekmektedir. Kamu hizmetleri dijitalleştirilirken, temel kamu hizmeti ilkeleri gözetilmeli ve bu ilkelere aykırı olmayacak şekilde dijitalleşme yoluna gidilmelidir.
Aksi durumlarda ise idarenin sorumluluğu kaçınılmaz olarak gündeme gelecektir.
Dijital kamu hizmeti Kamu hizmeti ilkeleri Eşitlik ilkesi Covid-19 salgını Elektronik risk ilkesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, HeinOnline, GoogleScholar, Academindex, Sherpa Romeo, Ulrich’s Periodicals Directory ve Asos Index veri tabanlarında taranmaktadır.
Dergimiz 2024 Mayıs sayısından itibaren yalnızca elektronik ortamda yayınlanacaktır.
Dokuz Eylul University Publishing Web-Page
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
İletişim sayfamız
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfd/contacts