Giriş Teşhis konmamış, acil girişime gereksinimi olan her yaştaki hasta/yaralı bireye gerekli hemşirelik bakımını uygulayan acil servis hemşiresinin etik problemleri tanıması, problemleri çözebilmesi ve doğru kararlar verebilmesi için etik duyarlılık düzeylerinin yüksek olması gerekmektedir. Amaç Etik duyarlılık düzeylerinin yüksek olması verilecek hemşirelik bakımının kalitesine ve mesleki profesyonelleşmeye katkı sağlayacak bir durum olduğundan dolayı acil servis hemşirelerinin etik karar verme sürecinde göstermiş oldukları etik duyarlılıkların incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem Tanımlayıcı tipte tasarlanan araştırmanın örneklemini İzmir ilindeki iki üniversite hastanesi ve Sağlık Bakanlığı Kamu Hastaneler birliğine bağlı (8) hastanelerin acil servislerinde çalışan (n=334) hemşirelerden, araştırmaya katılmayı kabul eden 285 hemşire oluşturmaktadır. Veriler sosyodemografik bilgiler, çalışma koşulları ve etik eğitimiyle ilgili 10 sorudan oluşan form ile Ahlaki Duyarlılık anketi kullanılarak toplanmıştır. Bulgular Çalışmaya katılan acil servis hemşirelerinin etik duyarlılıklarının orta düzeyde olduğu, etik duyarlılık puanı ile öğrenim durumu arasında ilişki bulunmadığı fakat çalışma süresiyle anlamlı bir ilişkisi olduğu bulunmuştur. Çalışmadaki hemşirelerin tamamı etik eğitimi almasına rağmen yarısından fazlası yaşadığı etik problemi çözememiştir. Sonuç Acil servis hemşirelerinin yaşadıkları etik problemleri çözebilmeleri için eğitimleri esnasında, mezuniyet sonrasında ve sürekli eğitim programları ile etik eğitimi almaları gerekmektedir. Alınan etik eğitimin sadece teorik değil uygulamaya dayalı olması önerilmektedir.
Background: The ethical sensitivity levels should be high so that the emergency nurses who apply the necessary nursing care in every age
patient who is not diagnosed and needs urgent intervention can identify the ethical problems, solve the problems and give the right decisions.
Objectives: It is aimed to investigate the ethical sensitivities of the emergency nurses in ethical decision making process due to the high level
of ethical sensitivity and the quality of the nursing care and the professional professionalization. Methods: The sample of the study designed
as descriptive type consists of 285 nurses who working in the emergency services of the two university hospitals in İzmir and the Ministry of
Health Public Hospitals Association (8) hospitals and accepting to participate in the research. The data were gathered using a questionnaire
consisting of 10 questions about socio-demographic information, working conditions and ethics education and the questionnaire of Moral
Sensitivity. Results: It was found that the ethical sensitivities of the emergency nurses participating in the study were moderate, there was no
relation between the ethical sensitivity score and the education status, but it was found to be significant relation with the study period.
Although all of the nurses in the study had received ethical training, more than half of them could not solve the ethical problem that they had
experienced. Conclusion: In order for emergency nurses to be able to solve the ethical problems they are experiencing, emergency nurses are
required to take ethical training during their education, after graduation and continuing education programs. It is suggested that ethical
education should be based not only on theoretical but also on practice
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 4 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.