Giriş: Hemşirelik eğitiminde beceri kazanımı önemlidir.Amaç: Hemşirelik Fakültesi 3. sınıf öğrencilerinin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği klinik uygulamasında, video ile eğitiminin pediatrik tanılama becerisi kazanmadaki etkinliğini değerlendirmek amacıyla deneme modellerinden ön test- son test kontrol gruplu modele göre yarı deneysel tipte çalışmadır.Yöntem: Araştırmaya, 2012-2013 eğitim öğretim döneminde Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 3. sınıf öğrencilerinden Şubat - Mayıs 2013 tarihleri arasında Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği uygulamasına katılmış, araştırmaya katılmayı kabul eden 120 öğrenci alınmıştır. Veri toplama amacıyla 4 adet anket formu ve 1 adet ölçek kullanılmıştır.Bulgular: Çalışma ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin bilgi testi son test puan ortalamaları (p= .004) (p< .05) ve Pediatrik Tanılama Öğrenci Değerlendirme Rehberi Toplam Puan Ortalaması (p= .000) (p< .05) bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır.Sonuç: “Pediatrik Tanılama” videosu ile eğitimin, öğrencinin pediatrik tanılama becerisi kazanmasında oldukça etkili olduğu görülmüştür.
Background: It is essential to acquire skills in nursing education. Diagnosing child health is important in terms of diagnosing the take into account of physiological and anatomical differences of the child or collecting data about the individual's condition. Objectives: This study was designed as a semi-experimental study with pretest-posttest control groups in order to evaluate the efficacy of video education in acquiring pediatric diagnostic skills. Method: The study included 120 third year nursing students in Ege University Nursing School in 20122013 academic year who were enrolled in the pediatric nursing clinical practice class and consented to participate in the study. The study data were used to collected with "Pediatric Diagnostic Information Test", "Pediatric Diagnostic Student Assessment Guide", "Video Monitoring Feedback Form" and "Academic Self-Efficacy Scale". Results: The average posttest quiz scores (p= .004) (p< .05) and Pediatric Diagnosis Student Evaluation Scale average scores (p= .000) (p< .05) of the students in the test group and the control group indicated a statistically significant difference. Conclusion: The study results confirmed that “Pediatric Diagnosis” video education program is efficient in upskilling nursing students to acquire pediatric diagnosis skills and then they do better level
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 4 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.