Giriş: Hemşirelikte “Akademik-Klinik İşbirliği” hemşirelik eğitiminin güçlendirilmesi, bakımın iyileştirilmesi ve araştırma kapasitesinin arttırılması açısından önemlidir. Amaç: Bu çalışmada, hemşirelerin akademik-klinik işbirliğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı, kesitsel tipteki bu çalışma, Eskişehir ilinde bulunan bir üniversite ve kamu hastanesinde çalışan 721 gönüllü hemşire ile yürütülmüştür. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan soru formu ile toplanmıştır. Tanımlayıcı veriler; sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma olarak sunulmuştur. Verilerin analizinde normal dağılım göstermeyen sürekli değişkenler için Mann-Whitney U testi, sürekli olmayan değişkenler için ki kare analizleri (Fisher’s exact test, Pearson ki-kare test) kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak p <.05 kabul edilmiştir.Bulgular: Hemşirelerin %89’u akademik-klinik işbirliğinin gerekli olduğunu ifade etmiştir. Hemşirelerin işbirliğini gerekli görme nedenleri arasında ilk üç sırada; akademik-klinik işbirliğinin öğrenci eğitim kalitesini arttıracağı, okul hastane arasındaki iletişimi geliştireceği ve mesleki dil birliğinin oluşmasını sağlayacağı düşüncesi gelmektedir. Araştırmaya katılan hemşirelerin işbirliğini engelleyici faktörlerin başında hemşirelerin çalışma koşullarının zorluğu ve öğretim elemanlarının sahadan uzak olması gösterilmiştir. Katılımcılar işbirliğinin kurulmasında en önemli rolün hemşirelik okulu ve hemşirelik hizmetleri müdürüne düştüğünü belirtmişlerdir.Sonuç: Araştırmamızda, hemşirelerin neredeyse tamamına yakınının akademik-klinik işbirliğini gerekli gördüğü saptanmıştır. Çalışma, özellikle işbirliğinin öğrenci eğitimi, karşılıklı iletişim ve iki taraf arasında dil birliği sağlanması açısından ihtiyaç olduğunu ortaya koymuştur
Background: Academic-clinical partnership in nursing is important in terms of strengthening nursing education, increasing the research
capacity and improving patient care. Objectives: This study explores the opinions of nurses in Eskisehir on academic- clinical nursing
partnership. Methods: A cross-sectional study was conducted with 721 volunteer clinical nurses working in a university hospital and public
hospitals in Eskişehir. Data was collected using a questionnaire prepared by the researchers. Descriptive data is given as numbers,
percentages, mean and standard deviation. In data analysis, Mann-Whitney U test is used for nonparametric continuous variable and chisquare analysis (Fisher’s exact test, Pearson chi-square test) for discontinuous variable. Significance level is accepted as p<.05. Results:
89% of the participants stated that the academic-clinical partnership is absolutely necessary. The top three reasons for the necessity of this
collaboration were stated as follows: the quality of education would increase by this academic-clinical collaboration, the communication
between the school and the hospital would increase and the creation of a common professional language would be possible. According to the
nurses, the primary factors that prevent the collaboration are the hard working conditions of the nurses and the academic stuff being away
from the field. They stated that the biggest responsibility belongs to the Directors of Nursing Services and Nursing Schools. Conclusion:
This study found out that majority of the nurses believed in the necessity of academic-clinic collaboration; particularly for student learning,
mutual communication and providing a common professional language
Academic-Clinic Partnership Student Learning Nurse Collaboration
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.