Psikiyatri hemşireliği eğitiminde, öğretim ve değerlendirme zorlu bir süreç olup, hemşirelik uygulamalarının öğrencilere kazandırılması için hemşirelik okullarında sunum yapma, video izleme, oyunlaştırma gibi birçok yöntem kullanılır. Bununla birlikte, ruh sağlığı bozulmuş bireyle ilk etkileşimden önce öğrenciler, kendilerinden ne beklendiğini ve ne yapmaları gerektiğini bilememektedir. Günümüzde bir yandan hasta güvenliğine verilen önemin artması, diğer yandan ekonomik bakım uygulamalarının gerekliliği doğrultusunda gelişen sağlık bakımındaki iyileşme çalışmaları, artan hasta popülasyonu ve hemşirelik öğrencilerinin klinik ortamlarda yaşadığı güçlükler; hemşire eğiticileri kanıta dayalı, yenilikçi öğretim yöntemleri arayışlarına yönlendirmiştir. Bu yenilikçi öğretim yöntemlerinden biri ise standart hasta uygulamasıdır. Standart hasta uygulaması; eğitimcinin öğrenmeyi kolaylaştırıcı rol oynadığı, öğrenenin daha kontrollü ve motive olarak öğrendiği, öğrenen merkezli, klinik ve teorik bilgi ile deneyimin bir araya getirildiği yenilikçi, popüler bir eğitim yöntemidir. Bu uygulamanın psikiyatri hemşireliğinde kullanımı dünyada çok yaygın olmakla birlikte ülkemizde henüz çok yenidir. Bu nedenle bu derlemede psikiyatri hemşireliği gibi soyut becerilerin çoğunlukta olduğu uygulamaların öğrencilere kazandırılmasında kullanılan standart hasta uygulamasına ilişkin güncel literatürün tartışılması amaçlanmıştır.
In psychiatric nursing education, teaching and evaluation is a difficult processand various methods such as presentation, video watching,
gamefication are used in nursing schools in order to equip students with nursing interventions. In addition to this, before first contact with the
mentally detoriated individual, students do not know what is expected from them and what they should do. Today, increased importance
given to the patient safety and improvement works in the healthcare services which are developed in accordance with there quirement of
economical healthcare applications, incerasing patient population and the difficulties that nursing student encounter in clinical environments
have guided nursing instructors towards searching for evidence based innovative teaching methods. One of these innovative teaching
methods is standardized patient application. Standardized patient application is an innovative and popular education method in which
educator plays a role which facilitates learning, learner learns in a more controlled and motivated manner and learner centred, clinical and
theoretical knowledge and experience is combined. Use of this application in psychiatric nursing is very common in the world, but it is quite
new in our country. For that reason, in this compilation, it is aimed that the current literature on standardized patient application, which is
used in equipping the student with the applications in which abstract skills such as psychiatric nursing are in majority, are discussed.
Psychiatric Nursing Education Simulation Standardized Patient.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.