Giriş ve Amaç: Araştırma, bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerde hasta güvenliği kültürü ve etkileyen faktörleri belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı özellikte olan bu araştırma 12-23 Mart 2013 tarihleri arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp
Fakültesi Hastanesi servislerinde çalışan 129 hemşire ile yapılmıştır. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve Hasta Güvenliği Kültürü Ölçeği
(HGKÖ) kullanılarak toplanmıştır. Veri analizinde t- testi, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi uygulanmıştır. Bulgular:
Araştırmaya katılan hemşirelerin yaş ortalamaları 32.73 ± 5.64 olup, %53.5’inin hasta güvenliği konusunda eğitim almadıkları belirlendi.
Hemşirelerin hasta güvenliği kültürü ölçeğinden aldıkları toplam puan ortalaması 2.64 ± 0.43 alt ölçek puan ortalamaları sırasıyla; yönetim
ve liderlik 2.62 ± 0.49, çalışan eğitimi 2.59 ± 0.73, olay ve hata rapor etme 2.58 ± 0.69, bakım ortamı 2.58 ± 0.51 çalışan davranışı 2.80 ±
0.58 olarak belirlenmiştir. Hemşirelerin hasta güvenliği hakkında eğitim alma, çalıştıkları bölüm, meslekte çalışma süresi ve görev şeklinin
hasta güvenliği kültürü düzeylerini anlamlı olarak etkilediği belirlenmiştir. Sonuç: Araştırmaya alınan hemşirelerde hasta güvenliği
kültürünün orta düzeyde olduğu, bulunmuştur.
Hasta güvenliği hasta güvenliği kültürü hastane hemşirelik personeli.
Introduction: Student-centered education, education satisfaction, expectations are important in quality education systems. Objectives: This
study is conducted to determine the education satisfication of nursing students and thefactor levels influencing this. Methods: Sample of the
research is formend by 284 students in Nursing Department of Ondokuz Mayıs University Health College between spring semester 2013-
2014. Data are collected using personal form and Student Satisfaction Scale - Short Form. Data analysis in SPSS 16 program average,
percentage calculations with one-way ANOVA and t-test was performed. Results: Research students participating in the average age of
20.42 ± 1.96, 75.4% female, 33.1% of the first class students, 51.1% of nursing department is satisfied, 38.7% of the school is satisfied and
54.1% of academic success are good perceived as stated. SSS-SF taken from the total average score is determined as 167.56 ± 40.59, lower
size item with the highest mean score of 3.24 ± 0.82 with the teaching staff size has been received. This was followed; school administration
(3.20 ± 0.82), participation in decision making (3.19 ± 0.84), the quality of education and training (3.10 ± 0.87), scientific, social and
technical facilities (3.08 ± 082) was followed. Conclusions: Research results have a medium level of satisfaction of the students and highest
point average among scale sub-dimensions is the academic lecturers
Nursing Nurse student Satisfaction Student satisfaction scale.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.