Giriş: Problemli internet kullanımı bireyin yaşamında olumsuz birçok soruna neden olmaktadır. Gençler arasında internet kullanımının
artmasına rağmen problemli internet kullanımını belirlemeye yönelik ülkemizde sınırlı sayıda çalışma bulunmaktadır. Amaç: Bu çalışma
hemşirelik ve bilgisayar mühendisliği öğrencileri arasındaki problemli internet kullanımı ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır. Yöntem: Bu çalışma tanımlayıcı karşılaştırmalı bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Şanlıurfa ilinde üniversitede 2012-
2013 öğretim yılında hemşirelik ve bilgisayar mühendisliği bölümünde öğrenim gören 310 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler Problemli
İnternet Kullanımı Ölçeği ve Tanımlayıcı Özellikler Soru Formu kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile elde edilmiştir. Veriler
tanımlayıcı istatistikler ve varyans analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %52.9’u erkek, %47.1’i kız, %29.6’sı
ikinci sınıfta öğrenim görmektedir. Öğrencilerin problemli internet kullanımı ölçeğinden ortalama 65.04±24.33 puan aldıkları saptanmıştır.
İnternetin olumsuz sonuçları 29.94±13.67, sosyal fayda 19.20±7.75, aşırı kullanım 15.90±5.27 olarak belirlenmiştir. Problemli internet
kullanımını cinsiyet, internette oyun oynama ve sosyal ağlarda gezinme durumunun istatistiksel olarak anlamlı şekilde etkilediği, bölüm ve
sınıfın etkilemediği tespit edilmiştir. Sonuç: Bu çalışmada üniversitede öğrencilerinde problemli internet kullanımının düşük düzeyde
olduğu bulunmuştur.
Problemli internet kullanımı Üniversite öğrencileri Sosyal ağlar
Introduction: There is inevitable growth of technology usage in recent years. Aim: The main purpose of this study is to
investigate the factors affecting the problematic internet use (PIU) among university students from nursing and computer
engineering departments. Methods: The method of this study is a descriptive. The sample of the study is 310 Nursing and
Computer Engineering students studying in Şanlıurfa in 2012-2013 school years. The data sources are demographic survey
questions and the questionnaires developed about students’ PIU. For the analysis of the data, descriptive analysis, frequencies,
and variance analysis are used. Findings: Among the participants, 52.9% are male and 47.1% are female students where
29.6% are in their second years. The students’ scores from PIU scale are 65.04±24.33. the following scores were found; the
negative effects of the internet 29.94±13.67, the social benefit 19.20±7.75, and overuse 15.90±5.27 The findings show that
gender, online game play and being on a social network site make differences for students’ PIU scores regardless of their
majors or school years. Conclusion: This study found that PIU among these university students were at low levels.
Problematic internet use (PIU) University students Social networks
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.